Echipa Hyundai Motorsport a avut un început promitator cu cele patru masini inscrise in Raliul Poloniei
- Prima zi cu patru masini intr-o etapa din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) a fost una fara probleme pentru echipa Hyundai Motorsport
- Toate cele patru modele Hyundai i20 WRC au rulat fara probleme pe primele noua probe speciale ale Raliului, Hayden Paddon fiind cel mai bine clasat pilot, pe pozitia a cincea
- Thierry Neuville este si el implicat in lupta pentru un loc in top cinci dupa o zi promitatoare, iar Dani Sordo si Kevin Abbring au facut progrese pe specialele foarte rapide programate vineri
Echipa Hyundai Motorsport a avut o zi fara probleme in Raliul Poloniei, etapa a saptea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), toate cele patru modele Hyundai i20 WRC ajungand in parcul de service dupa o zi cu peste 150 km de proba speciala.
Majoritatea specialelor au fost noi, comparativ cu editia din 2014, asa ca pilotii si echipele au descoperit in prima zi din Raliul Poloniei unele dintre cele mai rapide speciale pe macadam din campionat. Echipa Hyundai Motorsport a facut fata si unei provocari suplimentare, aceasta fiind prima etapa din WRC in care a inscris patru masini la start.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) concureaza ca de obicei in culorile echipei Hyundai Shell World Rally, iar Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si Kevin Abbring (#10 Hyundai i20 WRC), pilotul de teste al echipei, concureaza pentru echipa Hyundai Mobis World Rally. Pentru Abbring, acesta este primul raliu din cele patru din programul sau alaturi de echipa in 2015.
Dupa primul sau podium din cariera, in Sardinia, Paddon a avut un inceput bun si in Raliul Poloniei reusind sa termine o serie de probe in top cinci, ceea ce i-a asigurat si pozitia a cincea in clasamentul general, la finalul celor peste 150 kilometri de proba speciala.
“Probele de vineri mi-au placut mult, dar au fost si o provocare majora pentru noi. Am avut mici probleme la inceput sa gasim un ritm bun si dictarea nu a mers asa de bine cum am sperat. Am facut insa o alegere buna in ceea ce priveste pneurile, folosind compozitia mai dura pe speciala lunga, si in final nu a fost o zi chiar atat de rea. Suntem in lupta pentru un loc in top cinci asa ca trebuie sa ramanem concentrati si sa castigam mai multa incredere pe aceste probe foarte rapide”, a spus Paddon, citat de Autostiri.ro.
Neuville, care a reusit si el o clasare pe podium in Raliul Sardiniei, se afla de asemenea in lupta pentru un loc in top cinci, dupa o zi in care, la fel ca multi altii, a avut mici probleme cu dictarea.
“In mare, a fost o zi buna pentru noi si sunt multumit cu felul in care am mers si cu performantele masinii. Probele noi sunt foarte rapide si am avut unele probleme cu dictarea. Am incercat sa schimbam cate ceva pe parcursul zilei, iar pe probele de dupa-amiaza a fost important sa ne gestionam pneurile. Am facut o trecere buna pe speciala lunga, dar am pierdut timp pe penultima proba a zilei; tinand cont de circumstante nu a fost chiar atat de rau. Suntem implicati in lupta pentru un loc in primele cinci pozitii ale clasamentului si vom incerca sa ne imbunatatim performantele pe probele de sambata”, a spus Neuville, citat de Autostiri.ro.
Nici Dani Sordo nu a avut o zi usoara in Raliul Poloniei, dar spaniolul a progresat constant si a terminat prima zi in puncte.
“Sa fiu sincer nu am avut o zi chiar atat de buna. Probele sunt foarte rapide, cu multe cocoase, si dictarea nu a fost ideala. Mi-a lipsit increderea pe probele de dimineata si s-a vazut in timpii finali. Dupa-amiaza situatia a fost mai buna si am incercat sa gestionam cat mai bine alegerea pneurilor. Sambata trebuie sa avem o evolutie mai buna si vom discuta cu intreaga echipa pentru a vedea ce imbunatatiri putem sa facem”, a spus Sordo, citat de Autostiri.ro.
Aflat la a doua etapa din WRC in 2015 si prima din programul de patru din acest sezon, Kevin Abbring este in faza in care trebuie sa acumuleze experienta si cat mai multi kilometri de proba speciala.
“A fost o zi fantastica cu probe incredibile. Tinand cont de configuratia specialelor, cu siguranta acesta nu este cel mai usor raliu pentru noi, dar aici am acumulat o experienta care sigur imi va folosi in viitor. Ne-am corectat dictarea pe parcursul zilei si am rezolvat problemele cu franarea. Am reusit sa ne imbunatatim putin si pe probele de dupa-amiaza, dar stiu ca mai avem mult pana la atingerea potentialului maxim. Abia astept sa continui acest raliu pentru a aduna si mai multe informatii”, a spus Abbring, citat de Autostiri.ro.
Echipa Hyundai Motorsport a gestionat bine primul raliu in care a inscris patru masini si se asteapta ca toate cele patru echipaje sa-si imbunatateasca performantele pe specialele de sambata.
“Este o etapa speciala pentru echipa deoarece am luat startul cu patru modele Hyundai i20 WRC pentru prima oara. Si este un raliu incredibil de dificil. Noile probe sunt foarte rapide si cred ca sunt cele mai solicitante de pana acum pentru echipajele noastre, mai ales in ceea ce priveste dictarea. Toate cele patru echipaje au avut o zi buna si ma bucur ca Hayden si Thierry se lupta pentru un loc in top cinci. Dani si Kevin au avut obiective diferite vineri si este fantastic sa vad toate cele patru masini in parcul de service dupa o zi atat de lunga. Sper sa ne imbunatatim evolutia pe specialele de sambata”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei, citat de Autostiri.ro.
Sambata sunt programate patru probe distincte: Mazury 17,70 km, Wieliczki 12,87 km, Swietajno 21,25 km si Paprotki 23.15km, primele trei fiind parcurse de doua ori, ultima speciala fiind super speciala de pe Mikolajki Arena. In total, pilotii au de parcurs 129,29 km de proba speciala in ziua a doua din Raliul Poloniei.
Rezultate Raliul Poloniei dupa ziua 1:
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 1:17:42.5
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +2.1
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +10.8
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +16.7
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +35.9
R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +37.4
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +41.3
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:07.1
D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:15.0
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:15.5
…
14. K. Abbring / S. Marshall (Hyundai i20 WRC) +2:38.2
Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro