Ultima zi a lunii august a adus pe circuitul Transilvania Motor Ring, runda cu numarul trei din cadrul Campionatului National de Time Attack. Desfasurata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si organizata in conditii excelente de catre sibianul Ciprian Luca, competitia aflata intr-o crestere continua in ultima vreme, a aliniat la start pentru a doua oara in acest sezon si masinile de suflet ale romanilor, clasicele Dacii 13xx, la bordul carora s-au aflat nu mai putin de sase “muschetari” ai volanului.
Reprezentata pe grila de start de cateva modele cu origini frantuzesti, pilotate de gentleman driveri cunoscuti, Clasa Nationala Dacia a facut spectacol si in cadrul acestei intreceri, aratand inca o data ca pilotarea acestor masini de legenda este o adevarata arta. De altfel participantii Clasei Nationale Dacia, care sunt ca o adevarata familie, au facut show pe circuit, jucandu-se tot timpul de-a “depaseste-ma tu, apoi te voi depasi eu”, realizand astfel o reprezentatie unica!
Pentru cei care vor sa practice sporturi cu motor, Campionatul National de Time Attack este unul din cele mai atractive si rentabile intreceri, raportul cheltuieli/km parcursi, fiind unul excelent. Astfel, dupa cum spunea titratul bucurestean Mihai Alexandrescu, pilot care la aceasta etapa a urcat pe treapta a doua a podiumului la categoria Open Istorice, Grupa I1, Open Clasa Nationala Dacia si grupa C Clasa Nationala Dacia, citez: “ la aceasta competitie, cu 500 de ron parcurgi km, cat ai merge la doua etape de coasta si o zi la viteza pe circuit. Mergi pe traseu 1,5 ore, grupe de cate 10 masini, in manse de recunoasteri si antrenamente, apoi patru manse de concurs, iar in final ca bonus, patru ture de sprint, in superconcursul Masters”, a incheiat multiplul campion CNVC.
Victoria atat la Open Istorice, cat si la Open Clasa Nationala Dacia, a fost obtinuta de Adrian Dobre, pilot cu multiple participari in Anduranta, Super Slalom, Viteza in Coasta sau Viteza pe Circuit. Totodata, el obtine aceeasi pozitie la grupele I1 (istorice) si C (CND). De altfel, intrebat de publicatia noastra, cum a fost la aceasta etapa? El a raspuns extrem de scurt:” O etapa unde atmosfera a fost frumoasa , iar toata lumea s-a simtit bine”, relevand doar prin cateva cuvinte, ambianta concursului.
Dacia 1310 argintie pilotata de Mihai Pop, urca pe prima pozitie la grupa I2, reusind in acelasi timp locul al treilea la Open Istorice, Open Clasa Nationala Dacia si grupa C, iar intr-o nota optimista el ne-a declarat:” In primul rand vreau sa multumesc organizatorilor Ciprian Luca si Aurelian Sirbu, pentru modul cum s-a desfasurat a doua etapa pentru masini istorice la Time Attack. Circuitul este unul senzational, semanand oarecum cu unul de coasta , datorita diferentelor de nivel, iar faptul ca poti parcurge atatia zeci de kilometrii, te umple de placere. Masina s-a comportat exemplar si sper ca pana la finalul campionatului sa urc in clasamentul grupei.”
Cunoscut in cadrul competitiilor de Viteza pe Circuit, Serban Enache reuseste in runda mureseana sa urce pe prima treapta a podiumului de premiere la grupa 1,5, , pozitia a treia la grupa I 1 si locul al patrulea atat la Open Istorice , cat si la Open Clasa Nationala Dacia. Pasionat de masini clasice, el ne-a relatat:” A fost un eveniment reusit, desfasurat intre pasionati si prieteni, cu concursul organizatorilor pe care vreau sa-i felicit cu aceasta ocazie.”
Simpaticul brasovean Bogdan Barbatu, reuseste un loc doi la grupele 1,5 Clasa Nationala Dacia, si I2, plus pozitia a cincea atat la Open Istorice , cat si la Open CND. Pilot cu “state” vechi la istorice, Bogdan ne-a prezentat pe scurt evolutia sa la acest eveniment:” Am inceput putin cu stangul, in drum spre Targu Mures prinzand un accident, care ne-a intarziat aparitia la circuit, cu 30 min. A fost o cursa interesanta fata de cea precedenta, pentru ca dl. Serban Enache a venit cu o Dacie mult mai bine pregatita – fosta campioana in sezoanele RRR trecute. Deliciul etapei a fost insa, cursa de Sprint care sper sa devina o traditie de acum incolo. Am mari sperante ca acest format indeplineste conditiile unui eveniment de success, care va creste de la o etapa la alta.”
Cu doua locuri trei la grupele 1,5 (CND) si I2 (Istorice), seniorul sibian Dan Niristeanu – presedinte onorific al Campionatului National de Slalom Paralel, foarte incantat de intrecerea abia incheiata , ne-a mentionat:” Pentru noi istoricii, organizarea a fost una mai mult decat buna, iar finalul intrecerii a fost…..”cireasa de pe tort”, cand noi daciotii am putut participa la o cursa Masters a noastra!”
In final, directorul organizatoric al concursului, tot un sibian, Ciprian Luca, reuseste sa sintetizeze tot evenimentul, prin urmatoarele cuvinte:” O zi istorica din punctul meu de vedere, chiar daca nu am fost primit tocmai cu bratele deschise la inceputul campionatului. Azi am simtit ca am facut echipa cu participantii. Azi am simtit, exact cum am simtit acum doi ani la Slalom Paralel. Multumesc tuturor! Daca se considera ca a fost cea mai buna etapa, eu promit ca nu ma opresc aici!’
Iar Presedintele Comisiei Nationale de Time Attack, Aurelian Sirbu , mare promotor , dar si consummator de motorsport, ne-a declarat ca este impresionat de evolutia “doamnelor cu ADN frantuzesc”, iar ca observator din partea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, sprijina intr-u totul organizatorul, in planificarea urmatoarelor evenimente. De altfel, dansul a declarat pentru Autostiri.ro:” Ne plac aceste masini si vrem sa fie prezente la cat mai multe competitii organizate de noi, pentru ca vedem interesul publicului, pentru aceste modele clasice.”
In concluzie, competitia s-a desfasurat intr-o atmosfera relaxanta si prietenoasa, Daciile contribuind la relansarea curselor de viteza, cu masini istorice.
Urmatoarea etapa se va desfasura pe acelasi circuit transilvan, in data de 29 septembrie 2024.
Credit foto: Fabian Robert