spot_img

Hyundai Shell World Rally a terminat Raliul Sardiniei

Hayden Paddon - Raliul Sardiniei
Hayden Paddon – Raliul Sardiniei

Echipa Hyundai Shell World Rally acumuleaza experienta valoroasa in ziua  a doua din Raliul Sardiniei

Echipa Hyundai Shell World Rally a exploatat la maximum specialele de sambata pentru a aduce imbunatatiri modelului Hyundai i20 WRC, conform comunicatului remis Autostiri.ro.

Echipa Hyundai Shell World Rally a facut eforturi mari pentru a exploata la maximum parcursul din Raliul Sardiniei, dupa problemele aparute in prima zi a etapei a sasea din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC).

Dupa abandonul lui Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC) de vineri, echipa a continuat Raliul Sardiniei cu celelate doua masini inscrise in competitie. Sambata au fost programate 4 probe cu o lungime de 156,80 km.

Juho Hänninen si Tomi Tuominen (#8 Hyundai i20 WRC) au fost nevoiti sa abandoneze dupa iesirea in decor de vineri, iar echipa a continuat Raliul Sardiniei cu celelate doua masini pilotate de Thierry Neuville (copilot Nicolas Gilsoul) si Hayden Paddon (copilot John Kennard).

Thierry Neuville - Raliul Sardiniei
Thierry Neuville – Raliul Sardiniei

Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a progresat mult pe parcursul zilei, la fel si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC), doar ca neozeelandezul a fost nevoit sa se opreasca pe ultima proba cu probleme la motor.

Echipajul belgian, format din Neuville si Gilsoul, a avut o pozitie dezavantajoasa la start, dupa ce pe speciala a cincea a raliului a avut o problema tehnica care l-a costat foarte mult timp. In aceste conditii, Neuville a adoptat strategia corecta in bucla de dimineata, cu un compromis intre atac si prudenta pe PS10 (Monte Olia 1, 19.27km) si PS11 (Monte Lerno 1, 59.13km).

Impreuna cu echipa, Neuville a schimbat setarile in primul parc de service, ceea ce i-a crescut increderea in masina pe probele de dupa-amiaza si i-a imbunatatit performantele. Locul 3 pe ultima speciala a zilei (Monte Lerno 2) a scos in evidenta perfect evolutia pozitiva facuta pe parcursul zilei a doua din Raliul Sardiniei.

“Fiind al doilea la start sambata am avut o aderenta foarte mica pe probe si a fost dificil sa pilotez. Chiar si asa cred ca am avut o dimineata buna si totul a mers cum trebuia. Am facut si cateva schimbari la masina, continuand astfel procesul de acomodare cu modelul Hyundai i20 WRC. Echipa a facut o treaba excelenta in primul service si m-am simtit mult mai confortabil la cea de-a doua trecere pe probele speciale, ceeea ce s-a reflectat in timpii obtinuti. Am putut forta mai mult si s-a vazut ca facem progrese mari. Sper sa putem continua in acelasi fel si duminica”, a spus Neuvill, citat de Autostiri.ro.

Sa acumuleze experienta a fost obiectivul principal si pentru cel mai nou echipaj Hyundai Shell World Rally. Hayden Paddon si John Kennard, copilotul sau, au incercat sa-si gaseasca ritmul pe probele solicitante din Raliul Sardiniei si sa se acomodeze cu modelul Hyundai i20 WRC, iar faptul ca au plecat de pe pozitia a cincea a listei de start a fost o provocare suplimentara pentru echipajul neozeelandez. Din pacate, la doar 10 kilometri dupa startul pe ultima speciala a zilei, Paddon a anuntat ca are probleme la motor dupa ce a trecut printr-un vad cu apa. Dupa discutiile cu echipa tehnica a incercat sa continue, dar apoi i s-a cerut sa se opreasca pentru a evita daune mai mari. Peste noapte echipa va face totul ca Hayden Paddon si John Kennard sa ia startul conform regulamentului Rally 2.

“La acest raliu trebuia sa acumulam cat mai multe informatii si pentru noi a fost o zi valoroasa. Am inceput bine dimineata, chiar daca suprafata a fost foarte alunecoasa ca urmare a pozitiei noastre la start. Ne-am concentrat pe imbunatatirea setarilor masinii si a stilului meu de pilotaj pe probele dificile de sambata. Comparativ cu vineri, am facut cateva imbunatatiri, dar dictarea noastra nu mi-a oferit increderea de care aveam nevoie. Am mai facut cateva schimbari in parcul de service de la pranz, schimbari care s-au dovedit in directia buna, dar din pacate nu am putut termina ultima proba dupa ce motorul a dat rateuri in urma trecerii printr-un vad de apa. Echipa va analiza acum totul si sper ca vom putea lua startul duminica pentru a acumula si mai multe informatii la acest raliu”, a spus Paddon, citat de Autostiri.ro.

Pentru a maximiza oportunitatea de a aduna informatii pe unele dintre cele mai dificile probe din campionat – inclusiv pe speciala Monte Lerno lunga de aproape 60 km – echipa a schimbat setarile modelelor Hyundai i20 WRC. Aceasta strategie a dat rezultate, ambii piloti imbunatatindu-si ritmul pe parcusul zilei.

“Astazi a fost o zi pozitiva pentru noi. Intotdeauna am spus ca anul acesta concuram pentru a invata si a ne imbunatatii permanent, iar acum s-a vazut cat de importanta este aceasta abordare. Este pacat ca Hayden a fost nevoit sa se opreasca pe ultima proba, mai ales ca, la fel ca la masina lui Thierry, am facut cateva imbunatatiri. Dupa trecerea prin vadul de apa a raportat probleme la motor si am considerat ca este mai sigur sa se opreasca decat sa riste avarii mai mari care l-ar fi impiedicat sa ia startul duminica in Rally 2. Vom investiga totul cu atentie in aceasta noapte si cred ca va putea continua raliul. Ambele echipaje au avut probleme din cauza pozitiei la start si au fost nevoite sa se descurce in conditii extrem de dificile, dar Thierry si Hayden au abordat totul foarte inteligent. Thierry a avut un parcurs rezonabil dimineata, iar schimbarile facute dupa prima bucla i-au dat si mai multa incredere si a reusit sa termine in top 3 pe speciala Monte Lerno. Vom munci la noapte si speram ca duminica dimineata sa putem continua raliul cu ambele masini pentru a continua dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC inaintea Raliului Poloniei”, a spus Michel Nandan, directorul echipei, citat de Autostiri.ro.

Hayden Paddon
Hayden Paddon

Clasament general dupa ziua 2:

S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:30:15.8

M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:40.2

J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +2:01.5

A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +2:37.8

E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +4:24.3

M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +5:26.1

H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +6:09.6

R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +12:03.7

K. Al Qassimi / C. Pattersson (Citroën DS3 WRC) +15:05.2

L. Bertelli / M. Dotta (Ford Fiesta RRC Super 2000) +16:08.1

H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +16:59.4

16. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +26:48.0

Increderea echipei Hyundai Shell World Rally este din ce in ce mai mare dupa Raliul Sardiniei

Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat Raliul Sardiniei, etapa a sasea din Campionatul Mondial de Raliuri, cu doua masini Hyundai i20 WRC.

Echipa Hyundai Shell World Rally si-a atins un numar important de obiective in Raliul Sardiniei, pe masura ce continua dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC pentru cele mai dificile provocari din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).

Raliul a fost o sursa de informatii pretioase pe baza carora tanara echipa continua sa acumuleze experienta, profitand la maximum de platforma oferita de Campionatul Mondial de Raliuri.

In ciuda numeroaselor probleme de vineri, cand una dintre cele trei masini inscrise de echipa in Raliul Sardiniei a fost nevoita sa abandoneze, Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard), debutant in cadrul echipei, au adunat informatii pretioase pentru dezvoltarea viitoare a modelului Hyundai i20 WRC.

Neuville a continuat in acelasi ritm de sambata, dezavantajat de faptul ca a fost unul dintre primii piloti la start, pentru a continua cu dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC pe o suprafata dura si foarte alunecoasa. Experienta acumulata aici a fost foarte utila pentru echipa, mai ales in ceea ce priveste setarea suspensiilor, experienta benefica pentru urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri programata in Polonia.

“Am profitat la maximum de timpul petrecut in Sardinia si am muncit la dezvoltarea masinii in conditii extrem de solicitante. Faptul ca am fost printre primii la start a insemnat sa curatam drumul pentru cei din spate, dar cred ca impreuna cu Nicolas am facut o treaba foarte buna in aceste conditii. Am inteles acum si care sunt punctele tari si cele slabe tinand cont de caracteristicile etapei din Sardinia. Desigur, suntem dezamagiti dupa incidentele de vineri care ne-au impiedicat sa luptam pentru o pozitie mai buna in clasament. Echipa a facut o treaba excelenta si asteptam acum cu nerabdare etapa din Polonia unde vom continua munca de dezvoltare a masinii”, a spus Neuville, citat de Autostiri.ro.

Neozeelandezul Hayden Paddon a terminat cu succes prima sa etapa in cadrul Hyundai Shell WRT, acumuland experienta vitala pe fiecare proba speciala. Paddon, 27 de ani, a avut o abordare matura la primul sau start in Raliul Sardiniei si s-a acomodat foarte rapid cu echipa. A avut o mica problema la motor, dupa trecerea printr-un vad de apa, dar echipa a rezolvat totul peste noapte si Paddon a luat startul in ultima zi conform regulii Rally 2, fara a rata oportunitatea de a parcurge kilometri utili pe ultimele patru probe ale raliului.

“Mecanicii au facut o treaba extraordinara azi noapte, cand au reparat masina, iar eu am putut lua startul in ultima zi a raliului. La fel ca sambata, am fost printre primii la start si a trebuit sa evoluam pe o suprafata alunecoasa. Pe prima bucla de dimineata am fost nevoiti sa menajam pneurile si asta s-a vazut in timpii finali, dar am avut mult mai multa incredere in masina. Stiam ca primul raliu va fi unul foarte dificil pentru ca nu am mai concurat in Sardinia niciodata, dar progresul facut este unul semnificativ. Nu am mers la limita si ne-am concentrat sa terminam fiecare proba pentru a acumula cat mai multa experienta atat eu, cat si echipa. Sigur, sunt lucruri pe care le puteam facem mai bine, dar nu este pentru ultima oara cand voi concura pentru echipa si voi putea folosi informatiile adunate aici pentru a obtine un rezultat si mai bun in raliul urmator”, a spus Paddon, potrivit Autostiri.ro.

Thierry Neuville
Thierry Neuville

Echipa Hyundai Shell World Rally a luat startul pana acum in sase etape din Campionatul Mondial de Raliuri de la revenirea sa in aceasta competitie. Obiectivul principal al echipei in sezonul 2014 este de a acumula experienta intr-un mediu extrem de competitiv pentru a dezvolta performantele modelului Hyundai i20 WRC in functie de particularitatile fiecarei etape si fiecarei probe speciale. Saptamana viitoare Hyundai va aniversa un an de la inaugurarea oficiala a uzinei Hyundai Motorsport din Alzenau, Germania, iar progresul facut in ultimele 12 luni de echipa este insa uimitor.

Thierry Neuville si Hayden Paddon au ajutat echipa in dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC pentru ca acesta sa faca fata exigentelor ultimelor probe pe macadam din Raliul Sardiniei.

“A fost un raliu dificil in Sardinia, dar unul foarte productiv pentru noi. Nu ne luptam anul acesta pentru victorii pe probele speciale, ci pentru a dezvolta modelul Hyundai i20 WRC cu fiecare raliu. Desigur, este bine atunci cand suntem competitivi asa cum s-a vazut in primele probe din acest weekend. Raliul Sardiniei a fost o etapa foarte dificila, desfasurata la temperaturi ridicate pe o suprafata dura. Echipa a facut o treaba fantastica, muncind din greu, si plecam de aici foarte motivati pentru urmatoarea etapa din Polonia. Thierry si Hayden au fost profesionisti si am folosit ultimele probe speciale ale raliului pentru a acumula si mai multe informatii despre masina. Este pacat ca nu am reusit sa terminam raliul cu toate cele trei masini, dar este important ca am adunat date utile pe care le vom analiza in continuare si ne vom pregati in consecinta pentru Raliul Poloniei”, a spus Michel Nandan, directorul echipei. 

Clasament general dupa ziua a 3-a:

1. S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 4:02:37.8

2. M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:23.1

3. J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +1:32.8

4. A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +2:39.3

5. E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +4:41.8

6. M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:05.3

7. H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +7:15.8

8. R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) 12:19.0

9. L. Bertelli / M. Dotta (Ford Fiesta RRC Super 2000) +15:22.1

10. K. Al Qassimi / C. Patterson (Citroën DS3 WRC) +16:49.3

11. S. Chardonnet / T. De La Haye (Citroën DS3 R5) +17:33.7

12. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +18:04.3

16. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +27:24.9

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,348FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,380AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri