spot_img

Dani Sordo si Marc Marti – Hyundai Motorsport, lideri in Raliul Spaniei

  • Dani Sordo are un avans de 17 secunde fata de urmatorul clasat dupa prima zi din Raliul Spaniei, etapa a 11-a din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
  • Hyundai Motorsport a avut doua duble pe specialele de vineri si trei victorii de proba in total cu Noua generatie i20 WRC
  • Kevin Abbring, cu un model i20 WRC specificatie 2015, este pe locul 11 la general, dupa ce a terminat speciala a cincea (Caseres) pe locul secund

Hyundai Motorsport a avut un inceput excelent in Raliul Spaniei, Dani Sordo si Marc Marti fiind lideri dupa prima zi in cursa lor de casa. Sordo a castigat doua probe speciale si in final si-a marit avansul fata de Sebastien Ogier la 17 secunde.

Thierry Neuville si Hayden Paddon au avut mici probleme pe parcursul zilei, dar si ei se afla in lupta pentru un loc pe podium, cei doi fiind in top cinci dupa prima zi. Kevin Abbring, aflat la cea de-a patra cursa pentru echipa in acest sezon, este pe locul 1.

Dupa speciala de joi din Barcelona desfasurata pe asfalt, probele de vineri au scos in evidenta suprafata unica a acestei etape. Provocarile pe macadam din Caseres (PS2/5) si Bot (PS3/6), plus speciala mixta, asfalt si macadam, Terra Alta (38,95 km) au facut ca prima zi sa fie una extrem de interesanta.

Cu o lungime totala de 115,90 km, fara parc de service, ziua de vineri a fost influentata si de conditiile meteo. Pilotii au putut schimba doar pneurile intre cele doua bucle, iar alegerea nu a fost una usoara.

Sordo (#4 Noua generatie i20 WRC) a terminat prima bucla pe locul patru, dar dupa ce s-a impus pe specialele cinci si sase a urcat pe prima pozitie in clasamentul general.

“A fost o zi incredibila si ma bucur ca sunt lider, mai ales in fata acestor suporteri extraordinari. Noua generatie i20 WRC a mers perfect si vreau sa multumesc intregii echipe pentru modul in care am inceput acest raliu. Probele au fost foarte alunecoase si rezultatul este excelent, mai ales ca nu ne-am asumat riscuri prea mari. Urmeaza probele pe asfalt si sper sa putem pastra acelasi ritm”, a spus Dani Sordo, citat de autostiri.ro.

Neuville (#3 Noua generatie i20 WRC) si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, s-au impus pe prima proba de vineri si au terminat bucla pe locul secund. Dupa rasucirea de pe speciala a cincea si lovirea unui copac cu partea din fata, Neuville a terminat ziua pe locul 4.

“A fost o zi cu doua jumatati diferite. Pe probele de dimineata totul a mers bine, dar la cea de-a doua trecere pe Caseres am avut probleme pe un viraj lent de dreapta. Am derapat si am lovit un pom dupa care motorul s-a oprit. Am reusit sa continuam cursa si sper sa recuperam pe probele de sambata”, a spus Neuville.

Paddon (#20 Noua generatie i20 WRC) si John Kennard, copilotul sau, au terminat ziua pe cinci in cel de-al 100-lea raliu impreuna.

“Am avut mici probleme tehnice si nu am putut face mai mult. De fapt, sunt surprins ca am avut timpi atat de buni pe unele probe. Am incercat sa-mi adaptez stilul de pilotaj la situatie si cred ca puteam obtine un rezultat mult mai bun pe probele de vineri. Sambata este o alta zi si inca nu am renuntat la ideea de a termina pe podium”, a spus Paddon, bcitat de autostiri.ro.

Abbring (#10 Hyundai i20 WRC) si Seb Marshall, copilotul sau, au avut o evolutie constanta si au incercat sa adune cat mai multe informatii pe specialele mixte din Raliul Spaniei. Au reusit sa termine pe doi pe PS5, dar o problema la motor i-a scos din top zece.

“Sunt putin dezamagit de felul in care s-a terminat ziua, dar a fost o experienta buna pentru noi. Nu am mai concurat niciodata in astfel de conditii si ma bucur ca am terminat ziua. Sunt sigur ca dupa ce vom rezolva problemele vom avea un ritm si mai bun”, a spus Abbring.

Hyundai Motorsport a castigat trei probe, dintre care doua duble, in prima zi din Raliul Spaniei, ceea ce a dus echipa la 40 de victorii de proba speciala. Cu trei masini din Noua generatie i20 WRC in top cinci, echipa are ambitii mari in acest raliu.

“Ce zi am avut. Nu ne asteptam sa ne intalnim cu conditii atat de dificile in Spania. Nu am avut un inceput bun, dar finalul lui Dani a fost extraordinar si sunt sigur ca sustinerea suporterilor il va ajuta mult aici. Hayden a avut probleme tehnice, iar Thierry si Kevin au avut si ei mici dificultati. Nu ne putem plange prea tare tinand cont ca avem trei masini in top cinci. Acum mecanicii vor trebui sa schimbe setarile de macadam cu cele de asfalt in doar 75 de minute. Ne asteapta inca un raliu lunga asa ca nimic nu este sigur”, a spus Michel Nandan, directorul echipei, citat de autostiri.ro.

Sambata sunt programate 8 probe pe asfalt, cu unele sectiuni noi pentru toti pilotii. Dimineata sunt programate patru probe (Vilaplana, Alcover-Capafonts, Querol si  El Montmell), iar dupa amiaza vor fi parcurse inca o data ultimele trei, plus super speciala din Salou. In total vor fi 139,18 km de proba speciala in penultima zi a raliului.

Rezultate Raliul Spaniei – ziua 1

Sordo / M. Martí (Hyundai New Generation i20 WRC) 1:18:44.4

Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +17.0

Mikkelsen / A. Jaeger (Volkswagen Polo R WRC) +35.1

Neuville / N. Gilsoul (Hyundai New Generation i20 WRC) +46.3

Paddon / J. Kennard (Hyundai New Generation i20 WRC) +47.5

Østberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +54.3

Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:06.3

Breen / S. Martin (Citroën DS3 WRC) +1:44.6

Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:04.4

Camilli / B. Veillas (Ford Fiesta RS WRC) +3:44.3

Abbring / S. Marshall (Hyundai i20 WRC) +4:02.8

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,333FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,450AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri