IRC. Loix lider în Sanremo după prima zi

| 24 septembrie 2011 | 0 Comments

O zi palpitanta de concurs ne asteapta astazi la Sanremo, avand in vedere faptul ca dupa 7 speciale, primii doi piloti sunt despartiti de 2.7 secunde.

Asa cum era de asteptat speciala mamut, de 44 km, desfasurata la adapostul intunericului isi pune amprenta pe ordinea in clasamentul general provizoriu.

Pret de 6 speciale, pilotul Skoda UK, Andreas Mikkelsen, si-a impus ritmul, insa in aceasta ultima speciala a primei zile de concurs, „Fast” Freddy, asa cum este supranumit belgianul de la BFO Skoda, a trecut in fruntea clasamentului general cu un avans de 2.7 secunde. Cu siguranta acest avantaj nu ii va fi suficient pentru a castiga Raliul Sanremo, dar Loix are resurse neconsumate pana in acest moment, acelasi lucru il putem spune si despre Andreas Mikkelsen.

Norvegianul s-a aflat la un pas distanta de victorie  si in etapa precedenta insa nu a rezistat presiunii iesind in decor in penultima speciala.

Pilotul echipei Peugeot Belgia-Luxemburg, Therry Neuville, a avut o prima zi foarte buna, din pacate in speciala Ronde (44 km) franele i s-au supraincalzit si a pierdut 16.6 secunde fata de lider, ocupan in acest moment locul 3 la general.

Bryan Bouffier s-a clasat la finele zile pe pozitiia a 4 nu cu mult in spatele lui Neuville.

Castigatorul ultimelor 2 etape si liderul din clasamentul general al pilotilor, Jan Kopecky nu a avut o prima zi excelenta el avand o intaziere de peste 34 de secunde fata de Loix. La finalul zilei cehul a declarat ca nu isi poate explica de ce nu poate tine pasul cu ceilalti piloti. Probabilitatea ca Kopecky sa cedeze sub presiunea pierderii primului loc din clasamentul pilotilor este foarte mare, desi mai sunt doua raliuri de macadam de disputat pana la finalul sezonului.

Britanicul Guy Wilks este lovit si de aceasta data de ghinion ca de altfel in majoritatea etapelor de anul acesta. Pilotul Peugeot UK a fost nevoit sa abandoneze chiar in speciala cu numarul 1 a acestui raliu, dupa ce din cauza unei erori de pilotaj sau a dictarii defectuoase a lovit cu roata dreapta fata un capat de pod, declaratia sa de dupa incident spune tot despre starea sa de spirit: „Hit a bridge.” (Am lovit un capata de pod). Un sezon care a inceput cu asteptari mari din partea lui Wilks este pe cale sa se incheie cu o mare dezamagire trecuta in contul sau. Fie din cauza unei pene de cauciuc, fie din cauza problemelor tehnice ale masinii fie din cauza erorilor de pilotaj, Guy Wilks a bifat nici mai mult nici mai putin de 5 abandonuri, luand in calcul si acesta de ieri.

Protonurile au avut din nou probleme, nici unul dintre echipaje neafladu-se in Top 10.

Pentru aceasta zi sunt programate 6 speciale, rezultatul final putand fi aflat in jurul orei 15:00 (ora Romaniei).

Clasament general dupa 7 speciale

1 Freddy Loix/Frédéric Miclotte (ŠKODA Fabia S2000) 1h17m49.7s


2 Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (ŠKODA Fabia S2000) +2.7s
3 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +16.6s
4 Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +17.8s
5 Jan Kopeckyý/Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) +34.2s
6 Bruno Magalhães/Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +39.2s
7 Umberto Scandola/Guido D’Amore (M-Sport Ford Fiesta S2000) +47.1s
8 Alessandro Perico/Fabrizio Carrara (Peugeot 207 S2000) +2m39.9s
9 Pierre Campana/Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) +2m40.3s
10 Toni Gardemeister/Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) +3m35.9s


Category: MotorSport, Prima pagina, WRC

Citește articolul precedent:
Trofeul Valea Uzului – Dărmănești, restricții de circulație și program

Programul Trofeului Valea Uzului 2020: Vineri 07-08-2020: ora 16:00 - Start festiv Primăria Dărmanești; ora 16:30 - 🔴 Închiderea traseului de concurs;...

Închide