Etapa de duminică, cea de-a şaptea a rally raid-ului Dakar 2011, disputată între localităţile chiliene Arica şi Antofagasta, trebuia să fie cea mai lungă a actualei ediţii.
Organizatorii au modificat traseul din cei peste 600 de kilometrii de probă specială rîmânând doar 273.
Moto. Pe speciala scurtată de organizatori, cel mai rapid, la categoria moto, a fost chilianul Francisco Lopez, pilotul de la Aprilia reuşind să obţină astfel prima victorie de etapă din acest an.
Chilianul şi-a organizart foarte bine etapa, pornind în forţă şi reuşind să pună aproape patru minute între el şi liderul la general, Marc Coma, la jumătatea cursei. Lopez a încheiat pe prima poziţie urmat de francezul Cyril Despres (KTM) la 2min21sec şi spaniolul Marc Coma(KTM) 3min45sec.
Chiar dacă etapa nu a schimbat clasamentele la vârf, victoria l-a apropiat pe chilian de cei doi lideri din clasamentul general, reuşind să mai încingă puţin lupta pe podium.
Românul Mani Gyenes s-a descurcat excelent printre dunele deşertului Atacama. Pilotul Vectra Racing Team a sosit al 28-lea în etapă, la 51min23sec de învingător, reuşind, graţie acestei performanţe, să mai urce un loc în clasamentul general. Celălalt conaţional din Dakar, Marcel Butuza, a încheiat etapa al 95-lea, fiind al 73-lea la general.
General: 1. Coma 2. Despres (+7.24s.) 3. Lopez (+18.27s.) … 20. Gyenes (+3h50.57)
Auto. Întrecerea automobilelor a fost din nou o afacere exclusiv Volkswagen. Piloţii team-ului de uzină a nemţilor reuşind să ocupe toate cele trei locuri ale podiumului.
Stephane Peterhansel a început din nou cu stângul, la fel ca şi în precedenta (vineri) trebuind să se ocupe de o pană, după numai 17 kilometrii de la start. În aceste condiţii, liderii la general, Carlos Sainz şi Nasser Al-Attiyah s-au distanţat, având drum liber pentru o nouă luptă la victoria de etapă.
Pilotul din Quatar a fost în frunte încă de la primul punct intermediar, reuşind să pună secundă după secundă între el şi Sainz, pentru a încheia cu 1min20sec în faţa ibericului. Podiumul a fost completat de către sudafricanul Giniel De Villiers, sosit la 2min56sec, acesta întregind podiumul integral VW Race Touareg III.
Al treilea la general, Peterhansel a fost al patrulea, la 7min40sec de Al-Attiyah. Ghinionul celor de la BMW X Raid nu s-a oprit numai la pana de cauciuc a elveţianului, echipa pierzând şi singurul model Mini Countryman aflat în cursă. Guerlain Chicherit a lovit maşina în plină viteză şi după câteva tumbe s-a văzut nevoit să se retragă.
General: 1. Sainz 2. Al-Attiyah(+1.22s.) 3. Peterhansel(+21.11s.)
ATV. La categoria ATV-urilor liderul Alejandro Patronelli a sosit abia al 11-lea, la peste o oră de învingător, pierzând locul 1 la general.
Victoria de etapă i-a revenit argentinianului Sebastian Halpern, acesta fiind urmat de polonezul Lukasz Laskaiec şi de un alt argentinian Jorge Santamaria. Actualul lider la general Tomas Maffei nu a avut nici el o zi prea bună, încheind al nouălea la 58 de minute de Halpern.
General: 1. Maffei 2. Patronelli(+3.03s.) 3. Halpern (+26.45s.)
Camioane. Întrecerea elefanţilor a fost relansată de către cehul Ales Loprais. Pilotul Tatra a reuşit cea de-a doua victorie de etapă consecutivă, punând serios sub semnul întrebării dominaţia ruşilor de la Kamaz.
Loprais i-a întrecut din nou pe Kabirov +5min03sec şi pe Chiagin +14min05sec, apropiinduse la general la 16 secunde şi jumătate de liderul Kabirov.
General. 1 Kabirov 2. Loprais(+16.22s.) 3. Chiagin (+28.22)
Etapa următoare. Concurenţii vor da piept cu o nouă etapă infernală, 508 kilometrii de probă specială între Antofagasta şi Copiapo alături de alţi 268 de drumuri de legătură. Concurenţii vor da din nou piept cu dunele delimitate de nenumărate văi pe care aceştia vor trebui să le parcurgă una după alta.