“Trei piloți au ieșit în decor, în zona postului 11, astfel că antrenamentele au fost întrerupte (timp de aproape o oră – iar avansul de timp pierdut).
Primul a ieșit pilotul cu nr. 414 Szene Raul Rikardo, acesta răsturnându-se în şanţ. Ulterior, nr. 27 – Cojocaru Monica a ieșit de pe traseu, iar nr. 82 – Sfăt Alexandru a lovit mașina lui 414. Cele două mașini par a fi destul de serios avariate. Piloții sunt nevătămați. Antrenamentele au fost reluate și finalizate” ne comunica prin mail ofiţerul de presă al Cupei Reşiţa 2012, duminică 02 iulie în jurul orelor 11.28.
Niciodată nu poţi să primeşti astfel de veşti cu sufletul împăcat. Nu am reuşit să ajungem la acestă competiţie şi am urmărit evenimentele de acasă.Ulterior, pe Facebook am văzut câteva poze care ne-au pus pe gânduri. Despre ce s-a întâmplat cu adevărat am aflat de la pilotul care s-a răsturnat: Szene Raul Rikardo.
Autoştiri.ro: Ce poţi să ne spui legat de ieşirea în decor din Cupa Resita?
Szene Raul Rikardo: Prima mansa de antrenamente cronometrate. Totul a mers bine până în dreptul postului 11 unde m-am răsturnat cu maşina. Legat în centură încercam să găsesc o soluţie rapidă şi bună pentru a părăsi maşina. Mă trezesc cu o fată care-mi bate la geam şi care mă întreabă dacă sunt bine. Trebuie să-i mulţumesc încă o dată acestei fete. M-a ajutat să ies din maşină.Cursa nu s-a oprit…..apar urmatoarele maşini, toţi frânau…
Pe asfalt erau cioburi şi pământ in dreptul maşinii mele. Mă gândeam să nu fie afectată maşina vreunui pilot, să nu se întâmple alte accidente, să nu intre careva in mine să îmi strice maşina de tot, să nu se întâmple vreo tragedie…Dar ce nu-ţi trece în acele momente prin cap?! M-am gândit să iau o mătură şi să îndepărtez murdăria de pe asfalt. Mizeria de acolo putea pune probleme oricărui concurent.Apare Monica Cojocaru şi de frică, mă gândesc că s-a speriat şi a pierdut controlul maşinii şi a ieşit şi ea în décor.
Autoştiri.ro: Cursa nu a fost oprită?
Szene Raul Rikardo: Cursa a continuat. A apărut şi concurentul Sfăt Alexandru cu Audi-ul verde. A ieşit în acelaşi loc, a intrat în maşina mea.
Pentru moment am trăit clipe neplăcute. Din fericire am scăpat amândoi nevătămaţi. Eu am scăpat pentru moment cu nişte dureri de gât şi o julitură la nas. Sfăt Alexandru a reuşit să-şi oprească maşina…parbrizul maşinii sale era la 10 cm. de puntea spate a maşinii mele. Nici nu vreau să mă gândesc ce s-ar fi putut întâmpla. Dauna la maşina mea de competiţie este totală, maşina mea nu mai poate fi reparată.Eu acuz organizarea,arbitrajul….în caz de nesoluţionare a contestaţiei depuse la Reşiţa voi merge şi în instanţă. Din cauza lor am pierdut maşina.
Autoştiri.ro: Ce părere ai despre afirmaţiile postate la un articol referitor la Cupa Reşiţa: “..accidentul lui Alex Sfat a avut drept principala cauza arbitrajul execrabil. El a intrat in masina rasturnata a lui Raul Szene pentru ca arbitrul din postul ala habar nu avea ce sa faca cu steagul galben. Pentru ca daca stia si nu a semnalizat pericolul, atunci e altceva, nu mai e nestiinta, e prostie si neglijenta de-a dreptul.” şi
” Arbitrajul a fost jalnic, fara sa vreau sa supar pe cineva, la 80 de ani nu ar trebui sa mai fie cineva arbitru sportiv. Sa ai o statie emisie-receptie la gat si sa nu ceri intreruperea startului, sa nu dai steag rosu. Da, rosu, nu galben, cum gresit credeau unii arbitrii ca inseamna STOP pentru concurenti. Una peste alta, un fiasco total, vina fiind in mare parte a federatiei, care a dezorganizat cu brio unul dintre cele mai frumoase vtm-uri din tara. Pacat. Si se mai intreaba de ce nu vine lumea si de ce nu se promoveaza motorsportul…”
Szene Raul Rikardo: Personal sunt dezamăgit. Nu am văzut folosirea fanionului galben sau roşu. Potrivit ordinii de start eu plecat al 2-lea, Monica a luat startul a 20-a, iar Alexandru a plecat de pe poziţia cu numărul 28.Se putea opri cursa pentru a elibera zona, pentru a curăţa asfaltul. După cum vedeţi din poză eu am pus mâna pe mătură. Acum va trebui să găsesc o soluţie de compromis pentru a fi prezent la startul etapei de la Sinaia.
Totuşi voi folosi acest prilej pentru a atrage atenţia asupra siguranţei în competiţii, asupra organizării acestora, asupra seriozităţii şi responsabilităţii celor implicaţi în acest domeniu.Şi nu în ultimul rând le spun colegilor mei că am achiziţionat un Hans care să-mi protejeze gâtul şi capul în astfel de situaţii. (n.r: HANS este acronimul de la Head and Neck Support system, iar scopul său este reducerea presiunilor uriaşe ce apasă asupra capului şi gâtului unui pilot în cazul unei decelerari rapide cauzată de un accident.)
Vă mulţumesc pentru relatarea acestei împrejurări. Mulţumesc tuturor celor care m-au ajutat, tuturor celor care au luat sau vor lua atitudine în acest caz. Şi nu numai în acest caz. Trebuie luată atitudine în orice situaţie în care există deficienţe în organizarea şi desfăşurarea competiţiilor sportive.
Autostiri.ro: Mulţumim pentru timpul acordat, pentru detalii. Îţi dorim sănătate. Sperăm să ne revedem la startul etapei de la Sinaia. Numai bine.
Aşteptăm cu interes părerile dumneavostră. Drum bun şi numai bine.
Credit foto: Sorin Pop – Rallyzoom.ro
curajos si perseverent…felicitari pilotului 414 pentru modul de gestionare a situatiei…succes la urmatoarele etape!….organizatorii care pericliteaza viata participantilor (numai dintr-o sansa nu s- intamplat o tragedie) intreaga mea compasiune..poate ii schimbati!? multumesc!
Unii muncesc ani de zile pentru un start si altii fac praf aceasta munca in cateva minute… Imi este scarba! Bafta Raul si sa treci cat mai repede peste mizeria asta!
De ce nu exista „tratament egal” La un moment dat s-a oprit cursa pentru a scoate mansina unui pilot. Nu dau nume pentru ca nu fac polemica.
Ma intereseaza de ce nu exista egalitate intre „situatii”?
De apreciat comportamentul pilotului. Respectul meu pentru modul elegant de abordare a situatiei.
FRAS = ACR = Aceeasi Mizerie !
Dinozaurii, fac legea in Partidul Automobilistilor !
Va multumim pentru comentarii. Prin intermediul dumneavostra mai aflam si alte date ce pot fi interesante.
@Dan cred ca este o confuzie enuntul facut. FRAS nu are nimic in comun cu ACR. Daca gresesc imi cer scuze. Cred ca astfel de afirmatii ar trebui sustinute si cu anumite dovezi.
Materialul publicat de noi nu se doreste a fi „demolator”. Dimpotriva.
Daca pilotii raman fara masini atunci cine va mai participa la curse? Cu ce? Investitiile pe care le fac acesti oameni sunt substantiale. Fara efortul acestora cumulat cu cel al organizatorilor, al celor care sustin acest sport nu ar exista competitiile.
Desigur sunt probleme ce pot fi remediate. Cred ca o abordare mai pragmatica ar genera si solutii.
Asteptam opiniile dumneavoastra. Drum bun si numai bine.