Alex Filip și Gabi Lazăr au luat startul în acest weekend la Rally di Roma Capitale, etapa a șasea din Campionatul European de Raliuri, la categoria ERC4 cu un Renault Clio Rally5.
După ce în 2021 au concurat în seria europeană de raliuri TER, anul acesta Alex Filip și Gabi Lazăr și-au propus să participe la 3 etape din Campionatul European de Raliuri.
Astfel, după o pauză de aproape 8 luni, de la participarea în Rallye d’Antibes, Alex Filip și Gabi Lazăr au revenit în mașina de curse și au luat startul la Rally di Roma Capitale, etapa a șasea din Campionatul European de Raliuri, cu un Renault Clio Rally5 la categoria ERC4.
“Am așteptat cu nerăbdarea revenirea pe probele speciale și mai ales să parcurg primii kilometri cu modelul Renault Clio Rally5. Deși pe afară arată aproape la fel ca mașina cu care am obținut cele două titluri în Tour European Rally la categoria 2WD, acest model are cu totul alte specificații. Am sperat că în cei 15 kilometri de teste de dinaintea etapei din Italia să găsesc setup-ul optim, dar în mod normal am fi avut nevoie de o sesiune de teste de minimum 100 de kilometri”, a spus Alex Filip, înaintea startului în Rally di Roma Capitale.
Etapa a șasea din Campionatul European de Raliuri s-a desfășurat vineri, sâmbătă și duminică pe specialele de asfalt din jurul capitalei Italiei, Roma. În total au fost programate 13 probe speciale, cu o lungime de aproape 100 de kilometri. Vineri, în prima zi a raliului, s-a desfășurat super speciala chiar în Roma, iar sâmbătă și duminică restul de 12 probe speciale.
“Mi-am dorit să începem această cursă cu un rezultat bun pe super speciala din Roma, dar în ultimul viraj, dinaintea celului de sosire, nu mi-a reușit glisarea cu frâna de mână și am fost nevoit să fac mai multe manevre pentru a putea termina proba. Am pierdut foarte mult timp, dar am realizat că timpul petrecut la volanul acestei mașini nu a fost suficient pentru a fi competitivi așa că am schimbat abordarea pentru următoarele două zile”, a spus Alex Filip, după prima zi din Rally di Roma Capitale, citat de autostiri.ro.
În următoarele două zile, Alex Filip și Gabi Lazăr au avut o abordare mai prudentă, obiectivul fiind de a parcurge cât mai mulți kilometri și de a se acomoda cu noua mașină cu care vor concura și în finalul acestui sezon din Campionatul European de Raliuri.
Într-o categorie extrem de competitivă, ERC4, cu peste 20 de mașini la start, Alex Filip și Gabi Lazăr s-au clasat în final pe poziția a 14-a.
“Au fost două zile extrem de utile și pe măsură ce parcurgeam kilometri reușeam să mă acomodez cu faptul că trebuie să am altă abordare pe frânări și viraje. Din păcate, din cauza unor accidente, mai multe probe speciale au fost anulate pentru noi, dar la final sunt bucuros că am avut ocazia să concurez cu o “mașină-școală” cu care trebuie să fii extrem de fin și exact. Cu siguranță informațiile adunate aici ne vor ajuta să ne pregătim mai bine pentru următoarea etapă din Campionatul European de Raliuri”, a mai adăugat Alex Filip, citat de autostiri.ro.
Următoarea provocare pentru Alex Filip va fi participarea la Transylvania Classic, o competiție de regularitate dedicată mașinilor clasice și electrice, unde va concura cu noul model Renault Megane ETech, complet electric.
Alex Filip a câștigat de două ori competiția “electricelor”, în 2019 și 2020, când a concurat cu un Renault Zoe. Mulțumiri speciale partenerilor principali – Orange, Renault, Michelin, ALD Automotive și partenerilor tehnici – Isostar, Polar, Coffeelicious.ro, Hotel Hilton Sibiu și ACR.
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro