Interviu de debutant: Madalin Neagu: „Motorsportul reprezinta o activitate foarte complexa, unde nu este de-ajuns sa fii doar rapid”

| 6 octombrie 2021 | 0 Comments

Campionatul National de Viteza in Coasta 2 a luat sfarsit pentru acest sezon, ultima etapa desfasurandu-se la Sugas Bai in judetul Covasna iar noi  continuam seria dedicata debutantilor  cu interviul de astazi ce ni-l aduce pe pilotul debutant Madalin Neagu alaturi de care vom povesti despre sezonul 2021, despre cum a fost acest an pentru el dar si despre planurile sale de viitor.

Ana: De unde pasiunea pentru motorsport?

MADALIN: Inca din copilarie am identificat orice forma de motorsport ca fiind ceva la care trebuia sa iau parte, candva. In opinia mea, motorsportul reprezinta o activitate foarte complexa, unde nu este de-ajuns sa fii doar rapid; din punct de vedere pur sportiv, este vorba bineinteles de un intreg cumul de aptitudini, insa diferenta se realizeaza in functie de capacitatea de a-ti crea si a urma o strategie buna – atat pe traseu, cat si in viata de zi cu zi, ca sa faci posibila prezenta ta pe traseu. De asemenea, formarea unei legaturi solide om-masina este o conditie pentru performanta, iar asta ma fascineaza, mai ales prin prisma faptului ca sunt de profesie inginer in domeniul automotive.

Mai mult decat atat, pur si simplu mi se pare natural sa ma aflu in spatele volanului sau ghidonului in incercarea de a fi cat mai rapid.

ANA: Care crezi tu ca a fost cea mai dificila etapa pentru tine?

MADALIN: Cu siguranta etapa de la Ranca, unde imi amintesc ca eram pe primele locuri in urma antrenamentelor cronometrate, dar la mansele de concurs anvelopele au cedat. Din pacate, pentru asfaltul de acolo si temperatura de atunci, erau necesare slick-uri de compozitie medium sau hard, insa am avut soft si supersoft in dotare. Desi am pierdut podiumul atat la Debutanti, cat si la Grupa A1, in cele din urma a fost singura etapa fara podium din sezonul meu de debut, deci nu am niciun regret, ma bucur de experienta acumulata.

Din punct de vedere al emotiilor traite, etapa de debut de la Rasnov a fost cea mai dificila, insa am reusit sa urc pe prima treapta a podimului la categoria Debutanti si pe locul 2 la Gr. A1. A fost unul dintre cele mai fericite momente din viata mea.

ANA: Cum reusesti sa iti stapanesti emotiile la linia de start?

MADALIN: Nu poti sa le elimini, asta e clar. Probabil pot confirma acest lucru majoritatea pilotilor. Insa, in momentul in care vezi lumina verde a semaforului, emotiile trebuie canalizate in sensul consolidarii acelei legaturi om-masina de care am mentionat mai devreme, prin constientizarea faptului ca in acel moment existi doar tu, vehiculul tau si traseul ce trebuie parcurs in cel mai scurt timp posibil. Cumva simti ca timpul se dilata in acele clipe, iar emotiile adancesc intensitatea momentului si oarecum ascut simturile. Eu incerc sa ma folosesc de ele, nu sa le las sa ma acapareze.

ANA: Stim ca linia de finish aduce cu ea momente de liniste, dar totusi si emotii. Cum e pentru tine?

MADALIN: Este adevarat, la trecerea finish-ului parca revii in lumea normala. Pe masura ce decelerezi catre zona de regrupare, se reduce si pulsul, dar si nivelul de adrenalina, si cauti sa deschizi geamul si sa-ti slabesti centurile cat mai repede, realizand ca afara sunt 35 de grade, iar inauntru cu siguranta mai mult… Eu personal, dupa finish, privesc la coloana de masini de concurs regrupate si la colegii piloti care schimba impresii pe margine si ma bucur ca, in sfarsit, iau si eu parte la asta.

ANA: Casca are super puteri. Cum te simti tu in momentul in care trebuie sa iei startul si trebuie sa te echipezi?

MADALIN: Sunt de acord cu afirmatia legata de casca. Intr-adevar, iti confera nu doar siguranta fizica, ci si incredere si, mai mult, mandria ca ai oportunitatea sa fii in postura de pilot si sa fii “obligat” sa o porti. Devine aproape ritualica pregatirea inainte de o urcare, intensitatea crescand de la aranjarea cagulei si castii inainte de a te urca in scaun, pana la punctul culminant cand te afli la linia de start strans in centuri.

ANA: Care sunt planurile tale pentru urmatorul sezon?

MADALIN: Deocamdata nu pot sa confirm prezenta la un sezon complet in vreuna dintre competitii pentru anul viitor, depinde de timp si de buget. Acest sezon a fost integral sustinut financiar de catre mine, dar este un sport costisitor. Prin urmare, nu pot decat sa sper la prosperitatea companiei CryptoDATA pentru care lucrez si al carei membru co-fondator sunt; sau, de ce nu, la ivirea unui partener extern.

ANA: Cine sunt cei care ti-au stat alaturi in acest sezon, etapa de etapa?

MADALIN: In mod concret, fizic prezente la fiecare etapa au fost prietena mea si sora mea, dar sunt convins ca de la distanta m-au sustinut toti prietenii si intreaga familie. Le multumesc din suflet pe aceasta cale! De asemenea, le multumesc pentru asistenta tehnica si sfaturi oamenilor deosebiti de la Rosenau Racing Team si Exelixis Motorsport. Nu in ultimul rand, multumesc colegilor din CryptoDATA! Fara ei nu as fi fost aici.

Speram ca pauza competitionala ce urmeaza sa vina cu vesti bune, iar pe Madalin sa il regasim la startul multor competitii. In urmatorul interviu vom descoperi un alt tanar talentat ce si-a incheiat cariera de debutant in divizia a doua a Campionatului National de Viteza in Coasta 2.


Tags: , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Trei echipaje românești la Raliul Ungariei, penultima etapă din FIA ERC

Lotul României va fi reprezentat de trei echipaje la penultima etapă din Campionatul European de Raliuri, care va avea loc...

Închide