Controlul prin gesturi este cheia viitorului. CarPlay (Apple) şi Android Auto (Google) urcă anul acesta la bord. Parcare automată. Încărcare inductivă pentru autovehiculele electrice
Viitorul aparţine autovehiculelor interconectate sistematic şi operate cu sisteme intuitive. Astfel, Volkswagen a prezentat Golf R Touch la Consumer Electronics Show din Las Vegas (CES / 6-9 ianuarie): Automobilul acesta este primul model compact din lume cu elemente de control operate prin gesturi ale mâinii. În timp ce Golf R Touch oferă o perspectivă asupra viitorului pe termen mediu, aşa-numitul Connected Golf prezintă soluţiile fascinante ale prezentului. De exemplu, automobilul permite integrarea în sistemul „App Connect” a unor interfeţe complet diferite pentru smartphone, şi anume „MirrorLink™”, „Android Auto” (Google) şi „Car Play” (Apple). Este planificat ca „App Connect” să fie lansat în SUA şi Europa înainte de încheierea anului, în combinaţie cu cele mai noi sisteme de infotainment.
Prin conceptul său Golf R Touch, Volkswagen prezintă în Las Vegas un automobil care poate interpreta cu precizie gesturi ale mâinii şi le poate transforma în comenzi. Cu alte cuvinte, tehnologia permite controlul afişajului şi al funcţiilor prin intermediul mişcărilor mâinii, fără a fi nevoie ca touchscreen-ul să fie atins. De exemplu, un gest de tip swipe (ştergere) spre parbriz determină închiderea trapei, în timp ce acelaşi gest executat în direcţia opusă va deschide trapa. Funcţia de ajustare a scaunelor acestui model este la fel de inteligentă. Rezultatul constă într-un automobil care permite oamenilor şi maşinilor să funcţioneze ca o singură unitate interactivă.
Connected Golf este autovehiculul care reprezintă nivelul maxim de interconectare posibil în prezent. Conceptul avansat de management al interfeţei modelului permite integrarea unei game enorme de aplicaţii, smartphone-uri, tablete şi ceasuri de tip smartwatch în sistemul său absolut nou de infotainment (MIB II). Connected Golf conţine de asemenea o gamă largă de inovaţii adiţionale. De exemplu, sistemul de navigaţie detectează automat rutele pe care se călătoreşte frecvent, precum cea parcursă zilnic spre locul de muncă, fără să fie necesar ca aceasta să fie activată de către cel care conduce maşina. Sistemul emite apoi avertizări cu privire la posibile blocaje din trafic şi sugerează o rută alternativă mai liberă.
De asemenea, anul aceste, Volkswagen prezintă la CES următoarea etapă în evoluţia sistemului „Park Assist”, sub forma „Trained Parking”. Acest sistem permite automobilului să scaneze o rută parcursă frecvent spre un loc de parcare, să memoreze datele şi să parcurgă apoi din nou, în mod repetat şi parţial automat, această rută. Într-un următor nivel de dezvoltare, va fi de asemenea posibil ca această procedură să fie executată prin control de la distanţă. În acest caz, şoferul ar putea ieşi din autovehicul pe drumul spre locul de parcare memorat şi identificat de către sistem, autovehiculul continuând să se deplaseze în modul parţial automat. Şoferul va monitoriza procesul prin intermediul unui dispozitiv de control de la distanţă sau al unui smartphone. Astfel va fi posibilă şi ieşirea automată de pe un loc de parcare aflat pe o rută memorată şi deja efectuată.
Al patrulea highlight prezentat de Volkswagen în Las Vegas, este e-Golf Intelligent Charge, care oferă o perspectivă asupra modului în care, în viitor, autovehiculele electrice vor fi încărcate prin inducţie. Pentru acest model, care se conectează automat prin intermediul unei plăci de alimentare, nu mai este nevoie de conectoare şi cabluri.
VIA: Volkswagen Romania
Video: YouTube – YouCar, VR6 ME, J Tech TV