A treia etapă a Campionatului Național de Raliuri DUNLOP desfășurată între 5-6 la Tulcea a fost una cu ghinion pentru echipajul Adrian Drăgan/Vali Brădățeanu nevoit să abandoneze la jumătatea primei zile de concurs în urma unor probleme de transmisie. Susținut de UNIOR-TEPID echipajul cu numărul de concurs 55 a continutat însă raliul în ziua secundă conform regulii Super-Rally transformând etapa din Deltă într-una de antrenament.
Danube Delta Rally 2015 a început joi cu startul festiv din centrul municipiului Tulcea, Adrian Drăgan și Vali Brădășeanu trecând primii prin poarta de start cu un automobil Dacia LOGAN în aplauzele unui public numeros.
Vineri, înaintea startului oficial al raliului, Adrian Drăgan a avut în dreapta sa pentru sesiunea de shakedown angajați ai raionului de scule de mână din cadrul DEDEMAN Tulcea, invitați de către UNIOR-TEPID, partenerul principal al echipajului. Sesiunea de antrenamente a decurs execelent, Drăgan profitând de ocazie pentru a testa diverse reglaje, timpii realizați fiind printre cei mai buni în cadrul concurenților de la Cupa DACIA.
Dacia Logan cu numărul 55 avea să ia startul prima, conform clasamentului general al CNR DUNLOP 2015, Adrian Drăgan și Vali Brădățeanu ocupând poziția a doua în clasamentul Cupei DACIA după primele două etape.
Din păcate cei doi nu parcurg decât prima probă specială a raliului Telița de 20km pe care o încheie cu al treilea timp. Pe proba secundă cutia de viteze cedează imediat după start. Adrian și Vali încercă să ajungă la sosirea probei, dar după 9km din cei 19 ai probei Cocoșu cei doi se opresc. Acesta reprezintă primul abandon tehnic de la revenirea în Cupa Dacia la jumătatea anului trecut.
Cutia de viteze este schimbată iar cei doi decid să profite de regula Super Rally, care permite restartul în raliu, dar fără posibilitatea de puncta pentru echipajele care au abandonat și care reușesc să-și repare mașinile înainte de startul zilei secunde.
”Am fost extrem de dezamăgiți de acest abandon tehnic.Practic s-a auzit un zgomot puternic după câțeva zeci de metri de la startul probei secunde, dar am continuat însă să mergem sperând că putem ajunge în service. După 9km a trebuit să ne oprim. Am decis să continuăm însă să concurăm în ziua secundă, deși din punctul de vedere al punctelor nu mai aveam nicio miză. Sper să se schimbe această regulă, dacă nu la nivel de campionat cel puțin la nivelul Cupei, astfel încât echipajele care abandonează în prima zi, dar revin în concurs să poate primi puncte. Oricum, ne-a făcut plăcere să concurăm pe probele acestui raliu extrem de frumos și cred că fanii au fost încântați de evoluția noastră. A fost un excelent antrenament pentru următoarele etape când sperăm să ne batem din nou pentru victorie. Mulțumim UNIOR-TEPID și echipei de asitență tehnică SpecialService.” a declarat Adrian Drăgan la finalul raliului, citat de Autostiri.ro.
Raliul cu probe rapide, dar și tehnice a mai făcut însă victime printre protagoniștii Cupei DACIA, Peter Kelemen și Adrian Teslovan fiind și ei nevoiți să abandoneze ca urmare a unor ieșiri în decor. Astfel, deși nu au adunat puncte, Adrian Drăgan și Vali Brădățeanu păstrează aproape intancte șansele la titlul acestui sezon:
”Nu ne bucură deloc ghinionul colegilor noștri, dar șansele rămân în continuare echilibrate. Competiția este foarte strânsă fiind permanent cinci echipaje cu șanse la victorie. Îi felicităm pe Viorel Ivan, Bogdan Talasman și Vlad Miculici pentru podium, precum și pe organizatori pentru un raliu excelent organizat,” a încheiat Vali Brădățeanu, citat de Autostiri.ro.
Sursa: comunicat transmis Autostiri.ro
Credit foto: Catalin Stoia