Dacia, 45 de ani de succes al brandului romanesc

| 20 august 2013 | 1 Comment

Primul pas, Dacia 1100 fabricata de Automobile Pitesti

Dacia, principalul producător de automobile din România, a luat fiinţă în anul 1966, odată cu crearea Uzinei de Autoturisme de la Mioveni. După 2 ani, a fost produsă prima Dacia 1100 sub licenţă Renault 8. Modelul a fost comercializat între anii 1968 şi 1971 şi a fost un model intermediar până la intrarea în producţie a modelului 1300. În realitate, Dacia 1100 era un Renault 8 iar sigla cromata, pozitionata intre faruri, cu insemnul Automobile Pitesti, atesta fabricarea masinii in Romania.

Acesta era o berlină cu tracţiune şi motor pe spate cu patru cilindrii de 1100 cmc, 46 cp si o viteza maxima de 133 km/h si consumul de 6,8 l/100 km. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze.

Dacia 1100 S (Sport), era modelul Dacia 1100 cu 2 perechi de faruri, un motor mai puternic de 65 CP, pneuri late, folosite de poliţie şi în raliuri care atingea o viteza maxima de 145 km/h.

Primul automobil Dacia 1100, care il avea ca destinatar pe Nicolae Ceausescu, a fost prezentat la parada anuala din august 1968.

Potrivit Uzinei de autoturisme de la Pitesti, modelul Dacia 1100, avea urmatoarele caracteristici: lungimea: 3990 mm; latimea: 1490 mm; inaltimea autoturismului gol: 1410mm; greutatea totala, incarcat: 1100 kg; greutatea totala admisa pe osia din fata: 680 kg; paleta cromatica: bej, gri oliv, albastru, verde, rosu;  tipul caroseriei de baza: berlina cu 4 usi; formula constructiva: totul in spate; sarcina utila: 5 persoane, scaune rabatabile; portbagaj incapator in fata; viteza maxima: 133 km/h; motor: Siera, in 4 timpi, in spate; capacitatea: 46 CP; consum: 7 litri/ 100 km, pe benzina; carburator: SOLEX DITA-32; directia: cremaliera cu arc de rapel; transmisia: ambreiaj monodisc, uscat; frane disc pe toate cele 4 roti; comanda hidraulica cu repartitor de franare pe rotile din spate; frana de ajutor comandata mecanic pe rotile din spate; anvelope: 145 X 380.

La aparitia acestei masini pe strazile din Romania aveam 4 ani insa sunetul placut, usor gutural ma facea sa vad in vehiculul romanesc cu tractiune spate un fratior al renumitului Porsche 911.

Tot pe 20 august insa un an mai tarziu, in 1969, Dacia a fabricat si cel de-al doilea autoturism al sau, modelul 1300 cu motor Renault 12, acelasi tip folosit si la camioneta. Dacia 1300 si-a facut debutul oficial la saloanele auto de la Paris si din Bucuresti.

Dacia 1100 si Dacia 1300 sunt considerate in prezent masini de epoca si pot fi vazute in circulatie datorita pasiunii si sacrificiilor facute de posesori. Mai mult decat atat, modelele pot fi vazute si in competitii: Campionatul National de Viteza in Coasta sau in Campionatul National de Indemanare Auto.

În anul 1999, Renault a achiziţionat 51% din capitalul societăţii

În anul 1999, Renault a achiziţionat 51% din capitalul societăţii în urma procesului de privatizare, iar în prezent deţine 99,43% din capitalul Dacia. Compania a parcurs un amplu program de modernizare: refacerea instalaţiilor industriale, reorganizarea reţelei de furnizori, reconstrucţia reţelei comerciale, reorganizarea activităţilor şi formarea angajaţilor. Acestea s-au concretizat în obţinerea a trei standarde de management al calităţii, dintre care unul în domeniul protecţiei mediului.

Investiţiile totale realizate de Renault la Dacia, de peste 1.6 miliarde euro, au contribuit la poziţionarea Dacia ca una dintre cele mai importante companii din economia românească, cu o contribuţie semnificativă la produsul intern brut şi la exporturile ţării.

Obiectivul Dacia este acela de a produce o gamă de vehicule robuste, fiabile şi accesibile pentru clienţii români şi străini, la standarde de calitate Renault.

Calitatea produselor Dacia este recunoscută la nivel internaţional. În cadrul sondajelor realizate de institute şi publicaţii de specialitate, clienţii Dacia se declară foarte satisfăcuţi în legătură cu calitatea maşinilor Dacia.

Dacia este a doua marcă a Grupului Renault, contribuind în mod semnificativ la îmbunătăţirea imaginii României în lume.

Succesul Dacia se explică prin faptul că autovehiculele produse la Mioveni oferă un raport preţ/calitate/prestaţii/fiabilitate imbatabil. Peste 90% din producţia Uzinei Vehicule de la Mioveni este exportată în 37 de ţări de pe patru continente.

La multi ani Dacia! Drum bun.

Credit foto: Dan Strauti

Video: YouTube.com


Tags: , , , , , , ,

Category: Diverse, Prima pagina

Citește articolul precedent:
De la Raliul Narciselor la TESS Rally. O istorie a celui mai longeviv raliu din Romania

In fiecare an inceputul sezonului automobilistic se marcheaza cu clasica etapa de raliu de pe meleagurile brasovene. Aceasta etapa, cunoscuta...

Închide