Moldova a fost gazda raliurilor în weekend-ul care a trecut
Moldova a fost gazda raliurilor în weekend-ul care a trecut, cu prima din cele două competiții din această regiune a țării având loc pe drumurile de macadam din județul Bacău. Cu 106 kilometri cronometrați grupați în 13 probe speciale, cea de-a treia etapă a Campionatului Național de Raliuri s-a desfășurat în apropiere de Moinești, pe traseul de concurs de lângă Bacău și pe superspeciala din Onești, acolo unde fanii au răspuns în număr mare invitației organizatorilor, susținând concurenții cu aplauze la fel ca în 2018.
Raliul Moldovei a avut parte în acest sezon de o reducere a numărului de parcurgeri pe probele casante
Cunoscut ca dur pentru materialul de concurs, Raliul Moldovei a avut parte în acest sezon de o reducere a numărului de parcurgeri pe probele casante. În ciuda acestui lucru, echipajele s-au luptat cu condițiile de pe traseu, întâlnind bolovani în prima zi și noroi sau zone alunecoase în ziua secundă de concurs, provocări la care piloții și copiloții DTO Rally Team au răspuns cu determinare și ambiție.
Cu cele cinci echipaje motivate să obțină rezultate foarte bune pe macadamul moldav, DTO Rally Team a pornit cu încredere și dorința victoriei în clasamentul echipelor. După o luptă strânsă pe probele speciale, cu timpi care au confirmat viteza echipajelor, dar și cu incidente nefericite, Raliul Moldovei a adus primele victorii importante pentru DTO Rally Team în acest sezon.
Vali Porcișteanu și Dan Dobre s-au impus în clasamentul general la bordul Citroen-ului C3 R5
Vali Porcișteanu și Dan Dobre s-au impus în clasamentul general la bordul Citroen-ului C3 R5, mașina care s-a comportat excelent pe cele 13 probe speciale și a purtat echipajul către succes, în timp ce echipa a reușit prima victorie din 2019 în clasamentul dedicat grupărilor și reduce astfel diferența față de prima clasată.
Pentru liderii echipei, Raliul Moldovei a fost competiția în care totul a decurs perfect de la start până la sosire. După ce s-au impus pe primele 8 probe speciale și și-au asigurat un avans confortabil în fruntea clasamentului general al etapei, Vali Porcișteanu și Dan Dobre au redus ritmul pentru a conserva victoria, dovedind întreg raliul că sunt rapizi și constanți pe modelul francez.
Cei doi s-au impus cu un avans de aproape 1 minut, o victorie categorica într-o cursă în care au gestionat ostilitățile și au stabilit ritmul de referință: ”Ma bucură mult acest rezultat și sunt fericit pentru că am crescut viteza. A fost un raliu greu, cu probe dure în prima zi, în zona Moinești, dar care mi-au placut mult și acum, la fel ca în fiecare an. Pe probele rapide de sâmbătă, de lângă Bacău, nu m-am simțit la fel de bine ca în prima zi, având parte de condiții alunecoase și multe capcane. Ritmul a fost foarte bun per ansamblu, strategia noastra implicând să atacăm în prima zi, iar apoi să conservăm avansul.”
Vali și Dan au avut parte de o experiență pozitivă la Bacău, unde au găsit echilibrul perfect între viteză și conservare astfel încât să își îndeplinească obiectivul, devenind după a treia etapă lideri în clasamentul general provizoriu: ”Am avut parte și de o altă luptă, prin care am încercat să găsim echilibrul între a ne menține poziția în fruntea clasamentului, dar și a menaja mașina de concurs. Mi-ar fi plăcut să avem parte de o luptă directă cu adversarii noștri până la final, pentru a putea susține un ritm ridicat și a tinde spre ritmul pe care Simone l-a avut la Arad.
Suntem mulțumiți că am strâns multe puncte în clasamentul echipelor, dar în același timp ne pare rău pentru abandonurile lui Cristi Dolofan și Cristi Șugar,” a încheiat Vali Porcișteanu, citat de autostiri.ro.
Pentru Cristi Dolofan și Mihai Sandu, Raliul Moldovei a fost o cursă cu probleme și dezamăgiri: echipajul a pornit lent în cursa din județul Bacău, ca pe parcursul specialelor să ridice ritmul și să crească viteza, lucru care s-a observat și în poziția ocupată în clasamentul general. Cu locuri câștigate pe parcursul probelor de vineri după-masă și sâmbătă dimineață, echipajul urcase până în primii 7 clasați, când a fost nevoit să abandoneze ghinionist. Pe speciala ”Racova”, un lemn de pe traseul de concurs lovește radiatorul Peugeot-ului 208 R5, Cristi și Mihai fiind obligați să se oprească pentru a limita daunele.
După victoria în Raliul Aradului în cadrul clasei 11, Bogdan și Delia Năstase au pornit în Raliul Moldovei cu aceeași dorință – să fie cei mai rapizi în categorie și să aducă puncte valoroase pentru DTO Rally Team. Etapa moldavă a fost cursa pe care au dominat-o de la început până la final, echipajul reușind să își îndeplinească obiectivul și să obțină un nou loc unu în clasa 11.
”A fost o cursă frumoasă, cu probe pe care am evoluat cu plăcere. Am pornit cu gândul unei noi victorii și după ce ne-am detașat în fruntea clasamentului la începutul zilei secunde, am continuat cu scopul de a acumula experiență și a ne conserva victoria în cadrul clasei 11. Urmează Raliul Harghitei, unde sperăm să repetăm acest excelent rezultat,” a spus la final Bogdan Năstase, care s-a clasat pe locul 6 în clasamentul general open, citat de autostiri.ro.
În clasamentul mașinilor cu 2 Roți Motrice, Eugen Cărăgui și Robert Fus pornesc cu un ritm de zile mari și se luptă constant pentru victorie pe probele speciale, reușind timpi excelenți pe macadamul moldav. Deși au avut parte de o greșeală care i-a costat timp pe superspeciala din Onești, cei doi au reușit cel mai bun raliu al carierei la bordul Peugeot-ului 208 R2, fiind implicați în lupta pentru podiumul categoriei mașinilor cu tracțiune față, dar și pentru victoria în cadrul clasei RC4. La finalul Raliului Moldovei, Eugen și Robert reușesc locul secund în RC4 și bronzul în clasamentul 2 Roți Motrice, fiind extrem de mulțumiți de viteza de pe probele speciale dificile ale cursei, de mașina de concurs care s-a comportat peste așteptări și de încrederea pe care echipajul o are după trei raliuri în 2019.
Pentru Cristi Șugar si Vlad Colceriu, cursa din Moldova a început excelent, în ciuda timpului pierdut pe a doua probă a zilei, unde echipajul a fost nevoit să revină pe drum după o greșeală de aborare a unui viraj. Aflați pe locul secund și luptându-se pentru victorie în Cupa Dacia, Cristi și Vlad au fost abandonat în urma unei ieșiri în decor pe speciala ”Hemeiuș”, cei doi fiind în afara oricărui pericol, dar modelul Sandero suferind avarii din cauza cărora echipajul nu a mai putut continua.
În sezonul 2019, DTO Rally Team are alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe și Total Lubricants Romania.
Credit foto: RallyZoom.ro
Sursa: comunicat transmis Autostiri.ro