Premiere mondiale Toyota: conceptul FT-Bh si varianta gata de productie Yaris Hybrid
Conceptul FT-Bh este un vehicul integral hibrid ultra-usor, construit special pentru a obtine un nivel scazut de emisii de CO2.
Conceptul FT-Bh este un concept futurist, destinat mobilitatii urbane si pentru care au fost utilizate materiale obisnuite, intalnite si pe alte masini. Ideea Toyota este de a oferi o solutie de mobilitate urbana accesibila.
Aceasta masina este derivata din versiunea cu motoare cu ardere interna. Yaris Hybrid dezvolta un maxim de 74kW/100 CP. Puterea defalcata pentru fiecare dintre cele doua propulsoare, pe benzina si electric, nu a fost anuntata.
Masina dispune de un nou motor pe benzina, de 1,5 litri, de un motor electric mai compact decat au Prius si Auris HSD, invertor si baterii mai compacte. Astfel ansamblul este cu 20% mai usor decat in cazul Auris HSD.
Volumul ocupat de componentele propulsiei hibride este destul de redus, astfel ca Yaris ofera acelasi spatiu pentru pasageri si portbagaj ca variantele cu motoare diesel sau pe benzina.
In dotarea standard intra aerul conditionat si transmisia cu variatie continua e-CVT.
GT-86 vine la Salonul Auto de la Geneva in versiunea de serie. Modelul va avea un pret de pornire situat in jurul valorii de 30.000 de euro si este menit sa readuca placerea si entuziasmul condusului in acest segment de pret.
Toyota GT 86 este dezvoltata in parteneriat cu Subaru, producator auto care are si el o varianta a masinii sub denumirea BRZ.
Inainte sa ajunga in forma de serie, GT 86 a fost arata la mai multe saloane auto sub numele FT-86.
Acest concept, FCV-R (Fuel Cell Vehicle – Reality & Revolution), are 4,7 metri lungime si utilizeaza hidrogenul ca sursa de energie.
Toyota estimeazăa lansarea versiunii de serie a acestui model pana in 2015.
Conceptul NS4 prefigureaza directia pe care o ia Toyota in materie de design si tehnologie. Automobilul are propulsie hibrida. Motorizarea exacta sau tehnologiile de pe masina nu au fost anuntate.
Toyota diji
Acest concept a fost prezentat sub numele Fun-Vii (Fun-Vehicle interactive internet) la Tokyo in 2011 si reprezinta viziunea Toyota pentru o lume in care oamenii, masinile si societatea sunt mereu conectate.
Intreaga caroserie a respectivului concept funcţtoneaza ca un ecran imens, pe care utilizatorul poate afisa orice culoare sau element dorit.
Cei de la Toyota au realizat un sistem prin care modelul diji se poate conecta cu alte vehicule si infrastructuri pentru a oferi o experienta de conducere cu adevarat interactiva.
Sursa: Toyota