Iată şi ultima parte a acestei cronici, a unei competiţii văzută din scaunul kart-ului de către Cyp Răileanu. O cronică cum rar poţi să citeşti, cursivă, plăcută cu o doză fină de umor în care frământările sunt amestecate cu emoţiile, aşteptările şi dorinţele unui pilot care-şi depăşeşte inhibiţiile.
Modestia lui Cyp se împleteşte cu pasiunea pentru sportul cu motor. Nu poţi să nu remarci meticulozitatea acestuia în pregătirea kart-ului pentru ca evoluţia om-kart să fie fără cusur. Reflexe bune, psihic puternic şi capacitatea de a lua rapid decizii corecte îl recomandă.
Azi, de ziua lui auto24bv.ro îi urează: La mulţi ani! Baftă şi numai bine. Să te bucuri alături de cei dragi de zile frumoase şi fără griji.
Cadoul lui Cyp pentru cititori sunt rândurile de mai jos:
”Mă pregătesc pentru următoarea manşă. Cei de la MEDO mă invită să mă încălzesc în maşina lor. Refuz politicos, pe motiv că dacă dau de căldură mă înmoi… Fac drifturi şi cerculeţe să încălzesc cauciucurile, dar cam în zadar. Cele -6 grade Celsius şi asfaltul ud nu mă ajută… Din nou la start, din nou Florin şi calmul lui. Mă aşez mai aproape de axul drumului, unde simt că am ceva mai multă aderenţă.
Mă uit la mâna lui Florin, la degetele care numără secundele. Mă uit la turometru, 7000 de ture. Apa are doar 36 de grade.. Nu aud urletul evacuării şi văd doar capătul liniei drepte. 3, 2, 1 şi start… Roţile spate se învârt în gol… Instinctiv schimb a doua, aplec capul în faţă… Spatele derapează dintr-o parte în alta, corectez uşor din volan, dar gazul rămâne în podea. Viteza creşte rapid… A treia, a patra, acelaşi dans uşor de spate… A cincea, gaz în plin… Simt că faţa nu mai are aderenţă, dar spatele împinge drept… A şasea, gaz în plin… Cu coada ochiului văd turometrul la 9300…
Trec linia de sosire exact când motorul începe să plafoneze…. Ei, dar cum mă opresc??? Iau uşor din gaz, schimb în jos cu şpriţuri să nu bruschez spatele, uşor de tot pe frână… Kartul fuge în toate părţile, dar reuşesc să mă opresc cu bine… Fac două cerculeţe pentru băieţii care participă la cursă şi mă întorc spre linia de start. Simt că am scos un timp foarte bun. Nu cred că se poate mai mult de atât.
Mă simt fericit… Drept mulţumire, îi dau gaz spre linia de start… Ajung lângă mulţimea de spectatori şi-i fericesc şi pe ei cu cerculeţe, drifturi şi opturi..Păcat că asfaltul este ud şi nu pot scoate fum din cauciucuri… Ei mă aplaudă, eu le mulţumesc salutându-i cu mâna… Aşteptăm rezultatele… Ştiu că sunt undeva în faţă de tot… Se afişează rezultatele, dar din păcate organizatorii au uitat să mă treacă şi pe mine…
Deh, doar sunt în afara concursului. Mă uit la timpii scoşi de ceilalţi, în special Dan şi Gabi. Dan este sub 10 secunde, undeva la 9,65. Gabi are 10.71. Îl rog pe Florin să întrebe prin staţie… Şi vine informaţia: 10.15!!! Al doilea timp la general… În condiţii infernale… Doar Dan Spudercă este în faţa mea… 500 de cai vs. 65… Electronică vs. mecanică. Sunt încântat, sunt mulţumit.
Decid să nu mă mai dau: a început să ningă, au apărut mici pete de zăpadă pe asfalt… E punctul final al unui sezon de excepţie (cu scuzele de rigoare că mă repet). Asist la manşele eliminatorii, mă bucur pentru performanţele prietenilor mei… Felicitări Ovidiu, felicitări Dan, felicitări Gabi. Nu sunt pe podium, dar realizarea mea este mai mult decât mulţumitoare…
Mă uit la HusqZilla cât de murdară este, cum stă ea cuminte în ninsoare… Merită toată consideraţia mea pentru felul în care m-a servit în acest sezon… Împachetez tot, urc kartul în maşină şi pornesc spre casă… Simt oboseala cum mă cuprinde… Un 2010 la cote maxime… Mulţumesc în gând tuturor celor care m-au sprijinit.
P.S. Pentru cei care nu ştiu… HusqZilla este numele kartului meu… Şasiu CRG Road Rebel 2006, motor Husqvarna de enduro, 450 cmc, 65 CP, decompresor manual, pornire electrică, 6 viteze secvenţial, ambreiaj la mâna stângă, frână spate cu două etriere pe disc, frână faţă, etc., etc. I-am dat numele HusqZilla de la primele litere ale motorului şi Zilla de la Godzilla, pentru că scoate flăcări pe evacuare de aproximativ jumătate de metru când iau gazul brusc. Cu transmisie foarte scurtă, de la 0 la 100 km/h aproximativ 3.5 secunde (nu pot schimba vitezele mai repede). Viteza maximă: necunoscută, nu am avut ocazia să testez o transmisie lungă.
Estimez undeva la peste 160 km/h. Toate setările sunt făcute astfel încât să pot derapa uşor. De aceea, de-a lungul întregului an am făcut numai drift. Cine ştie, poate că în viitorul apropiat Federaţia de Drift va include şi disciplina kart drifting… ”
Mulţumim Cyp pentru gândurile pe care ni le-ai împărtăşit. Baftă multă.
În sezonul competiţional 2011, noi vom fi alături de Cyp şi HusqZilla. Vă vom ţine la curent cu evoluţia lor, cu evenimentele care se vor desfăşura.
Auto24bv.ro susţine motorsportul. Dacă cunoşti povestea unui pilot scrie-ne. Noi vă mulţumim pentru atenţia pe care ne-o acordaţi. Numai bine.