Creştere susţinută pentru mărcile BMW Group România în 2015
-
BMW atinge 1941 unităţi şi un plus de 35,7%
-
MINI creşte cu 52,4% la 160 de livrări
-
BMW Motorrad înregistrează un plus de 41,3% la 154 unităţi
Susţinute de portofoliul de modele puternic, de extinderea reţelei de dealeri şi de noi servicii, mărcile BMW Group România au încheiat anul 2015 cu o creştere importantă.
„Am avut o creştere puternică în 2015 pentru toate mărcile noastre. Cu BMW suntem într-o poziţie unică, cu un portofoliu excepţional de produse – de la ecologicul BMW i3 la puternicul BMW X6 M. În acelaşi timp, am lansat modele precum Seria 2 Active Tourer şi Seria 2 Grand Tourer, care se adresează unei categorii absolut noi de clienţi pentru marcă şi creează noi oportunităţi de dezvoltare a pieţei. La MINI, noua generaţie a încântat clienţii cu un plus semnificativ de calitate şi rafinament, dar şi un caracter practic îmbunătăţit semnificativ. Gama de motociclete cu motor boxter este încă o dată cheia succesului pentru BMW Motorrad, dar marca performează bine şi în celelalte segmente”, explică Wolfgang Schulz, director general BMW Group România, citat de autostiri.ro.
BMW a înregistrat, în anul 2015, o creştere de 35,7% şi a atins pragul de 1941 unităţi. Încă o dată, ultimul trimestru este cel în care marca a performat cel mai bine, 578 de automobile ajungând la clienţi, cu decembrie luna cea mai de succes cu 278 livrări.
BMW X5 rămâne, şi în acest an, cel mai de succes model al mărcii în România, cu 374 de automobile ajunse la clienţi (2014: 294, +27,21%). Pe locul al doilea în topul preferinţelor rămâne BMW X3, cu 291 unităţi (2014:219, +32,88%). Pentru prima dată în ultimii ani, BMW Seria 3 Sedan urcă pe locul al treilea în topul preferințelor clienţilor, ajungând la 215 modele livrate (2014:16, +33,54%).
Creşterea BMW a fost susţinută şi de lansări care au deschis segmente noi de piaţă. Astfel, BMW X4, în primul an complet pe piaţă, a reuşit un total de 143 livrări. O noutate completă în orientarea mărcii, noile BMW Seria 2 ActiveTourer şi BMW Seria 2 GranTourer au ajuns la 29 de clienţi.
MINI a avut cea mai puternică creştere pentru mărcile din portofoliul mărcii, cu un plus de 52,38%, atingând 160 de unităţi în 2015 (2014:105). O performanţă foarte bună a avut-o noua gamă MINI Hatch, cu 3 şi 5 uşi, care a totalizat aproape două treimi din totalul livrărilor mărcii şi a încheiat anul cu creştere importantă, în contextul în care gamele MINI Countryman şi Paceman au rămas la o performanţă similară cu anul precedent.
Raportat la anul precedent, BMW Motorrad România a livrat 154 de unităţi, înregistrând o creştere de 41,3% (vânzări 2014: 109 unităţi). Segmentul motocicletelor propulsate de motorul boxer, BMW R, a fost din nou cel mai popular, cu 107 unităţi (69,5% din totalul vânzărilor). Acesta este urmat de segmentul propulsoarelor cu patru cilindri în linie, BMW S, cu 21 de unităţi (13,6% din total) şi de cel al bicilindrelor în linie, BMW F, cu 17 unităţi (11% din total).
Alături de un portofoliu de produse foarte apreciat, creşterea mărcilor BMW Group România a fost susţinută şi de investiţii importante şi constante în reţeaua de dealeri. Ultima perioadă a marcat deschiderea de centre complet noi, susţinute de investiţii importante, aşa cum este AutoCobălcescu Bucureşti şi APAN Iaşi. În acelaşi timp, s-au înregistrat investiţii importante în echiparea de service, aşa cum este implementarea standardelor de reparaţii BMW Advanced Body Repair, demarată o dată cu sfârşitul anului 2014 începând cu Automobile Bavaria Otopeni. În acelaşi timp, întreaga reţea a investit în modernizarea showroom-urilor, introducând concepte noi precum „Product genius” – consultant specializat în prezentarea de tehnologii şi echipamente opţionale sau sisteme car configurator în showroom de înaltă calitate.
„Investiţiile continue în reţeaua de dealeri arată încredere şi angajament în reţeaua noastră. Investim, de asemenea, în noi experienţe şi servicii pentru clienţii noştri, aşa cum este proaspăt lansatul site BMW.ro ca parte a strategiei BMW.Digital Stage2”, explică Wolfgang Schulz, citat de autostiri.ro.
Anul 2016 marchează lansarea noului site dedicat mărcii BMW – BMW.ro, ca parte a strategiei BMW.Digital Stage2. Aceasta aduce două noutăţi foarte importante în contextul actual al comunicării digitale. Astfel, pentru prima dată, site-ul mărcii a fost optimizat pentru afişare perfectă, indiferent de platformă – de la desktop de rezoluţie mare la telefon. Un punct central al site-ului este acum noul car configurator construit pe platformă HTML 5 pentru o viteză mai mare de operare.
Acesta vine cu un mare avantaj pentru client – o prezentare foarte detaliată, însoţită de explicaţii complete ale fiecărui echipament opţional în parte. În acelaşi timp, maşina configurată este afişată în detaliu atât pentru exterior, cât şi pentru interior, ajutând clientul să înţeleagă mult mai clar modificările aduse configuraţiei. Această funcţionalitate este esenţială, având în vedere numărul mare de opţiuni şi posibilităţi de configuraţii pe care îl are fiecare model al mărcii.
BMW Motorrad realizează în 2015 al cincilea an consecutiv de record de vânzări
Livrările au crescut cu 10.9% faţă de anul precedent. România: plus de 41,3% la 154 de unităţi
BMW Motorrad a vândut în 2015 semnificativ mai multe motociclete şi maxi-scutere decât în anul precedent. Drept rezultat, segmentul moto al BMW Group a atins un nou record de vânzări, pentru al cincilea an consecutiv. Cu un total de 136.963 motociclete vândute (anul precedent: 123.495 unităţi), cel mai de succes producător premium de motociclete şi maxi-scutere a livrat anul trecut cu 10,9% mai multe vehicule decât în 2014. În luna decembrie, de asemenea, vânzările au înregistrat o creştere de 6,6%, la o valoare de 7.497 unităţi (decembrie 2014: 7.032 unităţi).
BMW Motorrad a înregistrat la nivel global creşteri pe toate pieţele, iar în 26 de ţări s-a poziţionat drept lider de piaţă în segmentul motocicletelor premium peste 500 cc. Cea mai importantă contribuţie la noul record de vânzări a fost adusă de pieţele din America de Nord şi Europa.
Cea mai mare piaţă a BMW Motorrad în 2015 a fost din nou Germania. 23.823 motociclete au rămas pe tărâm natal, acestea reprezentând un procent de 17,4% din totalul vânzărilor. Cu o cotă de piaţă de peste 25%, BMW Motorrad s-a poziţionat încă un an drept lider de vânzări. Cea de-a doua piaţă pentru brandul german a fost reprezentată de Statele Unite ale Americii, cu 16.501 motociclete comercializate. Următoarele pieţe ca vânzări au fost Franţa (12.550 unităţi), Italia (11.150 unităţi), Marea Britanie (8.200 unităţi şi Spania (7.976 unităţi).
Stephan Schaller, Preşedintele BMW Motorrad: “Cu siguranţă, putem privi înapoi la un an 2015 excepţional. Pentru prima dată în istoria companiei noastre, am livrat peste 135.000 motociclete şi maxi-scutere BMW. Le mulţumesc clienţilor noştri pentru încrederea enormă în BMW Motorrad.”
Datorită acestui nou succes de vânzări, BMW Motorrad s-a apropiat mai mult de obiectivul de vânzări stabilit pentru 2020. După cum Schaller, citat de autostiri.ro, spune: “Obiectivul nostru pentru 2020 este să livrăm clienţilor BMW Motorrad 200.000 de vehicule. Vânzările realizate în 2015 demonstrează că strategia noastră dă roade. Bazându-ne pe această strategie, avem planuri serioase pentru anii ce urmează. Vom consolida în continuare ofensiva în segmentul premium peste 500cc şi vom intra în premieră în segmentul sub 500cc cu o motocicletă autentică BMW – G 310 R. Pe termen mediu, vom continua să oferim produse inovative în domeniile mobilităţii urbane şi electromobilităţii. În paralel cu extinderea activităţilor de vânzări în ţările unde suntem deja prezenţi, vom intra pe pieţe noi. Asia şi America de Sud sunt capete de afiş pentru noi din acest punct de vedere. Reţeaua globală de dealeri BMW Motorrad va creşte semnificativ de la valoarea curentă, de 1.100 reprezentanţe, la un total de 1.500.”
Stephan Schaller continuă: “Ofensiva asupra pieţelor şi segmentelor noi va fi consolidată de o repoziţionare a brandului BMW Motorrad. Sub motto-ul <<Make Life A Ride>>, vom dezvolta şi întări imaginea BMW Motorrad drept un brand emoţional – fără a face compromisuri în rândul pilonilor inovaţie, siguranţă şi calitate.”
Modelul R 1200 GS răcit cu apă este cea mai de succes motocicletă BMW
Cea mai mare contribuţie adusă cifrelor de vânzări din 2015 a fost adusă de gama BMW R, cu tradiţionalul motor boxer, aceasta reprezentând 53,6% din totalul de motociclete vândute, cu 73.357 unităţi. În mod tradiţional, cea mai vândută motocicletă BMW este R 1200 GS (23.681 unităţi), urmată de R 1200 GS Adventure (18.011 unităţi) şi R 1200 RT (10.955 unităţi). Între timp, modelul R nineT a devenit un adevărat obiect de cult, poziţionându-se pe locul cinci în topul modelelor BMW în al doilea său an, cu 9.545 unităţi vândute. Roadsterul R 1200 R (6.951 unităţi) şi noul sport touring R 1200 RS (4.208 unităţi) dau şi ele dovadă de o creştere stabilă în vânzări.
În segmentul BMW S (total vânzări: 21.110 unităţi), modelul supersport S 1000 RR a devenit al patrulea cel mai popular model BMW, cu 9.576 unităţi vândute. Împreună cu roadsterul S 1000 R (6.473 unităţi) şi S 1000 XR (5.061 unităţi) – lansat la jumătatea anului 2015, S 1000 RR a consolidat segmentul BMW S drept un pilon al gamei producătorului german.
Segmentul bicilindrelor, reprezentat de F 800 GS/GS Adventure (6.603 unităţi / 4.129 unităţi) şi F 700 GS (6.282 unităţi), precum şi F 800 R (5.971 unităţi), respectiv F 800 GT (2.631 unităţi), continuă să se bucure de o popularitate crescută (segmentul BMW F: 25.616 unităţi). Totalul vânzărilor pentru tourer-ele K 1600 GT, GTL şi GTL Exclusive, propulsate de motorul cu şase cilindri în linie a fost de 4.866 unităţi.
Suplimentar, maxi-scuterele C 650 GT şi C 600 Sport au obţinut un feedback foarte bun: 4.530 de unităţi au fost comercializate anul trecut, înainte de actualizarea gamei planificată pentru 2016. Vânzările scuterului propulsat electric C evolution au păstrat un trend ascendent, cu 957 unităţi livrate. Acest lucru demonstrează că abordarea BMW Motorrad cu privire la segmentul mobilităţii electrice a fost una adecvată.
Anul 2016 pentru BMW Motorrad
Stephan Schaller: “În primăvara-vara anului 2015 am lansat nu mai puţin de cinci noi modele – F 800 R, S 1000 RR, R 1200 R / RS şi S 1000 XR. Acestea au avut un aport crucial la succesul vânzărilor BMW Motorrad.” În sezonul 2016, noi motociclete – inovative şi emoţionale – vor fi adăugate portofoliului BMW Motorrad. Începând cu noul an, versiunile revizuite ale maxi-scuterelor C 650 sunt deja disponibile pe piaţă. În a doua jumătate a anului, acestea vor fi acompaniate de al doilea model din gama Heritage, BMW R nineT Scrambler, precum şi primul model cu cilindree sub 500cc, noul BMW G 310 R.
Stephan Schaller, citat de autostiri.ro: “Semnalele pe care le primim din piaţă ne fac să fim încrezători şi optimişti. Motocicletele se bucură din nou de un interes în creştere. Atmosfera în pieţe mari precum Europa sau America este una pozitivă. De asemenea, am intensificat eforturile în Asia, în special China. BMW Motorrad continuă pe o pantă ascendentă. Obiectivul nostru este să înregistrăm încă un an de record de vânzări şi să ne apropiem mai mult de targetul nostru de 200.000 de unităţi livrate”.
BMW Motorrad în România
Panta ascendentă pe care se află în acest moment BMW Motorrad s-a reflectat şi în vânzările înregistrate în România în anul 2015. Raportat la anul precedent, BMW Motorrad România a livrat 154 de unităţi, înregistrând o creştere de 41,3% (vânzări 2014: 109 unităţi).
Segmentul motocicletelor propulsate de motorul boxer, BMW R, a fost din nou cel mai popular, cu 107 unităţi (69.5% din totalul vânzărilor). Acesta este urmat de segmentul propulsoarelor cu patru cilindri în linie, BMW S, cu 21 de unităţi (13,6% din total) şi cel al bicilindrelor în linie, BMW F, cu 17 unităţi (11% din total).
Cele mai populare modele au fost în continuare R 1200 GS Adventure, cu 36 de unităţi livrate (23,4% din totalul vânzărilor), R 1200 RT cu 28 de unităţi (18,2% din total) şi R 1200 GS cu 27 de unităţi (17,5% din total). Din punct de vedere al creşterii, cea mai importantă a fost realizată de modelul R 1200 RT – de la 6 unităţi în 2014 la 28 unităţi în 2015, noul S 1000 RR – de la 3 unităţi anul trecut la 9 unităţi în 2015, respectiv R 1200 R – de la 3 unităţi la 7 unităţi în 2015. R nineT, membru al clasei Heritage, s-a bucurat în continuare de aceeaşi popularitate, fiind livrate 8 unităţi, exact ca şi în anul precedent.
Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro