spot_img

Hyundai Shell World Rally, o zi complexa si plina de provocari

Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen) - Raliul Poloniei 2014
Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen) – Raliul Poloniei 2014

O zi dificila pentru echipa Hyundai Shell World Rally in Raliul Poloniei

Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat ziua de vineri, una foarte dificila, cu toate cele trei modele Hyundai i20 WRC.

Vineri a fost o zi dificila pentru Hyundai Shell World Rally Team in Raliul Poloniei, dar echipa si-a atins obiectivul si a terminat ziua cu toate cele trei modele Hyundai i20 WRC inscrise in competitie.

In programul zilei de vineri au fost incluse sapte probe speciale, doua treceri pe speciala Wieliczki (12,89 km), cate doua treceri pe probele din Lituania (Kapciamietsis de 12,92 km si Margionys 17,97 km) – marcand astfel primele probe din aceasta tara incluse in Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – si o trecere pe super speciala Mikolajki.

Pe prima proba a zilei evolutia echipajelor Hyundai Shell World Rally a fost una pozitiva, Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul), Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen) si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard) avand insa probleme pe prima bucla din Litluania, din cauza conditiilor dificile, si a fost greu sa-si mai gaseasca ritmul.

In final, a doua trecere de pe PS7 si PS8 a fost anulata din cauza deteriorarii traseului si a faptului ca pe unele portiuni erau prea multi spectatori care stateau in zone nepermise, iar pilotii au revenit in Polonia pentru cea de-a doua trecere pe PS 9 Wieliczki si super speciala de pe pe Mikolajki Arena (PS10).

Neuville a inceput ziua bine, dar a facut o pana, urmata si de o rasucire, pe PS6 care l-a costat timp. Echipajul belgian a terminat si speciala a 9-a, dar imediat dupa sosire cei doi s-au oprit pe sectorul de legatura pentru a incerca sa rezolve o problema la sistemul de franare. Neuville si Gilsoul au reusit sa deconectez frana de mana si au luat startul pe ultima proba de vineri fara frane pe spate si au terminat ziua a doua pe locul 10 in clasamentul general.

Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul ) Raliul Poloniei 2014
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul ) Raliul Poloniei 2014

“A fost o zi dificila pentru noi si una foarte ciudata. Am parcurs doar 60 km de probe speciale si sute de kilometri de proba de legatura si a fost foarte dificil sa-mi intru in ritm. Am facut o pana la finalul celei de-a trei probe speciale de vineri (PS6) si ne-am rasucit, ceea ce ne-a costat ceva timp. Dupa amiaza am avut o singura problema cu franele spate care s-au blocat si s-au supraincalzit. Din fericire au fost cativa oameni cu extinctoare care ne-au ajutat si am putut continua raliul. Am parcurs ultima proba doar cu frane pe fata, dar nu am pierdut foarte mult timp. Probele de sambata sunt mai tehnice si sper sa avem o zi mai buna, sa putem ataca si sa mai urcam cateva pozitii in clasament”, a spus Neuville, citat de Autostiri.ro.

Juho Hänninen ramane cel mai bine clasat pilot Hyundai Motorsport, pe locul 6 la general, dupa ziua a doua

In ciuda conditiilor dificile de pe probe, Hänninen a continuat in acelasi ritm ca in prima zi. Finlandezul a terminat ziua de vineri pe locul 6 in clasamentul general, dar a fost o zi solicitanta atat pentru el, cat si pentru modelul Hyundai i20 WRC.

“Conditiile de PS5 si PS6 au fost foarte dificile si a fost frustrant sa pierd peste o secunda pe kilometru din aceasta cauza. Pozitia noastra la start este destul de buna, dar chiar si dupa primele 10 masini drumurile s-au deteriorat foarte tare. Am mers la limita pentru a obtine un timp bun aici. Bucla de dupa amiaza a fost anulata si am revenit pe PS9 care a fost relativ ok. Sa fiu sincer, dupa o zi ca aceasta sa fiu in top sase la general nu e rau deloc. Sper insa ca sambata sa avem o zi mai buna”, a spus Hänninen, citat de Autostiri.ro.

Hayden Paddon a terminat cu cel de-al doilea timp pe PS4, la doar 0,7 secunde de primul clasat, la a doua sa cursa in cadrul echipei Hyundai Shell World Rally

Neozeelandezi Paddon si Kennard au furnizat marea surpiza a diminetii cand pe speciala a patra au terminat cu cel de-al doilea timp, la doar 0,7 secunde de prima victorie pe o proba speciala. Cei doi au avut o evolutie impresionanta la volanul modelului Hyundai i20 WRC, dar si ei s-au confruntat cu conditiile dificile de pe urmatoarele doua probe. Chiar daca se aflau pe un teren necunoscut, Paddon si Kennard au reusit sa termine ziua si vor lua startul sambata de pe pozitia a 11-a in clasamentul general.

Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard) - Raliul Poloniei 2014
Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard) – Raliul Poloniei 2014

„Nu a fost o zi chiar atat de rea. Pe probele mai putin dure m-am simtit confortabil si am putut creste ritmul. Ma bucur ca am reusit un timp atat de bun pe prima proba a zilei, mai ales ca nu am mers la limita. Pe urmatoarele doua probe insa sigur nu puteam face mai mult. Am mers mai incet pentru a proteja masina si mi-am pierdut increderea. Masina s-a comportat excelent, iar probele de sambata sunt similare cu cele pe care am mers bine vineri. Sper sa putem fi la fel de competitivi”, a spus Paddon, citat de Autostiri.ro.

“A fost o zi complexa si plina de provocari pentru toata lumea. Am inceput ziua fara probleme, dar pe specialele din Lituania, cand a fost clar ca drumurile vor fi din ce in ce mai rele, lucrurile nu au mai mers la fel. In opinia mea a fost o decizie dificila, aceea de a anula doua probe, dar siguranta trebuie sa primeze. Am revenit in Polonia pentru ultimele doua speciale ale zilei, PS9 si super speciala, si din pacate Thierry a avut o problema la sistemul de franare, pe care a rezolvat-o insa impreuna cu Nicolas. In afara de asta, modelele Hyundai i20 WRC s-au comportat conform asteptarilor, pilotii au mers bine si asteptam acum startul de sambata pentru a aduna mai multa experienta si pentru a incerca sa ne imbunatatim evolutiile pe probe”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei, potrivit Autostiri.ro.

Raliul Poloniei – clasament general dupa ziua 2

S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 47:22.4

A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +0.9

M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +19.5

J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +32.0

K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +40.0

J. Hänninen / T. Tuominen (Hyundai i20 WRC) +46.8

M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:06.8

R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +1:16.1

E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +1:21.4

T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:22.8

H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +1:24.2

Sursa si imagini: comunicat Hyundai remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri