Anul trecut, camioanele DAF şi-au consolidat şi mai puternic poziţia pe piaţa europeană a camioanelor
În segmentul camioanelor de mare tonaj (peste 16 tone), s-a atins o cotă de piaţă de 16,2%, ceea ce este un record în istoria de 85 de ani a companiei. Cu o cotă de piaţă de 11,8% (un record absolut), DAF a avut un foarte mare succes şi în segmentul camioanelor de mic tonaj (6-16 tone), conform DAF Trucks .
Cu o cotă de piaţă de 16,2% în 2013, DAF şi-a consolidat şi mai puternic poziţia pe piaţa europeană* a camioanelor de mare tonaj (2012: 16%). În segmentul camioanelor de mare tonaj, DAF este lider de piaţă în Olanda, Marea Britanie, Polonia, Republica Cehă, Ungaria şi Lituania. În Germania, DAF este cea mai importată marcă.
În anul 2013, pe piaţa totală a vehiculelor comerciale de mare tonaj din Uniunea Europeană s-au comercializat aproape 241.000 bucăţi, o creştere de aproximativ 8% comparativ cu anul 2012 când, în acest segment, s-au înregistrat aproape 222.000 camioane. DAF se aşteaptă ca piaţa camioanelor de mare tonaj din Europa să ajungă la 200.000 – 230.000 vehicule în anul 2014.
Segmentul camioanelor de mic tonaj
În segmentul camioanelor de mic tonaj – unde DAF este prezent cu modelul LF – piaţa europeană a camioanelor a crescut cu un procent de 3%, la 57.000 unităţi (2012: 55.500). Cota de piaţă DAF în categoria 6 – 16 tone a crescut în anul trecut la 11,8% de la 11,4% în 2012. O contribuţie importantă la această creştere s-a datorat succesului obţinut în Marea Britanie, unde DAF a atins o cotă de piaţă de 42% în segmentul reprezentat de modelul LF.
O creştere mai accentuată în afara Uniunii Europene
DAF şi-a consolidat poziţia pe piaţă şi în afara Uniunii Europene. În anul 2013, producătorul de camioane a livrat în afara Uniunii 9.400 maşini din seriile LF, CF şi XF – o creştere cu 13% faţă de anul 2012. Cu o cotă de piaţă de 16%, DAF este cel mai mare producător de camioane european pe segmentul camioanelor de peste 16 tone din Taiwan, unde, între paranteze spus, anul trecut a fost asamblată maşina cu nr. 2.000 din seria CF pe linia de producţie locală. În Rusia, DAF este marca europeană cu cea mai rapidă creştere, cu 3.900 bucăţi înregistrate în anul 2013. Un alt moment important din 2013 a fost debutul producţiei din Ponta Grossa, Brazilia, unde primul camion seria XF105 produs pe plan local a ieşit pe uşile uzinei de asamblare nou-nouţe în octombrie.
Euro 6 – o temă de importanţă majoră
„Suntem foarte mândri că ne-am consolidat şi mai puternic poziţia pe piaţă în anul 2013, atât în Europa cât şi dincolo de graniţele sale”, spune Ron Bonsen, membru al Consiliului de Administraţie DAF Trucks N.V. şi responsabil de Marketing şi Vânzări. „Au fost marcate multe aspecte importante în anul 2013, tema majoră fiind introducerea unei game complet noi de vehicule care să corespundă standardului de emisii Euro 6. Primim reacţii excelente de la clienţii noştri, în special referitor la eficienţa combustibililor şi la caracteristicile de conducere. Noile serii LF, CF şi XF Euro 6 joacă un rol important în amplificarea succesului nostru, împreună cu o gamă completă de servicii şi o reţea profesională de distribuitori.”
Punctele forte DAF in anul 2013
Anul trecut, DAF XF105 ATe a fost votat „Camionul de flotă al anului” în cadrul prestigioaselor premii „Motor Transport Awards 2013” de la Londra, obţinând cea de-a cincea victorie pentru DAF în ultimii şase ani. DAF a primit premiul în cadrul unei ceremonii oficiale în Londra, la care au participat 1.600 de lideri reprezentanţi ai sectorului de transport.
DAF a lansat noul CF Construction Euro 6, conceput special pentru aplicaţii în industria construcţiilor, care presupune deplasare frecventă pe teren accidentat. CF Construction dispune de un unghi de atac mărit şi o gardă la sol înaltă pentru capacităţi bune pe teren accidentat şi numeroase detalii inteligente pentru o disponibilitate.
După demararea producţiei primelor variante de cap tractor CF şi XF Euro 6 (4×2 şi 6×2 cu axă direcție suplimentară) mai devreme, în prezent, DAF îşi extinde şi mai mult gama, incluzând o gamă completă de şasiuri rigide cu trei axe, cu axe purtătoare secundare, axă suplimentară de direcție sau axe în tandem. Suspensia pneumatică a fost complet reconcepută, conferind avantaje deosebite pentru aplicaţii cu sisteme de containere detașabile, cum ar fi sistemul BDF, foarte des utilizat în Germania.
*) Cotele de piaţă din anul 2013 se referă la ţările din Uniunea Europeană şi AELS (Norvegia, Suedia, Islanda şi Liechtenstein).
Sursa si imagine: DAF Trucks
Video: YouTube – DAFTrucksNV, ChaineTruckeditions