Victorii legendare în Raliul Monte Carlo sau Raliul Dakar – imaginea MINI este definită de performanțe curajoase în motorsport și proiecte de pionierat. Acum Racing MIMI, primul MINI electric de curse din istorie, aduce, după trei ani de muncă și aventuri, o contribuție din România la această tradițe specială și bogată.
Racing MIMI, pregătit de echipa Engage Egineering din Brașov, a stabilit o premieră istorică foarte valoroasă: este primul automobil electric care câștigă un titlu național în luptă directă cu automobilele cu motoare cu ardere internă – victorie în Clasa 2A (tracțiune față), în Campionatul Național de Super Rally.
Cele mai frumoase victorii sunt cel obținute împotriva unei competiții redutabile. Racing MIMI, pilotat de Horia Platona, a luptat direct cu piloți cu palmares valoros și cu automobile performante cu motor cu ardere internă, modele de curse în producție de fabrică, așa cum sunt modelele R2, Rally 4 sau TCR. Asta a însemnat că principalii competitori au dispus de automobile mult mai puternice (chiar și dublul puterii MINI Cooper SE) și de un raport semnificativ mai bun putere/greutate.
Pe de altă parte Racing MIMI a beneficiat de o pregătire exemplară venită de la Engage Engineering, cu dezvoltări unice, așa cum este diferențialul cu alunecare limitată, reducerea semnificativă de masă sau sisteme suplimentare de răcire. De notat și că Racing MIMI rămâne un MINI Cooper SE, cu sistemul de propulsie electric, baterie și motor, în versiunea de stradă, cu o putere maximă de 184 CP.
Lupta strânsă până la final a asigurat un spectacol deosebit. Campionul clasei s-a decis în ultima manșă cronometrată a competiției, Horia și Racing MIMI terminând pe primul loc în clasament cu un total de 89 de puncte, la numai 1 punct de locul al doilea.
Campionatul Național de Super Rally a găzduit în total șase etape organizate pe circuite stradale în orașe din România. După cinci curse cu două clasări pe locul trei, Racing MIMI a fost mereu în primele trei locuri în clasamentul clasei 2A. Înainte de ultima etapă era pe locul trei, la șase puncte de locul întâi. Lupta era strânsă și teoretic cel puțin patru piloți aveau șanse la titlu. În ultima înfruntare a sezonului, în Trofeul UniCredit Leasing la București, pe 4 noiembrie, Horia avea nevoie de o performanță puternică pentru victorie.
Etapa de la București a fost marcată de condiții meteo foarte dificile, multe ore de ploaie. Aceasta a atenuat diferențele de putere și au avantajat automobilele deosebit de manevrabile, a fost oportunitatea așteptată pentru echipa Racing MIMI. Antrenamentele, întrerupte prematur din cauza accidentelor repetate și condițiilor dificile, se terminau cu o performanță extraordinară pentru Horia – locul trei în clasamentul general. De notat și faptul că Horia a fost unul din puținii piloți care a reușit două manșe de antrenament. Din cauza traseului acoperit de apă s-au înregistrat mai multe accidente și abandonuri, modelele deschise fiind cele mai afectate. Orice rezultat părea posibil.
Manșele de concurs s-au desfășurat cu ploaia pierzând din intensitate, condițiile s-au ameliorat treptat, dar au rămas foarte dificile. Îmbunătățirea vremii a dus la creșterea ritmului de concurs. Aceasta a dus mai multă presiune pentru piloți și mai multă emoție pentru fani.
Horia Platona a adoptat un ritm ușor precaut în prima manșă, și a forțat mai mult în a doua, obținând o performanță foarte valoroasă. Timpul de 2:29,204 i-a asigurat pe locul doi al clasei și pe locul 9 la general, devansând mulți competitori importanți, cu modele deosebit de competitive – de la modele bipost care au avut cele mai mari probleme pe apă, până la Mitsubishi Lancer Evo, Audi R8 sau Ferrari 458.
A fost cel mai bun rezultat Racing MIMI în istoria campionatului, ceea ce a adus primele puncte în clasamentul Open și prima clasare pe locul al doilea în clasă. Rezultatul a fost suficient pentru titlul în campionat cu numai un punct avans.
Credit foto: Momentum Images
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro