Vânzările Auto Italia au crescut cu 38% în 2015

| 29 ianuarie 2016 | 0 Comments

Auto Italia, importatorul mărcilor Jeep, Fiat, Fiat Professional, Lancia, Alfa Romeo, Maserati si Abarth, a încheiat anul 2015 cu un total de 4.449 unități livrate, în creștere cu 38% față de 2014.

În 2015, cota de piață Auto Italia a crescut de la 3.41% la 3.94%. La atingerea rezultatelor spectaculoase ale Auto Italia a contribuit și performanța realizată de rețeaua de distribuitori independenți, ale căror vânzări s-au apreciat cu 58%. Mărcile Jeep, FIAT și Maserati au înregistrat cifre care le poziționează în Top 10 creșteri pe piața auto din România.

Poziție BRAND 2015 2014 +/-
1 SUBARU 39 2 1850%
2 SMART 89 6 1383%
3 CITROEN 900 547 65%
4 JEEP 402 248 62%
5 HONDA 830 523 59%
6 MINI 160 105 52%
7 FIAT 2586 1765 47%
8 MAZDA 1095 803 36%
9 MASERATI 19 14 36%
10 KIA 1987 1485 34%

Jeep: creștere de 62,1% în România

Jeep a avut în România una dintre cele mai importante creșteri din Top 10 și înregistrează, totodată, cea mai mare creștere din portofoliul Auto Italia, de 62,1%. Grand Cherokee rămâne modelul din gamă cel mai dorit de români, urmat îndeaproape de proaspătul lansat Jeep Renegade, cel mai performant SUV de clasă mică. Deși abia lansat, Jeep Renegade reprezintă principalul pilon de vânzare din regiunea EMEA, 49,8% din volumele de vânzări fiind realizate de SUV-ul compact.

  • Succesul lui Jeep Renegade în Europa este confirmat de o serie de premii precum: “New Car of the Year 2015” (Quattroroute, Italia), “Best SUV of 2015” (Coches.net, Spania), “4×4 of the Year 2015” (4×4 Magazine, Franța), “4×4 of the Year 2016” (4×4 Magazine, UK).

Este al treilea an consecutiv de creștere pentru marca Jeep în zona EMEA, iar în ultimii șase ani, vânzările Jeep s-au triplat în regiune, fiind depășite doar de cele de pe piața Americii de Nord. Totodată, Jeep este marca auto care a înregistrat cea mai mare creștere a vânzărilor din Europa în 2015, conform ACEA[1] – un plus de 113%.

Fiat: vânzări mai mari cu 46,5%

Marca Fiat a reintrat în Top 10 vânzări autoturisme în România, cu 2.586 unități comercializate în 2015. Fiat 500L și-a întărit prima poziție în segmentul MPV/ Monovolum 0, cu o creștere 151,7% față de anul anterior, în timp ce Fiat 500 rămâne liderul absolut al clasei mici, cu 923 unități livrate în segmentul A, în creștere cu 25,8%.

Fiat Professional: creștere de 72,9% pentru Fiat Ducato

Vânzările de vehicule comerciale ușoare Fiat s-au apreciat cu 35,5% față de 2014, iar Ducato rămâne cel mai bine vândut autovehicul din gamă, generând peste 80% din vânzările mărcii Fiat Professional în România. Cota de piață pentru Fiat Professional în România este în creștere, de la 8,60% în 2014 la 9,62% în 2015.

Maserati: creștere de 100% pentru Ghibli Diesel

Tridentul italian a vândut anul trecut în România de două ori mai multe modele Ghibli, ajungând la un contingent de 15 unități, dintre care 12 dotate cu propulsor diesel de 3 litri și 275 CP. În total, în România au fost comercializate 19 unități Maserati Ghibli și Quattroporte, marca italiană înregistrând o creștere de 36%.

Marca din Modena se pregătește de lansarea primului SUV din gamă. Acesta va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva, la începutul lunii martie. Noul Levante va fi comercializat și în România, începând cu al doilea trimestru al acestui an.
[1] Conform datelor statistice ACEA: http://www.acea.be/

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , , , , , , , , ,

Category: News, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Napoca Rally Academy demareaza in format online programul de conducere preventivă ‘BeCool – Gândește înainte!’

Napoca Rally Academy si Ford România, prin latura sa filantropică - Ford Motor Company Fund, alaturi de Inspectoratul Școlar Județean...

Închide