spot_img

Finalul de sezon la Clasa Națională Dacia, a introdus nume noi în competiție și a desemnat campionul național pe anul 2024

Inceputul weekend-ului trecut a coincis cu ultima etapa a Campionatului National de Time Attack, unde bineinteles ca prezenta clasicelor Dacii, a fost una consistenta. Organizata de catre sibianul Ciprian Luca cu sprijinul presedintelui Comisiei CNTA, Aurelian Sirbu-Marculet si sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, runda finala de Time Attack s-a desfasurat pe acelasi circuit muresean, ca de altfel si ultimele patru etape. Nu mai putini de opt pasionati ai automobilului nostru national, au fost prezenti pe circuitul Transilvania Motor Ring, oferind spectacol total publicului prezent, dar in acelasi timp bucurandu-se ei insisi de adrenalina finalului de sezon competitional.

Bucuresteanul Adrian Dobre se impune atat la categoria “Open”Clasa Nationala Dacia, cat si la categoria “Open” Istorice si grupele ”C” si “I1”.  Cu aceasta ocazie Adi isi adjudeca titlul national la cele doua categrii si cele doua grupe, el rezumand succint:” In primul rand vreau sa multumesc domnului Mihai Alexandrescu, care a facut acest lucru posibil, punandu-mi la dispozitie masina cu care am iesit campion, si nu in ultimul rand organizatorilor competitiei!”

Pozitia secunda la aceleasi categorii si grupe, dar si in clasamentul anual, revine seniorului Mihai Alexandrescu, multiplu campion national in competitii de “viteza in coasta”, “viteza istorice pe circuit” sau “super slalom”, in vreme ce pe treapta a treia a podiumului la “Open” CND, “Open”Istorice, si grupa “C”, urca Mihai Pop, el castigand insa si grupa “I2”.  De altfel, el ne-a relatat pe scurt experienta ultimei intreceri:” Ultima etapa de Time Attack de la Targu Mures, a fost una dintre cele mai intense curse la care am participat, iar conditiile meteo au facut-o si mai provocatoare.  Am pornit pe circuit intr-o atmosfera incarcata de ceata, care transforma fiecare metru de parcurs, intr-un test de viteza si precizie. Pe masura ce ceata se ridica, lupta a devenit tot mai acerba. Concentrarea si dorinta de a obtine cel mai bun timp, m-au motivat sa dau totul pe circuit , iar ritmul meu constant m-a ajutat sa ma mentin in fata. Am obtinut astfel locul 1 la grupa “I1” si pozitia a treia la “Open”Clasa Nationala Dacia”, a incheiat sportivul daciot.

La grupa “1,5” Clasa Nationala Dacia, victoria ii revine brasoveanului Bogdan Barbatu, racing-driver  cu o vasta experienta in pilotarea masinilor istorice.  Totodata el incheie anul competitional in pozitia de campion national la grupa “1,5” locul al doilea la  “I2”, iar la “Open” Istorice  si Clasa Nationala Dacia, prinde locul al patrulea.  La final, Bogdan ne-a povestit in cateva cuvinte:” A fost o etapa interesanta si mult asteptata, deoarece s-au decis castigatorii la final de campionat. A fost o lupta foarte stransa intre mine si dl. Serban Enache, nu doar acum in ultima etapa, ci in tot sezonul, masinile fiind sensibil egale, dar in cele din urma am reusit sa obtin un timp foarte bun de 2.10, pentru o Dacie cu modificari minime, asta aducandu-mi victoria la grupa “1,5” din CND.  Un alt success este faptul ca masinile au incheiat un sezon fara nici un abandon tehnic.”

Finalul rundei muresene il gaseste pe Serban Radu Enache obtinand locul 2  la grupa “1,5”, dar si in clasamentual anual la aceeasi grupa. De asemenea, in acelasi clasament, el se regaseste pe pozitia a treia la grupa “I1” si locul 5 “Open” Clasa Nationala Dacia, respectiv  ,“Open” Istorice.  Pe de alta parte, Serban si-a aratat aprecierea pentru acest campionat, in doar cateva cuvinte:” Vreau sa multumesc in mod deosebit organizatorilor, pentru competenta si caldura cu care ne intampina la fiecare etapa si nu in ultimul rand domnului Mihai Alexandrescu, promotorul competitiilor sportive cu batranele, dar mereu tinerele Dacii.”

Sibianul Dan Niristeanu, unul din cei mai pasionati oameni de motorsport, pilot si organizator de competitii, veteran al motorsportului romanesc, cu peste 40 de ani de activitate neintrerupta, obtine pozitia a treia in cadrul grupei “1,5” CND, iar in clasamentul anual al campionatului, revendica locul 3 la grupele “1,5” si “I2” si pozitia a sasea la “Open” Istorice si Clasa Nationala Dacia.

La solicitarea noastra, noii veniti in campionat,  Cosmin Ilie si  Mihai Garmacea au relatat publicatiei noastre, experienta traita la volanul “batranelor” Dacii, pe circuitul muresean.  Astfel ei si-au exprimat bucuria si incantarea de a fii parte a motorsportului romanesc in general si al celui istoric in special. In acest sens, Cosmin ilie ne-a declarat:” Ma bucur foarte mult ca am avut ocazia sa particip si multumesc pe aceasta cale organizatiorilor care au facut posibila aceasta etapa, chiar daca era cat pe ce sa ratez debutul la eveniment, pentru ca masina a fost terminata doar cu o zi inainte de concurs. Dar imi dau seama ca imi place, e ceea ce mi-am dorit demult si abia astept sa reluam cursele din primavara.  Pentru ca s-a tras tare sa se termine motorul, si chiar daca a mers in rodaj, masina nu a dezamagit si pare ca ii era dor sa revina pe circuit.Promit ca ne revedem, iar in perioada urmatoare ne vom ocupa si de aspect, lucru pe care l-am neglijat putin, din cauza timpului scurt pe care l-am folosit la pentru partea tehnica.” a conchis Cosmin.  Iar Mihai Garmacea cu un entuziasm debordant, ne-a istorisit prima sa participare la Time Attack:”  A fost prima data la Time Attack pe circuitul Transilvania Motor Ring, iar experienta aceasta sigur va fii repetata. Desi am inceput ziua cu ceata, vremea s-a imbunatatit rapid si am inceput antrenamentele. Sunt multumit de rezultat, dat fiind faptul ca m-am dat cu o Dacie stoc, care are aproape 40 de ani. Atmosfera creata de organizatori a fost primitoare si cu siguranta voi mai veni si la etapele urmatoare.  M-a bucurat foarte mult faptul ca baietii de la Clasa Nationala Dacia, m-au indrumat in ale motorsportului si m-au primit cu caldura in grupul lor.  Mai pe scurt pasiunea ne leaga, asa ca incurajez pe toti cei care ar vrea sa vina, sa nu mai stea pe ganduri. Nu trebuie neaparat o masina de competitie, ci doar una care trece de inspectia tehnica.”

Asadar, se pare ca superbul model cu gene frantuzesti nu si-a spus ultimul cuvant in motorsportul autohton, iar faptul ca in acest an a fost prezent in numar crescator de la etapa la etapa, ne arata ca atat pilotii gentleman-driveri, cat si spectatorii, isi doresc in continuare prezenta lor in competitii.

Credit foto: Fabian Robert Photography

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,312FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,590AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri