spot_img

DTO Tellur RT: D(e) TO(ate) în debutul de sezon

Cu o altă alcătuire și cu mașini noi pentru toți componenții, DTO Tellur RT a avut parte de un debut în ton cu obiectivele propuse, izbutind 10 prezențe pe podiumul de premiere, incluzând ierarhia absolută și cea a echipelor

Chiar dacă a devenit tradiție ca Tess Rally Brașov să deschidă anual întrecerea internă de raliuri, competiția nu a fost nicicând floare la ureche. Babarunca/ Cheia reprezintă una dintre încercările majore ale campionatului, prin lungimea și complexitatea sa, iar vremea a reprezentat mereu elementul surpriză. N-a făcut excepție nici acest an. Vremea călduroasă de-acum două săptămâni a fost înlocuită, la nivel național, de una mai degrabă apropiată Sărbătorilor, astfel că se părea că vom asista la Raliul Zăpezii.

Până la urmă n-a fost așa, dar cu atât mai dificilă a fost sarcina concurenților, care, în condițiile în care din punct de vedere meteorologic s-a trecut prin toate anotimpurile – shakedown cu zăpadă, probe disputate pe vreme rece, pe ud, cu multe zone cu schimbări bruște de aderență, cald și soare în ziua de final – au avut de depășit și sarcina dificilă reprezentată de alegerea celor mai potrivite pneuri.

O sarcină care pentru DTO Tellur RT era cu atât mai dificil de îndeplinit cu cât ediția cu numărul 47 a Tess Rally a însemnat pentru absolut toți componenții echipei momentul primilor kilometri de probă specială cu noul material de concurs și la clase noi.

Acestea fiind premisele, fiecare echipaj și-a propus să evite riscurile inutile, să termine întrecerea și să scoată maximum posibil din punctul de vedere al rezultatelor. Obiectiv atins, toate mașinile înscrise în concurs ajungând la final, o mulțime de clasări pe podium, la ”general” și clase, și puncte trecute în contul tuturor celor care erau înscriși să puncteze pentru echipă la cursa derulată pe specialele din jurul orașului de sub Tâmpa.

Cu noua Fabia R5, cu care au efectuat sub 100 de kilometri de teste, Vali Porcișteanu și Dan Dobre au abordat competiția cu un ritm safe. ”Comportamentul mașinii este complet diferit față de cel al Evo-ului. În aceste condiții, locul 2 la Superspecială și locul 3 la general după prima zi ne mențineau în graficul propus”, spune Vali, citat de autostiri.ro.

A doua zi dimineață, pe o vreme foarte rece, Babarunca a reprezentat un adevărat test din pricina problemelor de aderență cauzate de gheață și materialul antiderapant. Unul depășit cu brio. La întoarcere însă, cu 5 kilometri înainte de finalul probei Vali și Dan au făcut pană, iar aceasta a afectat destul de grav și partea stânga față a mașinii. Au pierdut două minute, căzând până pe locul 4, dar după un parcurs cu un ritm ceva mai ridicat pe ultima buclă, Râșnov – Pârâul Rece – Poiana (power stage), au revenit pe ultima treaptă a podiumului.

”A fost un ritm bun pentru început. Ne-am raportat și la ceilalți pretendenți la locurile fruntașe și este clar că trebuie să îl îmbunătățim pentru a ajunge acolo unde ne dorim, așa că nu ne rămâne decât să muncim în continuare, să mă acomodez cât mai repede cu mașina și să capăt încrederea de care am nevoie pentru a o putea exploata la maxim luptând astfel pentru victorie”, a concluzionat Vali, citat de autostiri.ro.

La Clasa 3, Cristi Dolofan, la prima apariție oficială cu o ”integrală” și motor turbo, a avut un parcurs spectaculos, probând că stăpânește derapajele controlate și, după un ritm care a crescut de la probă la probă s-a clasat pe poziția a doua. Raul Badiu a revenit în competiții după un an de pauză, cu o nouă mașină și a reprezentat ”arma” echipei în cadrul competiției monomarcă Cupa Suzuki. A făcut o excelentă cursă tactică, terminând pe poziția secundă în ierarhia 2 roți motrice și de asemenea pe prima la clasa 9, aducând maximum de puncte posibile pentru echipă.

Bogdan Năstase a luat pulsul noii sale mașini pentru a crea premisele unei evoluții rapide în viitor, și după un ritm ceva mai rezervat s-a clasat al treilea la Clasa 11. În fine, debutanții Eugen Cărăgui și Ramona Rusu au depășit emoțiile primei curse și dificultățile legate de alegerea și exploatarea pneurilor în condiții speciale. Eugen a obținut locul 3 în ierarhia debutanților și poziția a doua în aceeași competiție la Cupa Dacia, în timp ce Ramona, aflată la primul raliu pe asfalt cu o mașină F2 (tracțiune față), după multe emoții, câteva peripeții și penalizări inerente pentru un pilot aflat la start de carieră în raliuri, a terminat pe locul 5 în clasamentul general al categoriei sale și pe 4 în Cupa Dacia debutanți.

DTO Tellur Rally Team a terminat competiția pe locul 2 în ierarhia echipelor și privește cu încredere către următoarea etapă, Transilvania Rally, programată la Cluj în perioada 3-5 mai.

Pe langă deja clasicii Dolo Trans Olimp (DTO), Tellur (prin ABN Systems) și YatoShop.ro, in sezonul 2018 echipa se mai bucură de susținerea partenerilor Ion Moș, lanțul de farmacii Catena și Mobil 1 prin Lubexpert.




Video: YouTube

Credit foto: RallyZoom.ro

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri