Echipa Hyundai Shell World Rally a avut vineri o zi dificila in Raliul Argentinei cand ambele masini Hyundai i20 WRC au fost nevoite sa abandoneze pe ultima proba a zilei
Echipa Hyundai Shell World Rally a avut o zi dificila pe probele speciale extrem de solicitante din Raliul Argentinei, etapa a cincea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Ambele modele Hyundai i20 WRC, pilotate de Thierry Neuville si Dani Sordo, au fost nevoite sa se opreasca pe ultima proba cu probleme mecanice, dupa o zi in care echipa a acumulat experienta in conditii extrem de dificile, se precizeaza in comunicatul transmis Autostiri.ro.
Conditiile de pe probele speciale au fost mult mai dificile decat s-a anticipat ca urmare a ploilor puternice cazute in ultimele luni in regiunea Cordoba. Ploile abundente au distrus complet numeroase drumuri, iar pilotii echipei au fost nevoiti sa-si adaptezele strategia tinand cont de acest lucru.
Probele speciale programate vineri au fost unele dintre cele mai dure si mai lungi din calendarul Campionatului Mondial de Raliuri: prima proba a zilei a fost Santa Catalina-La Pampa (PS2/PS4), dupa care a urmat Ascochinga-Agua de Oro (PS3/PS5) lunga de 51,88 km.
Echipa a avut un inceput bun, joi seara pe super speciala, asigurandu-si pozitiile sase si sapte. Vineri au fost programate in total patru probe cu o lungime totala de 157,94 km.
Thierry Neuville a avut un ritm promitator, cu timpi de top 4 pe probele speciale, dar a fost nevoit sa se opreasca pe PS5 din cauza unei pierderi subite de putere a motorului
Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a avut un start fara probleme, in ciuda conditiilor dificile, si a urcat pana pe locul patru in clasamentul general, cu sanse de a se implica in lupta pentru un loc pe podium.
Pilotul belgian a inceput ziua in pozitia a sasea si a terminat prima bucla a zilei, fara probleme, pe locul 4. In parcul de service, echipa a facut cateva modificari la masina cu numarul 7 si dupa o evolutie buna pe speciala a patra, Neuville si-a consolidat pozitia in clasament. Pe speciala a cincea, ultima de vineri, motorul a pierdut din putere si belgianul a fost nevoit sa se opreasca la jumatatea probei. Dupa o prima analiza a datelor disponibile, echipa a constatat ca problemele aparute sunt similare cu cele pe care le-a avut Dani Sordo in bucla de dimineata.
“Am avut un inceput bun chiar daca drumurile au fost foarte afectate de ploile recente cazute in zona. Probele au fost extrem de solicitante si nu a fost deloc usor sa ajungem la sosire. Am decis sa abordam totul cu prudenta si s-a dovedit ca aceasta a fost strategia cea mai buna tinand cont ca am ajuns inapoi in parcul de service pe locul 4. Am inceput si bucla de dupa amiaza cu un rezultat bun, locul 4, dar o pierdere de putere a motorului pe PS5 ne-a facut sa ne oprim pentru a limita pagubele. Este pacat ca a trebuit sa ma opresc pe ultima proba a zilei, dar echipa este inca in faza de teste si sper sa pot continua acest raliu”, a spus Neuville, citat de Autostiri.ro.
Dani Sordo a avut un inceput bun, dar o problema la turbo si una la evacuare l-au scos din competitie
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Marc Martí) a inceput raliul cu o clasare pe locul sapte in super speciala de joi, dar inca de pe primele probe de vineri spaniolul s-a confruntat cu probleme tehnice. Pe primii kilometri ai specialei a doua a aparut o problema la turbo, iar Dani Sordo a fost nevoit sa se opreasca pe sectiunea de legatura spre urmatoarea proba pentru a identifica si rezolva problema. Defectiunea a fost prea complexa si ca urmare Sordo a pierdut foarte mult timp pe proba lunga de 52 km.
In parcul de service echipa a rezolvat problema lui Sordo si pe PS4 a terminat in top 6. Pe ultima proba a aparut insa si o problema la evacuarea masinii, iar spaniolul a fost nevoit sa se opreasca.
“A fost o zi dezamagitoare si frustranta. Totul a inceput bine la super speciala si in prima parte a probei de vineri dimineata. M-am simtit foarte bine in masina si eram increzator ca pot obtine un rezultat bun. Conditiile de aici au fost foarte solicitante, unele dintre cele mai dificile pe care le-am intalnit, dar am abordat totul cu maxima prudenta. Mai intai am avut o problema cu intercooler-ul, ceea ce a limitat puterea motorului si am pierdut foarte mult timp pe speiala a doua. Am incercat sa reparam problema pe sectorul de legatura dar nu am reusit si am fost nevoiti sa parcurgem proba lunga in aceleasi conditii. Echipa a facut o treaba excelenta in parcul de service si pe speciala a patra am terminat in top sase. Pe PS5 am avut o problema la evacuare si am fost nevoiti sa abandonam. Conditiile de aici sunt foarte dure si modelul Hyundai i20 WRC concureaza pentru prima oara aici. Nu a fost deloc usor, dar mai avem inca doua zile in care putem invata multe lucruri”, a spus Dani Sordo, citat de Autostiri.ro.
“Desigur suntem foarte dezamagiti ca ambele modele Hyundai i20 WRC au fost nevoite sa abandoneze. Stiam ca acest raliu va fi foarte dificil pentru ca nu am avut ocazia sa testam aici si ne asteptam sa apara diferite incidente. Implicarea noastra in WRC din acest sezon este pentru a acumula experienta, iar vineri echipa a concurat pe cele mai dure probe de pana acum. A fost un test dificil pentru noi, dar s-a vazut ca si echipele cu mai multa experienta au avut probleme. Thierry si Dani au facut o treaba excelenta si si-au demonstrat inca o data spiritul de echipa. Cu o astfel de abordare, echipa va invata enorm de multe dupa o zi dificila si dezamagitoare ca cea de vineri”, a spus Michel Nandan, directorul echipei, citat de Autostiri.ro.
Clasamanet general Raliul Argentinei (dupa ziua a 1-a)
1. J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:57:36.3
2. S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +17.7
3. K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:07.4
4. E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:48.1
5. R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +3:48.3
6. M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +4:12.
7. A. Mikkelsen / M. Markkula (Volkswagen Polo R WRC) +5:19.9
8. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +5:36.2
9. N. Al-Attiyah / G. Bernacchini (Ford Fiesta RRC) +5:36.8
10. Y. Protasov / P. Cherepin (Ford Fiesta RRC) +8:22.0
…
17. D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +19:31.8
Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro
Despre Hyundai
Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 8 modele Hyundai, atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat in Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producator auto la nivel mondial incepand din anul 2007.