Pilotul Skoda Motorsport, Jan Kopecky reuseste sa ii fure victoria tanarului Neuville avand cea mai mica diferenta din istoria IRC. Dupa 14 speciale diferenta dintre cei doi la final a fost de doar 0.8 secunde.
Dimineata celei de-a doua zi de concurs a inceput bine pentru toata lumea, avandu-l in varful clasamentului pe Andreas Mikkelsen, care incet, incet isi construia un avantaj in fata lui Kpecky, insa ghinionul l-a lovit pe Mikkelsen care in speciala cu numarul 13 din dorinta de a nu ceda nici macar o sutime de secunda in fata cehului a facut o gresala majora, intrand mult prea tare intr-un viraj de dreapta iesind in decor. In urma acestui incident Andreas si-a avariat masina foarte tare reusind sa se tarasca la propriu pana intr-o zona sigura pentru a lasa masina.
Astfel batalia urma sa se dea intre Kopecky si Neuville.
Thierry Neuville se afla la peste 8 secunde in spatele noului lider in penultima speciala a raliului. Belgianul a mers extraordinar in ultimele doua probe dar nu a fost de ajuns pentru a castiga. „Am schimbat setarile masinii in ultima trecere prin parcul de service, iar masina a mers foarte bine. Am continuat sa fortez, dar in ultima speciala copilotul meu a intarziat putin cu dictarea si probabil acolo am pierdut ceva timp. Poate aveam sanse mai mari la victorie daca nu faceam greselile pe care le-am facut in prima zi.”, este declaratia belgianului, vadit dezamagit.
Podiumul a fost incheiat de Freddy Loix la peste 1 minut de castigator. „A fost o combinatie de factori care au dus la acet rezultat. Masina a mers chiar bine insa am pierdut secunde pretioase, dar nu imi pot da seama unde cu exactitate, probabil mici greseli neprovocate.”
Astfel s-a incheiat prima editie a Raliului Canon Mecsek. Speram ca aceasta etapa sa ramana in calendarul IRC si in urmatorii ani si de ce nu si cu speciale organizate la noi in tara.
Raliul Sanremo reprezinta urmatoarea etapa si se va desfasura in perioada 22 – 24 septembrie.
Clasamentul general
1 Jan Kopecký/Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) 2h00m06.7s
2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +0.8s
3 Freddy Loix/Frédéric Miclotte (ŠKODA Fabia S2000) +1m.00.0s
4 Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +1m35.6s
5 Hermann Gassner Jnr/Timo Gottschalk (ŠKODA Fabia S2000) +2m35.6s
6 György Aschenbrenner/Pikó Zsuzsa (Ralliart Lancer Evo IX) 2m38.2s
7 Toni Gardemeister/Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) +3m05.6s
8 Róbert Bútor/Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) 3m16.8s
9 Bruno Magalhães/Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +3m51.7s
10 Beppo Harach/Andreas Schindlbacher (Ralliart Lancer Evo IX) 4m14.0s