Cea mai dură ediție saudită a Raliului Dakar a inclus o etapă de 48 de ore în Empty Quarter –
deșertul Rub’al Khali. Mani Gyenes a obținut al 29-lea timp al probei, terminând cei 625 de
kilometri în 9h 44min 22 sec, și se află pe locul 25 în clasamentul general, cu șase etape înainte de finiș. Pe 11 ianuarie s-a pornit în 48 de ore Chrono, organizatorii alegând să dea startul simultan unui concurent de la moto și unui concurent de la auto. Au fost 625 de kilometri de parcurs doar în dune și chott-uri (lacuri secate), cu multe dune sparte, zone cu nisip fin și șapte minibivuacuri de-a lungul probei.
Cu ceva mai mult de o oră înainte de asfințit, concurenții au fost opriți, Mani Gyenes mergând până la minibivuacul de la kilometrul 428. Fiecare a primit o rație de mâncare, un cort și un sac de dormit, iar în dimineața zilei de 12 ianuarie și-au reluat cursa către finișul de la Shubaytah, de unde au fost transportați pe cale aeriană la Riyadh.
13 ianuarie este zi de pauză, numită așa pentru că este o zi în care nu se concurează, doar se pregătește echipamentul pentru a doua parte a raliului. Drumul către finișul de pe malul Mării Roșii (19 ianuarie) se reia duminică, 14 ianuarie, cu o etapă de 873 de kilometri care va duce caravana Dakarului la nord de Riyadh, în Al Duwadimi.
Din păcate, se va ajunge iarăși în zone cu temperaturi scăzute – motocicliștii parcurg zeci sau chiar sute de kilometri pentru a ajunge la startul probei chiar la răsăritul soarelui și în multe zile temperaturile au fost sub 10 grade Celsius. Mani Gyenes se confruntă de câteva zile cu o răceală, însă asta nu i-a afectat evoluția din speciala de 625 kilometri.
Emanuel Gyenes (#34 Autonet Motorcycle Team): „48 Chrono a avut o specială foarte grea,
foarte solicitantă, cu multe ore de stat pe motocicletă. Abia am așteptat să ajung în zona unde m-au oprit organizatorii pentru că simțeam că nu am ritmul potrivit. Pe 12 ianuarie, dimineața, am luat startul la 6:29, când nisipul este tare, și știam că voi avea un ritm bun.
În această probă am înnoptat într-un bivuac mic, cred că au fost în jur de 26 de motociclete și 20-30 de mașini, iar seara ne-am strâns toți lângă foc. A fost interesant că am stat acolo la povești cu Sebastien Loeb, cu Carlos Sainz, cu David Castera. A fost un bivuac foarte fain.
Astăzi fac un service mai amplu motocicletei, să o pregătesc pentru a doua săptămână. Sunt
mulțumit de progresul obținut în clasamentul general și sper ca și a doua săptămână să decurgă bine“.
Mai multe detalii despre desfășurarea raliului, aici: Official website of the Dakar Rally
Emanuel Gyenes – repere din palmares
– 2007, prima participare & primul finiș în Raliul Dakar, ultima ediție din Africa;
– 2011, prima victorie la clasa Maraton (o clasă în care de-a lungul celor două
săptămâni de cursă nu ai voie să schimbi o serie de componente, printre
care se numără motorul și bascula. Această clasă nu mai există în prezent);
– 2015, a doua victorie la clasa Maraton;
– 2020, câștigător la clasa Original by Motul/ Malle Moto;
– 2021, locul 2 la clasa Original by Motul/ Malle Moto, la șapte luni după tripla
fractură de la piciorul drept.
Program Dakar 2024
13 ianuarie – Riyadh – zi de pauză
14 ianuarie – Riyadh – Al Duwadimi total 873 km
15 ianuarie – Al Duwadimi – Hail total 678 km
16 ianuarie – Hail – AlUla total 639 km
17 ianuarie – AlUla – AlUla total 609 km
18 ianuarie – AlUla – Yanbu 587 km
19 ianuarie – Yanbu – Yanbu 328 km – Podium Sosire
21 ianuarie – revenire în București.
Notă: Din cauza situației din Orientul Mijlociu, în Raliul Dakar 2024, participanții vor avea pe
vehicule doar numele și grupa sanguină, nu și steagul țării de unde provin.
Mai multe detalii despre evoluția lui Mani la Dakar 2023, poți afla urmărind:
facebook.com/ManiGyenes.
Video: YouTube
Sursa si imagini (foto, video): comunicat remis Autostiri.ro