Dan Gîrtofan și Tudor Mârza au terminat o nouă cursă pe podium. Cei doi brașoveni au încheiat pe locul 2 Raliul Sibiului, la capătul unei etape în care au avut o evoluție constantă, un ritm bun, plus două victorii de probă specială. Este cel de-al 9-lea podium consecutiv pentru Giri și Tudor, în campionate precum România, Bulgaria și Serbia. De altfel, rezultatul de la Sibiu le-a permis echipierilor Škoda România Motorsport să urce pe locul 2 în clasamentul general, la o distanță foarte mică de noul lider, Valentin Porcișteanu.
„A fost o cursă bună, în care ne-am atins 90% din obiective. Am terminat din nou pe podium, pe un loc 2 care ne aduce puncte importante și o poziție mai sus în clasamentul general. Totul a funcționat foarte bine, mașina, colaborarea cu Tudor, echipa tehnică. Am optat iarăși pentru «cutia scurtă» și aici sunt un pic îndoit în ceea ce privește această decizie. Spun asta pentru că am suferit un pic la viteza finală.
Așa cum anticipam înaintea cursei, a fost un raliu de viteză, cu probe cu paliere lungi în care se atingea o viteză foarte mare, astfel că s-a simțit lipsa acelor kilometri pe oră în plus pe care îi avea «cutia lungă». Am avut un ritm bun și suntem mulțumiți”, a declarat Dan Gîrtofan, citat de autostiri.ro.
Brașoveanul a lăudat noua configurație a etapei din orașul de pe malurile Cibinului: „Un raliu foarte bun, cu probe foarte frumoase, «bărbătești», de raliu adevărat. Au fost și porțiuni înguste, care au alternat cu cele tehnice, dar și destule «bucăți» de viteză mare. Este o configurație a cursei care îmi place foarte mult și îi felicit pe organizatori pentru alegerea traseului”.
Giri a vorbi și despre decizia responsabililor cursei de a anula proba Power Stage a raliului din cauza condițiilor meteo nefavorabile. „Într-un fel nu-mi pare bine că s-a anulat acea probă, Power Stage-ul cursei. Dar cred că organizatorii și cu cei din federație au luat o decizie corectă și înțeleaptă. Deși unii dintre colegi poate ar spune că suntem la raliu și ar fi trebuit să se țină proba, eu pot declara că doar că ar fi fost una foarte periculoasă.
A plouat foarte tare, dar problema nu era neapărat că asfaltul era ud. Marea dificultate ar fi fost că pe probă se formaseră șiroaie de apă foarte mari, care traversau drumul, în marea majoritate după viraje, astfel oricât de precaut ai fi fost, tot era riscul foarte mare de incidente neplăcute. Noi am coborât etapa cu 20 de kilometri pe oră și au fost zone în care de-abia am trecute de unele viraje. Cred că s-a luat o decizie corectă”, a opinat dublul campion național.
Nu în ultimul rând, Giri a ținut să-l felicite pe fiul său Andrei, care alături de Doru Vraja a făcut din nou o cursă foarte bună, încheiată cu o nouă victorie la clasa RC2N și un frumos loc 5 în clasamentul General FIA: „Sunt foarte bucuros și fericit pentru Andrei și Doru. Au avut o cursă perfectă și au obținut o victorie pe deplin meritată. Bravo lor!”
Următoarea etapă a CNRD 2019 este Raliul Iașului, programat în perioada 6-7 septembrie.
Dan Gîrtofan și Tudor Mârza contează în sezonul 2019 pe sprijinul următorilor parteneri: Škoda România, Porsche Finance Group România, Castrol prin Castrol România, Delcar – dealer Škoda Brașov, Mipa și Presto, MHS Truck & Service Brașov, Eximod Pneumatic Expert.
Credit foto: Bogdan Barabas – ABimages.ro
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro