- Locul 1 la clasa mașinilor cu propulsie și locul 4 în clasamentul general la Transilvania Rally
- Cea mai bine clasată mașină cu propulsie din istoria modernă a raliurilor în România
- Cel mai bun rezultat obținut de Porsche în motorsportul românesc
În weekendul 4/5 mai, la Cluj, a avut loc a doua etapă din Campionatul Național de Raliuri Dunlop – Transilvania Rally – competiție desfășurată pe asfalt, pe un traseu de 548 km, cu 14 probe speciale în lungime totală de 158 km.
Alexandru Pițigoi, pilotul uneia dintre cele mai exotice mașini din peisajul automobilismului din România – Porsche 911 GT3 – a obținut locul 4, alături de navigatorul Botond Csomortani, în clasamentul general al competiției care a avut la start 76 de echipaje.
Succesul înregistrat vine după debutul său în sezonul 2018, la Campionatul Național de Viteză în Coastă, din urmă cu două săptămâni la Râșnov, unde s-a clasat pe locul 2 la clasa GT și pe locul 5 în clasamentul general, într-o cursă cu un număr record de 110 mașini înscrise.
Rezultatul obținut la Transilvania Rally este unul deosebit, cu atât mai mult cu cât mașina Porsche 911 GT3, spectaculoasă din toate punctele de vedere, este una atipică pentru competițiile de raliu, dar a reușit să devanseze automobile dezvoltate special pentru acest tip de competiție.
Iată gândurile pilotului bucureștean după Transilvania Rally: “Sunt foarte mulțumit pentru clasarea obținută la Cluj, într-o cursă grea, cu un traseu complex, lung și solicitant. Am reușit alături de Boti să facem un raliu aproape fără greșeală, să fim concentrați și să avem un rezultat la care doar speram anul trecut când am re-debutat în raliuri după o pauză lungă. Observând reacția oamenilor de pe marginea probelor la trecerea noastră cu singurul Porsche din campionat, mă bucur mult de faptul că reușim să îi încântăm. Plăcerea spectatorilor și a noastră a fost unul din motivele pentru care am decis să participăm cu o mașină cu propulsie, deosebit de spectaculoasă și atrăgătoare.
Singura problemă întîmpinată a fost o pană de cauciuc facută pe prima probă a zilei de sâmbătă. Am fost nevoiți să schimbăm roata afectată de pe spate cu cea de rezervă, aceasta fiind roată de față, respectiv mai îngustă, care neavând dimensiunea corectă s-a slăbit și ne-a dat mari emoții pe proba specială 8, cauzând o pierdere de peste 30 secunde. Fără această problemă am fi fost pe podiumul clasamentului general, de care în final ne-au despărțit mai puțin de 10 secunde. În rest, totul a funcționat bine, mașina a fost impecabilă, colaborarea cu Boti este la fel de bună ca și înainte și sper să putem continua la fel.
Pentru o cursa de asemenea amploare, am remarcat multe aspecte pozitive in organizarea de la Cluj si m-am bucurat să regăsesc un raliu de calitate după zece ani de la ultima mea participare acolo.
Țin să mulțumesc echipei tehnice Omega Motorsport pentru modul în care au pregătit mașina și partenerilor care ne susțin, cărora le dedic acest rezultat.”
În sezonul 2018, echipajul Alexandru Pițigoi – Botond Csomortani este susținut de: Mobil 1 prin Star Lubricants, Sun Communication, Wirquin, Standox prin Crominvent, Borsec și Mesange Fromagerie.
Clasament general Open Transilvania Rally:
- Simone Tempestini / Sergiu Itu (Citroen DS3 R5)
- Dan Gîrtofan / Tudor Mârza (Skoda Fabia R5)
- Valentin Porcișteanu / Dan Dobre (Skoda Fabia R5)
- Alexandru Pițigoi / Botond Csomortani (Porsche 911 GT3)
- Florin Tincescu / Alina Pop (Fiat Abarth 124 RGT)
- Sorin Badea / Dorin Pulpea (Ford Fiesta R5)
- Adi Iliescu / Rareș Badea (Mitsubishi Lancer Evo)
- Constantin Aur / Silviu Moraru (Skoda Fabia R5)
- Cristian Dolofan / Mihai Sandu (Mitsubishi Lancer Evo)
- Raul Badiu / Gabriel Lazăr (Suzuki Swift Sport)
Credit foto: Manases Sandor
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro