Împreună provocăm convenționalul: 30 de ani de colaborare Mazda și Bose

| 31 august 2021 | 0 Comments
  • Mazda și Bose au început să lucreze împreună acum 30 de ani, la a treia generație de Mazda RX-7.
  • Parteneriatul a fost conceput pentru a spori experiența de condus printr-o calitate excepțională a sunetului.
  • De-a lungul anilor, companiile au dezvoltat mai multe tehnologii audio unice pentru modelele Mazda.

1991 a marcat începutul unui parteneriat tehnologic care s-a extins pe parcursul a trei decenii și a numeroase modele de mașini. De când Mazda și Bose au început să lucreze împreună pentru a treia generație Mazda RX-7 în urmă cu treizeci de ani, cele două companii au continuat să colaboreze pentru a crea tehnologii premium și inovatoare de sunet care au contribuit la crearea unei experiențe de condus superioare. Puse împreună, puterea sunetului și bucuria de a conduce, oferă o experiență remarcabilă și captivantă care le permite pasagerilor să audă toate detaliile acustice și impactul emoțional al unui concert live în propria mașină.

Mazda RX-7: Unde a început totul

Bas puternic și sunet impactant – acestea au fost cerințele pe care și le-au stabilit inginerii audio care lucrează la Mazda RX 7 FD. În căutarea unor performanțe audio excepționale, care ar putea corespunde acestor standarde premium, echipa din jurul Ryoji Oe a dat peste sistemul Acoustic Wave Cannon de la Bose. Sistemul de reproducere a basului, format dintr-un tub de 3.6 metri lungime cu un woofer de mare putere plasat în interior, a oferit exact ceea ce căuta Mazda, iar cele două companii au pus la punct integrarea tehnologiei boxelor în mașină. În timp ce sarcina părea nerealizabilă la început, un sistem ingenios de falduri și curbe a permis inginerilor Bose și Mazda să împacheteze tubul lung în spatele mașinii fără a compromite spațiul sau calitatea sunetului. „Tehnologia Acoustic Waveguide și RX-7 au creat muzică fără efort”, își amintește Mike Rosen, inginer principal Bose Automotive Systems, care a fost implicat în proiect; un succes ce a dat startul misiunii de a aduce un sunet superior în modele Mazda.

Mazda MX-5: Plafonul jos, volumul mai tare

O etapă mai dificilă de pe acest drum a fost cel mai reprezentativ model Mazda de până acum, Mazda MX-5. Oferirea unei calități excelente a sunetului pentru mașinile decapotabile atunci când plafonul e coborât a reprezentat o provocare pentru producătorii de echipamente originale și designerii de sunet din întreaga lume, dar Mazda și Bose au venit cu o soluție inovatoare. Un comutator EQ reglează automat setarea sunetului atunci când plafonul este jos, iar difuzoarele UltraNearfield încorporate direct în tetierele scaunului permit o experiență de ascultare captivantă chiar și atunci când acoperișul este deschis. În plus, tehnologia de compensare a zgomotului AudioPilot de la Bose monitorizează continuu zgomotul și ajustează automat redarea audio la orice circumstanță modificată, cum ar fi zgomotul rutier și cel al vântului. În acest fel, șoferul își poate concentra atenția asupra muzicii și experienței de condus fără a fi nevoie să facă ajustări manuale.

Mazda MX-301: Să dăm drumul la bas

Cea mai recentă generație de mașini Mazda a înregistrat o nouă descoperire în colaborarea de treizeci de ani: în aproape toate modelele Mazda3 din 2019, woofer-urile au fost mutate de la panourile ușii în zona din spate a aripilor față. Această nouă amplasare nu numai că eliberează din spațiu pentru a avea buzunarele ușilor mai mari, dar contribuie și la o experiență sonoră mai bună, deoarece energia basului este reflectată simultan din podea, paravanul de protecție și zona panoului. Acest efect de încărcare a colțurilor creează o reproducere a basului remarcabil de impactantă, care nu este nici dominatoare, nici predispusă la zgomot. În plus, carcasele de bas ale capacului sunt completate de un subwoofer suplimentar în spate pentru a „potrivi” sunetele de frecvență joasă din cabină. Noua configurație – numită în mod adecvat BassMatch – își arată întregul potențial în Mazda MX-30 complet electrică: deoarece motorul nu scoate sunet, șoferul și pasagerii pot asculta mai multe detalii sonore și o experiență audio mai bogată ca niciodată.

De la primul proiect până la acest ultim exemplu, colaborarea dintre Mazda și Bose a fost caracterizată nu numai prin ingeniozitatea inginerească, ci și printr-un spirit înrudit pe care îl au aceste companii: o pasiune pentru depășirea limitelor a ceea ce este posibil și o credință comună că tehnologiile premium necesită o abordare îndrăzneață, neconvențională. Acest spirit ne va conduce proiectele comune în anii următori – oameni cu pasiune care se străduiesc să găsească soluții unice către un scop comun: conexiunea perfectă între mașină, șofer și muzică.

[1] Mazda MX-30 e-Skyactiv: consum de energie electrică WLTP (combinat) 19 kWh / 100km; Emisii de CO2 WLTP (combinate) 0 g / km. Vehiculele sunt omologate în conformitate cu procedura de omologare de tip WLTP (Regulamentul (UE) 1151/2017; Regulamentul (UE) 2007/715). Consum de energie electrică NEDC (combinat) 17,3kWh / 100km; Emisii de CO2 NEDC (combinate) 0g / km. Pentru a asigura comparabilitatea, valorile menționate sunt NEDC – valori determinate în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 1153/2017.

Video: YouTube

Sursa si imagine: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , ,

Category: News, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Interviu de debutant: Alexandru Andreoiu – „Eu doar puteam visa sa fiu la start peste ani si ani”

Debutantul interviului de astazi ne aduce o poveste interesanta despre pasiunea pentru motorsport in toate formele ei. Pilotul Alexandru Andreoiu...

Închide