› Highlight pe malul lacului Geneva: studiul de design ŠKODA VisionS oferă o primă impresie asupra viitoarelor modele SUV
› Cu sistem hibrid plug-in de înaltă eficienţă
› Prototipul extrem de emoţional demonstrează evoluţia limbajului de design al mărcii ŠKODA
› Interior cu spaţiu generos, specific mărcii ŠKODA, cu trei rânduri de scaune şi o lungime totală de 4,70 m
› Noi modele pentru producţia de serie: ŠKODA Octavia RS 4×4 şi ŠKODA Fabia Combi ScoutLine pot fi văzute pentru prima dată la un salon auto
› Campania CNG continuă: ŠKODA Octavia G-TEC este acum disponibilă şi cu transmisia DSG
ŠKODA îşi continuă strategia dinamică de creştere: în ultimii ani, marca şi-a actualizat şi extins gama simţitor. Acum lărgeşte şi gama SUV. Prezentând ŠKODA VisionS la Salonul Auto de la Geneva, producătorul auto ceh oferă o primă impresie asupra designului viitor al SUV-ului care va fi lansat de ŠKODA. Prin prisma showcar-ului marca îşi prezintă şi cele mai importante tehnologii ale viitorului. Noua ŠKODA Octavia RS 4×4, ŠKODA Octavia G-TEC cu transmisia DSG şi versiunea ScoutLine a modelului Fabia Combi completează prezentarea ŠKODA de pe malul lacului Geneva.
„Marca noastră continuă să se dezvolte în ritm susţinut,” a declarat Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA, domnul Bernhard Maier, citat de autostiri.ro. „Aveam deja un model de succes în segmentul SUV compact, şi anume ŠKODA Yeti; acum ne folosim experienţa şi cunoştinţele în domeniul tehnologiei 4×4 pentru a dezvolta un nou model SUV.
VisionS încorporează anumite similitudini cu acest model în privinţa designului, a pachetului şi funcţionalităţii. Acest studiu demonstrează şi cele mai importante tehnologii de viitor, precum sistemul de propulsie plug-in hibrid. Un sistem similar este testat şi pentru automobilele din producţia de serie.”
ŠKODA VisionS încorporează noul limbaj de design al mărcii, transpus în segmentul SUV: designul este evident influenţat de cubism şi de tradiţia fabricării cristalului din Boemia. Liniile sunt precise, tăioase şi clar decupate; jocul distinctiv dintre lumini şi umbre pe suprafeţele conturate are un efect plin de forţă, accentuat de culoarea exterioară Verde Iceland.
Având o lungime de 4,70 metri, o lăţime de 1,91 metri, ampatamentul de 2,79 metri şi înălţimea de 1,68 metri, ŠKODA VisionS este o prezenţă remarcabilă pe şosea. Având la bază Matricea Modulară Transversală a Grupului Volkswagen (MQB), acesta este primul automobil ŠKODA cu şase scaune pe trei rânduri.
Un alt aspect interesant al conceptului este propulsia hibridă plug-in: având 165 kW (225 CP), showcar-ul accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde şi are o viteză maximă de aproape 200 km/h. Maşina are nevoie de doar 1,9 l de benzină pentru o călătorie 100 km (45 g CO2/km).
ŠKODA VisionS poate călători până la 50 km în modul exclusiv electric şi până la 1.000 km cu ambele sisteme.
Motorul cu ardere internă este un 1,4 TSI de 115 kW (156 CP), având cuplul de 250 Nm. Acesta funcţionează alături de un motor electric care generează o putere continuă de 40 kW şi un cuplu maxim de 220 Nm. Motorul electric este integrat cu transmisia automată DSG cu 6 trepte de viteză, care transferă cuplul roţilor din faţă. Un al doilea motor electric cu până la 85 kW şi un cuplu de 270 Nm antrenează puntea spate. Acest motor funcţionează independent de sistemul de antrenare a roţilor faţă, ceea ce înseamnă că showcar-ul are o inteligentă tracţiune integrală care nu necesită cuplaj mecanic.
Cele trei motoare interacţionează în manieră extrem de flexibilă: cel de la volanul ŠKODA VisionS poate alege între mai multe moduri de operare: de la cel pur electric la cel de reîncărcare, obiectivul fiind întotdeauna eficienţa maximă. Bateria litiu-ion cu o capacitate de 12,4 kWh este poziţionată în faţa punţii spate.
ŠKODA a răspuns la creşterea tot mai rapidă a volumului de informaţii şi la dorinţa pasagerilor de a comunica, introducând networking-ul auto digital (servicii mobile) şi display-urile de mari dimensiuni pentru asigurarea serviciilor auto şi de infotainment optime pentru toţi pasagerii, care se pot conecta la reţea în mai multe moduri, de pe orice loc al automobilului.
ŠKODA Octavia RS 4×4 îşi are de asemenea premiera la salonul auto din acest an: versiunea de vârf a gamei ŠKODA Octavia este disponibilă atât ca limuzină, cât şi în variantă combi, cu motorul 2,0 TDI, care furnizează 135 kW (184 CP) şi dispune de transmisia DSG. Cu sistemul său de propulsie sportiv, dar totodată sigur, Octavia RS 4×4 este un partener puternic pentru familii, muncă şi timpul liber. Maşina accelerează de la 0 la -100 km/h în 7,6 secunde şi atinge o viteză maximă de 228 km/h. Consumă doar 4,9 l de motorină la 100 km, ceea ce înseamnă emisii de CO22 de 129 g (toate valorile sunt valabile pentru versiunea limuzină).
ŠKODA Octavia G-TEC este deosebit de economică: costurile cu combustibilul se situează în prezent la sub 4 euro pentru 100 km. Ca dotare opţională, ŠKODA echipează acum şi modelul pe gaz natural cu transmisia DSG. Motorul 1,4 TSI generează 81 kW (110 CP), cu emisii de 94 g de CO2/km. ŠKODA Octavia G-TEC este disponibilă în versiunile limuzină şi combi.
Şi gama ŠKODA ScoutLine creşte în continuare. Alături de Rapid Spaceback ScoutLine, acum este oferită şi ŠKODA Fabia Combi ScoutLine – cu designul său off-road unic şi caracteristici atractive şi practice. Sunt disponibile trei motoare pe benzină de 55 kW (75 CP), 66 kW (90 CP) şi 81 kW (110 CP) şi trei motoare diesel de 55 kW (75 CP), 66 kW (90 CP) şi 77 kW (105 CP).
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro
Video: YouTube