spot_img

Dakar 2024: Gyenes ocupă locul 32 la general înainte de Empty Quarter

După 4 dintre cele 12 etape, Emanuel Gyenes se află pe locul 32 în clasamentul general al celei de-a cincea ediții saudite a Raliului Dakar. Prima etapă din acest an a fost foarte dură și casantă cu foarte multă piatră.

Atât aceasta, cât și a doua au avut probe speciale de peste 400 de kilometri. În primele zile s-a mers inclusiv printre vulcani și roci vulcanice, au existat câteva zone cu dune de nivel 1, însă au predominat canioanele și albiile de râu secate.

Pe 8 și 9 ianuarie s-a concurat într-o etapă maraton. La finalul probei speciale de luni, riderii de la clasa fără asistență tehnică, Original by Motul, au avut la dispoziție doar două ore să-și pregătească motocicleta pentru etapa a patra. În aceste două zile ritmul a mai crescut fiind multe platouri nisipoase și dune mai ferme în urma ploilor căzute recent. Etapa a patra a fost cea mai rapidă de până acum, iar organizatorii au decis să încetinească ritmul făcând navigația foarte dificilă.

Din păcate, Mani Gyenes a întâmpinat probleme cu noul sistem de navigație, introdus pentru prima dată în acest an în Raliul Dakar. Emanuel Gyenes (#34 Autonet Motorcycle Team): „Etapa a patra a fost rapidă, dar dificilă la capitolul navigație. Ultimii 40 de kilometri au fost cu dune și, pentru că a plouat recent, nisipul a fost tare și a fost fain să ne dăm în dune. Pe la kilometrul 180 am început să am probleme cu sistemul de navigație! Mai întâi nu mergeau speedocapurile. Nu vedeam la ce kilometru sunt. Era doar informația de pe roadbook și este destul de dificil să te tot uiți în roadbook.

Ulterior a început să-și piardă semnalul și nu se mai activau punctele care trebuiau marcate (waypointurile – pentru ca organizatorii să fie siguri că se merge după roadbook, pe traseu pun niște puncte virtuale cu o rază de activare, care poate fi de la câțiva kilometri până la câteva zeci de metri).

Cum am ajuns în bivuacul din Al Hofuf, cei care se ocupă de furnizarea noului echipament de navigație s-au apucat să lucreze la remedierea situației și sper să nu mai am probleme până la finalul raliului. Pe 10 ianuarie avem o legătură de 508 kilometri până la startul probei speciale (118 km), mergem către Empty Quarter și deja vom întâlni acele lacuri secate printre dune. Apoi, pe 11 ianuarie, începem etapa de 48 de ore din acest loc foarte puțin explorat“.

Ce urmează

Joi, 11 ianuarie,se dă startul etapei de 48 de ore din deșertul Rub’al Khali, cunoscut sub numele de Empty Quarter. Se va rula într-o adevărată mare de dune printre care se află lacuri secate, iar nisipul va fi mult mai fin comparativ cu cel din primele zile ale raliului.

Proba specială are 626 de kilometri și concurenții vor fi nevoiți să se oprească la ora 16.00 în cea mai apropiată tabără, unde li se va oferi minimul necesar unei nopți în deșert și o rație de mâncare. Vor relua cursa la ora 07.00 în dimineața următoare, iar motocicliștii, odată ajunși în Shubaytah, vor fi transportați pe cale aeriană în Riyadh, urmând ca motocicletele să ajungă în bivuacul din capitala saudită în dimineața zilei de odihnă, 13 ianuarie.

Asta înseamnă că Mani Gyenes (ambasador al categoriei fără asistență tehnică), alături de ceilalți colegi de la Original, vor avea o zi de pauză pentru că nu vor fi pe nicio probă specială, însă cu siguranţă nu se vor odihni, pentru că vor avea la dispoziție foarte puține ore pentru a-și pregăti motocicleta pentru a doua parte a raliului. După ziua de pauză urmează a doua săptămână din raliu în care se va reveni în Al-`Ula, urmând ca finișul ediției 2024 să fie pe 19 ianuarie, în Yanbu, pe malul Mării Roșii.

Mai multe detalii despre cum decurge raliul: Official website of the Dakar Rally

Emanuel Gyenes – repere din palmares
– 2007, prima participare & primul finiș în Raliul Dakar, ultima ediție din Africa;
– 2011, prima victorie la clasa Maraton (o clasă în care de-a lungul celor două
săptămâni de cursă nu ai voie să schimbi o serie de componente, printre
care se numără motorul și bascula. Această clasă nu mai există în prezent);
– 2015, a doua victorie la clasa Maraton;
– 2020, câștigător la clasa Original by Motul/ Malle Moto;
– 2021, locul 2 la clasa Original by Motul/ Malle Moto, la șapte luni după tripla
fractură de la piciorul drept.

Program Dakar 2024
1 ianuarie – plecare către Arabia Saudită
2-3 ianuarie – teste
3-4 ianuarie – verificări administrative și tehnice
5 ianuarie – Prolog & Poidum de Start
6 ianuarie – AlUla – Al Henakiyah total 532 km
7 ianuarie – Al Henakiyah – Al Duwadimi total 662 km
8 ianuarie – Al Duwadimi – Al Salamiya total 733 km 9 ianuarie – Al Salamiya – Al Hofuf total 631 km
10 ianuarie – Al Hofuf – Shubaytah total 644 km
11/12 ianuarie – 48 h Shubaytah – Shubaytag total 818 km
13 ianuarie – Riyadh – zi de pauză
14 ianuarie – Riyadh – Al Duwadimi total 873 km
15 ianuarie – Al Duwadimi – Hail total 678 km
16 ianuarie – Hail – AlUla total 639 km
17 ianuarie – AlUla – AlUla total 609 km
18 ianuarie – AlUla – Yanbu 587 km
19 ianuarie – Yanbu – Yanbu 328 km – Podium Sosire
21 ianuarie – revenire în București

Notă: Din cauza situației din Orientul Mijlociu, în Raliul Dakar 2024, participanții vor avea pe
vehicule doar numele și grupa sanguină, nu și steagul țării de unde provin.
Mai multe detalii despre evoluția lui Mani la Dakar 2023, poți afla urmărind:
facebook.com/ManiGyenes.

Sursa (foto – video): comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,316FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,420AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri