Geneva/Mladá Boleslav – ŠKODA continuă, cu determinare, ofensiva modelelor şi în 2012, Citigo cu cinci uşi aflându-se la momentul debutului mondial la Salonul Auto de la Geneva. Începând cu luna mai a acestui an, Citigo, în versiunile cu trei şi cinci uşi, va fi lansat pe pieţele din Europa.
Pe piaţa de origine din Cehia, versiunea cu trei uşi este prezentă încă de la finalul anului 2011. ŠKODA se aşteaptă ca Citigo şi celelalte modele noi să-i permită şi în anii următori să continue creşterea intensă, de pe pieţele internaţionale.
Obiectivul său declarat este acela de a creşte cifra de vânzări, la nivel global, la cel puţin 1,5 milioane de unităţi până în 2018. În 2011, ŠKODA a doborât un nou record de vânzări, din cei 117 ani de istorie, livrând 879.200 de unităţi. Recordul de vânzări din luna ianuarie indică faptul că marca rămâne pe un traseu ascendent şi la începutul anului 2012.
Vânzările au crescut foarte mult în Rusia, unde s-a înregistrat un plus de 42 de procente. În prezent, ŠKODA introduce producţia unor modele adiţionale la uzinele partenerului său rus, compania GAZ din Nizhny Novgorod.
De asemenea, ŠKODA menţine presiunea ridicată şi în competiţiile din motorsport. După ce a avut cel mai de succes an, din istoria sa în motorsport, ŠKODA este hotărâtă să-şi apere titlul din Intercontinental Rally Challenge (IRC).
Noul Citigo: ‘simply clever’ în oraş
Citigo, noul automobil subcompact de la ŠKODA, reprezintă prima incursiune a mărcii în segmentul subcompact. “Citigo are o importanţă extraordinară în strategia de creştere ŠKODA pentru 2018 şi va oferi un impuls susţinut poziţiei noastre favorabile în Europa,” declară Winfried Vahland, CEO ŠKODA.
“Noul nostru automobil subcompact este o maşină ‘simply clever’: ingenioasă, spaţioasă, agilă, sigură şi în pas cu tehnologia. Este o ofertă tânără şi proaspătă într-un segment care creşte puternic,” spune Vahland.Standul ŠKODA din Geneva subliniază dezvoltarea dinamică a mărcii. Cu o suprafaţă de 1.965 m2, standul din acest an a crescut semnificativ, comparativ cu cel de anul trecut.
La finalul anului 2011, Citigo şi-a făcut debutul exclusiv pe piaţa de provenienţă, din Republica Cehă. Până în acest moment, cel de-al şaptelea model ŠKODA a fost extrem de bine primit, automobilul obţinând un scor maxim, de cinci stele, la testul de impact organizat de Euro NCAP, la fel ca şi VW up! şi Seat Mii, graţie conceptului său avansat de securitate.
În Republica Cehă, Citigo a fost votat cea mai bună maşină de oraş, în cadrul competiţiei ‘2012 Car of the Year’. De asemenea, a devenit un adevărat succes în rândul clienţilor de pe piaţa de origine, ajungând direct pe locul întâi, în segmentul său, conform statisticilor de înmatriculări din Republica Cehă.
Creştere şi mai puternică în 2012
ŠKODA a început noul an în formă maximă şi pe un traseu ascendent: 75.400 de automobile livrate reprezintă un record al tuturor timpurilor pentru luna ianuarie. “Am avut un start fulminant, crescând, în ianuarie, în toate regiunile de vânzări.” declară Jürgen Stackmann, membru în consiliul de administraţie ŠKODA, responsabil pentru Vânzări şi Marketing.
Debutul de succes în 2012, al companiei ŠKODA, reprezintă continuarea fără întrerupere a anului record 2011. Cu 879.200 unităţi, marca a vândut mai multe automobile decât oricând, crescând cu 15,3 procente, de la an la an, şi înregistrând creşteri puternice în toate regiunile, doar livrările din zona Asia/Pacific fiind mai mari cu mai mult de un sfert (26 procente). China a fost cea mai puternică piaţă individuală, înregistrând vânzări de peste 220.000 de automobile şi un plus de 21,9 procente.În plus, noul record de vânzări, din 2011, a fost un început aproape perfect pentru strategia de creştere ŠKODA 2018. “Am reuşit să implementăm strategia noastră, în mod impresionant, încă din primul an,” a declarat Winfried Vahland.
Până în 2018, ŠKODA şi-a propus să crească vânzările, la nivel mondial, la cel puţin 1,5 milioane de automobile pe an. “2011 a fost un an important pentru ŠKODA, deoarece ne-am îmbunătăţit semnificativ poziţia pe piaţa internaţională, şi am înregistrat creşteri substanţiale în toate domeniile.” În plus, ŠKODA a investit în noi modele, pieţe şi facilităţi de producţie, pregătindu-se astfel pentru creşterile ulterioare.
Ofensiva modelelor continuă
În anii ce vor urma, ŠKODA va introduce, în medie, un model nou la fiecare şase luni. Alături de Citigo, limuzina compactă Rapid, fabricată şi vândută în India, se numără printre primele exponente ale celei mai mari ofensive a modelelor, din istoria ŠKODA. Rapid, lansat în India la finalul anului 2011, stabileşte prezenţa ŠKODA pe cel mai mare segment al pieţei indiene şi va avea o contribuţie puternică la creşterea din anii următori.
Noul model a avut un debut fără cusur, primind imediat premiul ‘Family car of the year in India’. Produs în Pune, Rapid se adresează, în special, cerinţelor pieţei locale, şi va consolida şi mai mult poziţia ŠKODA pe acest subcontinent.ŠKODA pariază pe segmentul limuzinelor compacte şi în alte pieţe. Studiul de design MissionL, pe care ŠKODA l-a prezentat, în premieră, la IAA 2011, şi mai recent, la Salonul Auto din Qatar, oferă o perspectivă detaliată a noii limuzine compacte, care va fi lansată mai târziu în acest an, în spaţiul dintre actualele modele Fabia şi Octavia.
Internaţionalizarea este o mare prioritate
Noile modele consolidează internaţionalizarea mărcii. Pentru creşterea prognozată, ŠKODA se bazează, în special, pe pieţele din Rusia, India şi China. În Rusia, alături de uzina Kaluga, din 2011 a început să funcţioneze o a doua locaţie de producţie, care fabrică Yeti pentru piaţa din Rusia. Uzina reprezintă un proiect comun cu Volkswagen şi cu grupul rus GAZ, din Nizhny Novgorod.
Acolo, ŠKODA iniţiază, în prezent, producţia unor modele adiţionale.“Întrevedem un potenţial mare de creştere pentru ŠKODA în Rusia şi de aceea, există nevoia de capacităţi adiţionale de producţie în această ţară,” a declarat, recent, Winfried Vahland, CEO ŠKODA, cu ocazia inaugurării unui centru de instruire la sediul GAZ. În ianuarie, vânzările ŠKODA în Rusia au crescut cu 42 de procente, de două ori mai repede decât media generală a pieţei. Astfel, ŠKODA va avea nevoie de capacităţi adiţionale în Rusia, atât pentru producţie cât şi pentru a-şi asigura succesul ‘strategiei de creştere 2018’.
“Federaţia Rusă are o importanţă specială pentru strategia noastră de creştere 2018. Rusia este astăzi, pentru noi, cea de-a treia piaţă şi avem planuri ambiţioase. Succesul nostru în rândul clienţilor din Rusia confirmă că avem produsele pe care şi le doresc,” a adăugat Vahland.Este clar că, şi în China şi în India, piaţa se află în creştere. Deşi nivelul general al pieţei din China s-a diminuat în luna ianuarie, din cauza sărbătoririi Anului Nou Chinezesc, ŠKODA a înregistrat o creştere de un procent, reuşind să vândă 20.800 de automobile.
Astăzi, China este cea mai mare piaţă pentru ŠKODA, iar ŠKODA va începe, la finalul anului 2012, să construiască acolo SUV-ul compact Yeti, în colaborare cu Shanghai Volkswagen. În plus, la începutul anului 2013, o nouă limuzină compactă va ieşi de pe liniile de producţie din China.În India, ŠKODA a vândut 3.000 de automobile în ianuarie, avansând cu 6,7 procente, iar aceasta în ciuda unui declin general de peste 10 procente al pieţei. Rapid, noua limuzină compactă indiană, a avut un start excelent în 2012, cu 1.500 de clienţi pentru Rapid, care şi-au primit maşinile. ŠKODA îşi extinde capacităţile de producţie din Pune, India, unde este construit Rapid.
În acelaşi timp, marca îşi extinde capacitatea de producţie şi de pe piaţa sa de origine, din Europa. La uzina sa principală, din Mladá Boleslav, potenţialul de producţie pentru modelul Octavia şi pentru noua limuzină compactă creşte de la 800 la 1.200 de unităţi pe zi. Uzina Vrchlabí, din nordul Boemiei, va fabrica transmisia cu dublu ambreiaj, DQ 200, pentru întreg Grupul Volkswagen.
Cu acceleraţia la maximum în motorsport
În motorsport, ŠKODA ţine piciorul drept la podea. După cel mai de succes an în motorsport, din întreaga sa istorie, compania înaintează şi anul acesta în modul de atac. În 2011, echipa ŠKODA a câştigat atât titlul la piloţi, cât şi la producători în Intercontinental Rally Challenge IRC, aflându-se la cea de-a doua participare în această competiţie. În plus, pentru prima dată, un pilot ŠKODA a câştigat în campionatul mondial de raliu S-WRC.
În 2012, cel mai mare obiectiv ŠKODA este să-şi apere poziţia în IRC, cu ajutorul modelului de succes Fabia Super 2000. În plus, echipa va participa, în premieră, la unele curse din Campionatul European de Raliu. De asemenea, tot pentru prima dată, ŠKODA înscrie o echipă de uzină în Campionatul de Raliu al Cehiei, consolidându-şi prezenţa în cursele domestice. Prezentarea ŠKODA de la Geneva subliniază ambiţiile mărcii în motorsport, la salon fiind prezent modelul de expoziţie Fabia RS 2000, care cu siguranţă va atrage atenţia publicului alături de Citigo şi celelalte modele expuse.
ŠKODA la cea de-a 82-a ediţie a Salonului Internaţional Auto de la Geneva, din 2012:
– Numărul de maşini expuse în zilele pentru public: 14 (2× Citigo cu trei uşi, 2× Citigo cu cinci uşi, 1× Fabia Combi RS, 1× Fabia Monte Carlo, 1× Fabia S2000, 1× Roomster, 1× Yeti 4×4, 1× Yeti GL, 1× Octavia Combi RS, 1× Octavia Combi, 1× Superb Combi GL, 1× Superb L&K limuzină)
Sursa: ŠKODA România