Asteptata cu multa nerabdare dupa un extrasezon relativ lung, prima etapa din cadrul Romanian Retro Racing s-a desfasurat pe data de 1 aprilie, pe circuitul ialomitean MotorPark, de langa Adancata. Cu toate ca vremea nu a fost una favorabila desfasurarii competitiilor motorizate, ploaia facandu-si aparitia pe durata intregii zile si pe deasupra fiind inceput de sezon, iata ca prezenta la start a fost una buna, numarul de participanti fiind unul relativ mare.
Si de aceasta data, asa cum ne-a obisnuit in ultimii ani, „batrana doamna” cu origini frantuzesti cunoscuta generic ca………. Dacia, a fost prezenta la ambele intreceri cu diferite modele, evoluand cu un parcurs onorant in mansele de concurs.
Din pacate, in cadrul „Vitezei pe Circuit” s-au aliniat la start doar doua modele Dacia, multi eventual participanti, avand masinile inca in lucru. Cei doi participanti, veterani ai motorsportului romanesc si membrii ai Clubului Sportiv Krepelka Motorsport, ne-au dovedit si de aceasta data daca mai era nevoie, ca abilitatile lor in arta pilotajului au ceva vechime. Astfel, asa cum ne-a obisnuit, seniorul Mihai Alexandrescu (cel mai premiat pilot la Gala Campionilor 2022) a prezentat la start modelul 1300 de culoare neagra, pregatita exceptional de cunoscuta echipa de mecanici de la Cluj, formata din George Popa, Emil Nagy si Adi Popa. Cu aceasta masina, veteranul bucurestean reuseste destul de usor victoria la General Dacia Revival (Cupa Dacia), la grupa C – ambele categorii, cat si grupa istorica A2+B2. Pozitia secunda la General, a revenit modelului 1310 de culoare verde-praz,pilotat de Gabriel Conduris, care isi adjudeca si grupa 1 Dacia Revival, respectiv grupa 1,5 – Cupa Dacia.
La Regularitate pe Circuit, unde clasa a fost redenumita „Romanian Cars”, au participat doua modele 1100, unul 1410 Sport, unul 1310 si unul 1300, trei dintre acestea accesand podiumul de premiere. Astfel, prima pozitie la Regularitate a revenit echipajului Daciei 1410 Sport de culoare galbena, format din Constantin Alexandru si Sandu Cornel, urmat de cel al modelului rosu 1310, pilot-copilot Ion Petre/Ion Mihaela, pe locul al doilea si simpaticul cuplu Popescu Mihai/Popescu Georgia- Dacia 1100, pe pozitia a treia. Sa reamintim faptul ca la aceasta clasa, organizatorul, doreste sa alinieze la startul etapelor viitoare si modele Oltcit.
Trebuie remarcat faptul ca desi vremea a fost una ploioasa, entuziasmul organizatorilor, participantilor si spectatorilor a fost unul in continua crestere, lucru ce arata ca vechile modele romanesti isi gasesc inca locul, in competitiile motorizate autohtone.
De asemenea dorim sa specificam ca din cauza unor probleme tehnice, la data publicarii prezentului articol, nu eram in posesia clasamentelor oficiale, de aceea ne rezervam dre;ptul la eventuale erate.
Urmatoarea etapa se va desfasura pe acelasi circuit ialomitean de la MotorPark, in data de 13.05.2023.
Foto: Ilie Marius Boboaca