Cu mai puțin de o săptămână înaintea plecării către Le Havre, portul francez de unde sunt îmbarcate vehiculele din Europa care merg în Dakar 2016, Mani a prezentat la Satu Mare motocicleta pe care va concura.
Emanuel Gyenes (#33), citat de autostiri.ro: ”În ianuarie voi lua startul pentru a șasea oară în Raliul Dakar și pe această cale vreau să mulțumesc Autonet Motorcycle Team pentru încrederea și sprijinul acordat în vederea participării la ediția de anul viitor. Pentru mașina de asistență și cei doi mecanici sunt recunoscător companiei Schlemmer. Un aport foarte mare la prezența mea în ediția 2016 îl are Consiliul Județean Satu Mare, cel care m-a ajutat să beneficiez de o motocicletă nouă KTM 450 Rally Replica. Este o motocicletă de ultimă generație care cred că mă va ajuta să obțin cel mai bun rezultat al meu în Dakar. Comparativ cu cea utilizată în 2015 și 2012 aceasta este mai manevrabilă, mai ușoară, mai puternică – este pe injecție și nu pe carburație.”
Dakar 2016 este cea de-a opta ediție a raliului care se desfăoară în America de Sud. Inițial ediția de anul viitor trebuia să debuteze în Lima însă din pricina fenomenului El Nino (se anunță cel mai devastator din ultimii ani), Peru a fost nevoit să se retragă. Astfel raliul va debuta pe 2 ianuarie cu un prolog în Buenos Aires și va porni pe 3 ianuarie către Bolivia. După cele trei speciale din această țară andină se va reveni în Argentina, orașul care va găzdui finișul de pe 16 ianuarie fiind Rosario.
”Când am văzut că nu vom trece prin Chile și Peru mi-a părut puțin rău pentru că anul acesta, în ianuarie, am avut speciale cu dune unde am obținut rezultate bune și speram să fie la fel și în 2016. Nu va fi un dezavantaj că nu mergem în deșertul Atacama deoarece traseul este lafel pentru toată lumea, dar cu siguranța nu face bine imaginii raliului,” precizează Mani, citat de autostiri.ro.
Mai multe detalii despre ruta Dakar 2016 vor fi date publicității de către Amaury Sport
Organisation, organizatorul raliului, pe data de 18 noiembrie.
În cea de-a cincea sa aventură în America de Sud, Mani îi va avea în echipa de asistență tehnică pe Laszlo Olah (coechipierul alături de care a câștigat Red Bull Romaniacs în 2005 și 2006) și Szabolcs Racz.
Mani Gyenes a debutat în Dakar în ianuarie 2007 când a concurat și în ultima ediție africană a raliului. În acel an s-a clasat pe locul 9 la Debutanți și 46 la general. Au urmat edițiile în care a concurat alături de Vectra Racing și a izbutit să câștige în 2011 primul titlu la clasa Maraton (este cea mai restrictivă categorie din raliu pentru că de-a lungul celor două săptămâni nu este permis să schimbi o serie de componente printre care și motorul). În 2015 a revenit în raliu după o pauză de doi ani și alături de Autonet Motorcycle Team a obținut al doilea titlu la Maraton și s-a clasat pe 21 la general.
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro