Pentru echipa Hyundai Motorsport, al doilea sezon in WRC debuteaza cu Raliul Monte-Carlo
- Echipa Hyundai Motorsport are ca obiectiv imbunatatirea performantelor in Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), care debuteaza in aceasta saptamana cu Raliul Monte-Carlo
- Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul si Dani Sordo/Marc Martí vor pilota cele doua modele Hyundai i20 WRC inscrise la aceasta etapa, cu numerele 7, respectiv 8
- Cele doua echipaje au participat la doua sesiuni de teste, prima la jumatatea lunii decembrie, in regiunea Ardèche din Franta, iar cea de-a doua saptamana trecuta, pe drumuri similare celor din Raliul Monte-Carlo
Echipa Hyundai Motorsport este pregatita pentru debutul in cel de-al doilea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Ca de obicei, competitia este deschisa saptamana aceasta, de Raliul Monte-Carlo, o etapa cu traditie in mondialul de raliuri.
Pentru Raliul de la Monte-Carlo au fost inscrise doua modele Hyundai i20 WRC cu echipajele Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC #7) si Dani Sordo/Marc Martí (Hyundai i20 WRC #8), care vor participa la toate cele 13 etape din acest sezon.
Logistica foarte complexa, vremea imprevizibila si schimbarea permanenta a gradului de aderenta, reprezinta principalele provocari pentru echipajele inscrise. Selectarea pneurilor are un rol foarte important, etapa de la Monte-Carlo fiind singura din calendar unde pilotii vor avea de ales intre cinci compozitii diferite, puse la dispozitie de marca Michelin: “hard”, “soft”, “super soft”, pentru zapada si pentru conditii extreme de iarna.
Pregatirile echipei Hyundai Motorsport pentru Raliul Monte-Carlo au inceput inca de anul trecut, de la jumatatea lunii decembrie, cand Neuville si Sordo au participat la o sesiune de teste cu modelul Hyundai i20 WRC, timp de patru zile, in regiunea Ardèche, Franta. Cei doi au realizat testele in conditii meteo diverse, ceea ce le-a permis sa identifice setarile optime pentru prima etapa a sezonului.
“Raliul Monte-Carlo este celebru pentru conditiile schimbatoare. In ciuda experientei acumulate in participarile anterioare, sunt multi parametri care influenteaza rezultatul si care nu pot fi controlati. Suntem multumiti de alegerea pneurilor si avem incredere ca impreuna cu partenerul nostru Michelin am gasit cele mai bune solutii. Pilotii nostri cunosc foarte bine acest raliu si se pot adapta rapid, in cazul in care probele devin alunecoase sau sunt acoperite cu zapada si gheata. Suntem inca in faza de inceput a dezvoltarii modelului i20 WRC, dar cred ca putem obtine un rezultat bun intr-o competitie in care performanta masinii nu joaca un rol atat de important ca in alte etape”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei,citat de Autostiri.ro.
Desi pentru Neuville, Raliul Monte-Carlo anul trecut nu a debutat incurajator, pilotul belgian doreste sa obtina un rezultat bun la cea de-a patra participare in aceasta etapa.
“Imi place mult sa pilotez pe aceste probe speciale si imi doresc ca anul acesta totul sa mearga mult mai bine. Pauza de iarna a fost scurta pentru ca am inceput testele la jumatatea lunii decembrie si cred ca suntem pregatiti pentru acest raliu. Etapa de la Monte Carlo este speciala, este prima cursa a anului, iar conditiile sunt imprevizibile, insa vom utiliza toata experienta acumulata pana acum pentru a obtine cel mai bun rezultat posibil”, a mentionat Neuville, citat de Autostiri.ro.
Dani Sordo revine la Monte-Carlo pentru a saptea oara in cariera si este decis sa incheie acest raliu cu o performanta de top.
“Este un raliu dificil in care trebuie sa iei cele mai bune decizii in cel mai scurt timp, in cazul in care situatia se complica. Vremea se poate schimba oricand, in plus, probele din munti sunt fabuloase si reprezinta o provocare atat pentru pilot, cat si pentru masina. Obiectivul nostru este de a acumula cat mai multe puncte”, a adaugat Dani Sordo, citat de Autostiri.ro.
Ajuns la editia cu numarul 83, Raliul Monte-Carlo vine cu o serie de noutati atat pentru piloti, cat si pentru spectatori. Joi, 22 ianuarie, vor fi doua probe de noapte, la care se adauga probele noi din zona de nord. In plus, din acest an se aplica si aici regulamentul Rally 2, care permite unui pilot sa revina in competitie, daca abandoneaza intr-una din primele doua zile ale raliului. Startul festiv este programat in Casino Square din Monaco. Parcul de service va fi amplasat la Gap, in Franta, pana sambata dimineata, cand toata lumea se va muta in Principat pentru ultima parte a raliului.
Informatii despre echipajele Hyundai Shell World Rally Team
Hyundai i20 WRC #7Serie sasiu: 006 | ||
Thierry Neuville | Nicolas Gilsoul | |
Data nasterii | 16 iunie 1988 | 5 februarie 1982 |
Debutul in WRC | 2009, Raliul Spaniei | 2007, Raliul Monte-Carlo |
Starturi in WRC | 46 | 41 |
Podiumuri in WRC | 10 | 10 |
Victorii in WRC | 1 | 1 |
Starturi in Raliul Monte-Carlo | 4 | 5 |
Rezultate anterioare obtinute in Raliul Monte Carlo | 2011, 2012, 2013, 2014: abandon | 2007: locul 28 (locul 8 la grupa N), 2011: locul 36(locul 1clasa A6) 2012, 2013, 2014: abandon |
Hyundai i20 WRC #8Serie sasiu: 008 | ||
Dani Sordo | Marc Martí | |
Data nasterii | 2 mai 1983 | 1 octombrie 1966 |
Debutul in WRC | 2003, Raliul Spaniei | 1992, Raliul Spaniei |
Starturi in WRC | 116 | 151 |
Podiumuri in WRC | 37 | 43 |
Victorii in WRC | 1 | 3 |
Starturi in Raliul Monte-Carlo | 7 | 11 |
Rezultate anterioare obtinute in Raliul Monte Carlo | 2005: locul 15 (locul 4 clasa A6), 2006: locul 8, 2007: locul 2, 2008: locul 11, 2012: locul 2, 2013: locul 3, 2014: abandon | 1997: locul 15(locul 2clasa A7), 2003: locul 3, 2005: locul 15(locul 4 clasa A6), 2006: locul 8, 2007: locul 2, 2008: locul 11, 1998, 1999, 2001, 2004, 2014: abandon |
Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro