Copilotul lui Robert Kubica, Jakub Gerber, a explicat astăzi cum s-a petrecut accidentul de duminică din Ronde di Andora Rally.
Gerber a explicat cum o secţiune din bariera de protecţie a drumului a pătruns în cockpit-um Skodei Fabia, pilotată de polonez, accidentându-l grav pe acesta.
“Ştiam că suprafaţa de rulare e alunecoasă din cauza condiţiilor meteo şi eram pregătiţi pentru un eventual derapaj. După ce am pierdut controlul, am încercat să rezemăm maşina de balustrada de protecţie, însă o a doua bucată de balustradă a pătruns cu totul în interior. Am realizat imediat cât de grav e accidentul, Robert a leşinat, iar eu am fost nevoit să ies pe geam, deoarece uşa era blocată”, a spus acesta pentru Gazzetta dello Sport.
“Imediat la faţa locului au sosit Ambulaţa şi un echipaj de descarcerare, aceştia reuşind abia după o jumătate de oră să-l scoată afară pe Robert. Primele echipaje care au sosit nu aveau tot ceea ce le trebuia, iar mai apoi elicopterul nu a putut ateriza în acea zonă şi astfel s-a pierdut timp preţios”, a completat acesta.
Gerber a ţinut să tragă un semnal de alarmă cu privire la siguranţa pe care maşinile de raliuri o oferă, criticând de asemenea şi organizatorii competiţiei pentru amplasarea balustradei din două bucăţi chiar în acea zonă periculoasă.
Mauro Moreno pilotul din spatele lui Kubica a descries şi el scena accidentului drept una terifiantă: “A fost o privelişte oribilă! L-am strigat pe nume de câteva ori şi nu a răspuns”.
Reamintim că polonezul a fost supus duminică seara unei operaţii complicare, doctorii fiind însă mulţumiţi de rezultatul acesteia.