Prima zi adevărată de concurs în Dakar s-a desputat între oraşele Victoria şi Cordoba, pe un traseu de 566 de kilometrii, dintre aceştia 192 fiind de probă specială, pentru motoare şi ATV-uri, respectiv 222 pentru automobile şi camioane.
Moto. Reprezentatul României, Mani Gyenes s-a descurcat excelent, încheind etapa pe poziţia 21, reuşind astfel cea mai bună performanţă a unui roman în această competiţie. De asemenea, Mani este pe podium în competiţia motoarelor de 450cc. Celălalt român prezent în America de Sud, Marcel Butuza, a încheiat ziua pe poziţia 107.
Învingătorul etapei a fost, pe traseu portughezul Ruben Faria, urmat de Cyril Deres la 29 de secunde şi Marc Coma la un minut şi 15 secunde. În urma citirii GPS-urilor, portughezul a fost penalizat cu un minut, pentru depăşirea vitezei. Astefl francezul Depres a urcat în fruntea clasdamentului.
Auto. În cadrul competiţiei maşinilor spaniolul Carlos Sainz, de la VW şi-a confirmat statutul de favorit impunându-se, la finalul celor peste 200 de kilometrii de specială, cu un avans de un minut şi jumătate în faţa locului doi, Stéphane Peterhansel (BMW) şi cu două minute în faţa coechipierului său Nasser Al-Attiyah.
ATV. Competiţia rezervată ATV-urilor a fost dominată în prima zi de către cehi, sportivii est europeni reuşind să încheie pe primele două locuri, prin Josef Machacek şi Martin Plechaty, ambii alergând pentru Yamaha, podiumul fiind completat de argentinianul Sebastian Halpern. Ziua a fost cu ghinion pentru învingătorul de anul trecut, Marcos Patronelli, argentinianul pierzând peste două ore încă dinaintea începerii probei speciale.
Camioane. Rusul Vladimir Chagin a pornit ca din tun, reuşind să se impună la finalul zilei şi să le fure adversarilor aproape cinci minute în clasament. Pe poziţia a doua a sosit echipajul ceh condus de Ales Loprais, podiumul fiind completat de un alt echipaj din Rusia, Firdaus Kabirov. Unul din favoriţii competiţiei olandezul De Rooy, a fost nevoit să abandoneze după un incident suferit la kilometrul 72 al specialei.
Etapa următoare. Cordoba – San Miguel de Tucuman – măsoară 740km / 300km de specială (moto, ATV), 764km / 324km de specială (auto, camioane).
Bravo Mani. Iti tinem pumnii. Tine tricolorul sus si ocupa cel mai bun loc.