Stagiunea de competiții pe circuit a revenit cu cea de-a treia etapă din Romanian Endurance Series 2018. Aceasta a avut loc pe Motor Park România și s-a încheiat cu triumful lui David Șerban (Carbogaz Racing), pe Ginetta G40 GT5 pregătită de Willi Motorsport.
În permanent contact cu concurenții, organizatorii au răspuns dorinței acestora de a scurta această etapă la o durată de 2 ore, maximum permis pentru a alinia și echipaje formate dintr-un singur pilot. Trei astfel de situații s-au prezentat la RES3, o rundă cum nu se putea mai echilibrată, în care s-au adunat cel puțin trei înscriși la categoriile A2 (1600-2000cmc), A1 (<1600cmc) și monomarca Logan Cup.
Problemele au apărut la A3, unde foștii campioni ai seriei, ToMa Racing, au acuzat accidentarea unui titular și au ratat această etapă cu al lor Porsche Cayman S. ABAS Racing Timișoara a impresionat prin determinarea cu care au încercat să ajungă pe grilă cu legendarele modele Ford Escort Cosworth și Subaru Impreza, însă considerente de ordin tehnic l-au văduvit pe Leo Borlovan de un parcurs în forță.
După o zi de teste private, duminica a adus competiția în sine, cu o luptă remarcabilă în calificări, tranșată favorabil de David Șerban (Carbogaz Racing/Ginetta G40 GT5) în fața lui Alexandru Cascatău (Condor Racing/Honda Civic Type R FN2) și a lui Philip Andriescu (Risk Racing/ Audi TT).
Foarte strânsă a fost și lupta juniorilor din Logan Cup, unde obișnuiții campionatului Andrei Carcea și Dragoș Simion au fost detronați pe grilă de către echipajul JMS Performance #99 format din alți doi absolvenți din karting, Aldrin Opran și Daniel Vasile, acesta din urmă la prima sa prezență în Romanian Endurance Series.
Pe o vreme cum nu se poate mai potrivită pentru curse, întrecerea a început cu ofensiva lui Cascatău, care a preluat conducerea printr-un atac pe exterior la prima frânare și s-a menținut în frunte timp de 25 de minute. Presiunea din spate s-a intensificat, iar în turul al 13-lea s-a produs rocada la vârf, David Șerban urcând pe prima poziție, pe care nu a mai cedat-o până la final. Aceste două echipaje au fost unicele ce au putut rula sub pragul celor două minute pe turul de circuit, Ginetta fiind cea care a stabilit și cel mai rapid tur în cursă (1:58.894).
Philip Andriescu s-a menținut pe 3 până când problemele fizice l-au constrâns să facă pauze repetate, iar o pană suferită de Ciprian Petrăreanu (Condor Racing) pe final l-a scos și pe acesta din lupta pentru podium la general.
În ultimele minute s-a retras și Bianca Anton după cedarea planetarei, beneficiarul direct fiind Mihai Zamfir (Peugeot), care a triumfat la categoria A1. El a pierdut însă poziția secundă la general chiar în ultimul tur, șarja ofensivă a lui Sergiu Nicolae pe Golf-ul GP Motorsport fiind recompensată cu cea mai bună clasare a mașinii pe care a împărțit-o cu Paul Augustin.
Toate cele nouă echipaje ce s-au lansat în cursă au ajuns la sosire, denotând progresele importante în domeniul fiabilității mașinilor de concurs ce au parcurs peste 200 de kilometri în cele două ore. Totodată, a fost remarcabil ecartul foarte mic dintre toți cei veniți în urma liderului David Șerban, locurile 2-9 fiind separate de doar două tururi. Victoria la Logan Cup a revenit perechii Simion-Carcea înaintea echipajelor JMS Performance, toate cele trei modele rulând rapid și constant pe pneurile Michelin Pilot Sport Cup 3.
Din dorința de a încuraja participări cât mai numeroase și de a pregăti piloții pentru formatele specifice competițiilor europene de profil (Blancpain Sprint Series, GT4 European Series), organizatorii au propus ca ultima etapă din acest an (28 octombrie) să fie un exercițiu pentru 2019, când se va implementa un program cu două manșe a câte o oră.
Romanian Endurance Series se bucură în acest an de sprijinul Repsol România, Michelin România, APR Competition – unic dealer autorizat Michelin Motorsport pentru România și HRX. Partenerul media al competiției este Pitstops.ro.
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro