Opel şi-a adus câştigătorii la Grand Prix-ul autovehiculelor clasice. CEO-ul Opel, dr. Karl-Thomas Neumann, la volanul modelului Rekord C, „Văduva Neagră”
Opel a facut spectacol în faţa zecilor de mii de spectatori prezenţi la ediţia cu numărul 41 a concursului AvD Oldtimer Grand Prix de la Nürburgring. Douăzeci de vedete din cei 110 ani de istorie a sportului cu motor Opel au fost prezente week-end-ul acesta (9 – 11 august) la Eifel. Cu acest prilej s-a reunit elita curselor de autovehicule vintage, informeaza Opel Romania.
Fie că este vorba despre Grand Prix, campionatul de raliuri sau campionatul de turisme, marca reprezentată de inscripţia clasică Opel şi, mai târziu, de fulgerul de pe grila radiatorului a avut un rol major în sportul cu motor timp de peste un secol. La Nürburgring au participat modelul de curse pe distanţe lungi Opel Astra OPC Cup şi autovehiculul sport ADAM Rallye Cup din campionatul actual de curse, precum şi unii membri ai conducerii care sunt fani ai sportului cu motor. Aceştia au fost conduşi de dr. Karl-Thomas Neumann, care sâmbătă a luat parte la acţiune, pilotând turismul Rekord C, poreclit „Văduva Neagră” în tururile demonstrative de pe circuitul de Grand Prix.
Eroi vintage: Rennwagen în 1903, Grand Prix în 1913, cu participarea „Monstrului Verde”
Istoria glorioasă a sportului cu motor Opel începe cu legendara cursă Opel din 1903. În primele zile ale sportului cu motor, veteranul London-Brighton era deja echipat cu un arbore cardanic în spate. Cu doar zece ani mai târziu, un autovehicul de curse de succes de la Grand Prix etala deja caracteristici tehnice cum ar fi arbori cu came în chiulasă cu acţionare cu arbore vertical şi patru supape per cilindru. Aceasta era excepţionala tehnologie Opel din 1913, asigurând deja viteze de până la 170 km/h. Iar după doar un an de dezvoltare, autovehiculul de curse Opel a fost transformat într-un gigant, cu o cilindree de 12,3 litri, o putere de 260 cp şi o viteză maximă fenomenală, de 228 km/h. Această valoare a vitezei era ceva nemaiîntâlnit pentru vremea respectivă şi a fost atinsă de „Monstrul Verde”, în special în cadrul curselor interminabile, în linie dreaptă de pe plajă.
Campion mondial de raliuri: Opel Ascona 400 pe circuitul la Nürburgring, cu pilotul Walter Röhrl
Spre deosebire de acestea, termenul cheie în raliuri este „viraj”. Iar maestrul drift-urilor spectaculoase este modelul Opel Ascona, în special cu Walter Röhrl la volan. Pilotul de excepţie a câştigat Campionatul European la volanul unui Ascona A în anul 1974 (avându-l copilot pe Jochen Berger) şi Campionatul Mondial de Raliuri în 1982, împreună cu Christian Geistdörfer, cu un Ascona 400. Autovehiculul de la campionatul mondial se va întrece din nou la ediţia din 2013 a Oldtimer Grand Prix.
Opel a impresionat, de asemenea, pe pistele de curse în istoria recentă. Vedeta echipei mărcii este, fără îndoială, modelul Cliff Calibra. Manuel Reuter a câştigat în 1996 Campionatul de Turisme la volanul unui turism de clasa 1 cu tracţiune integrală. ITC a derivat din DTM (Campionatul German de Turisme) şi a devenit o competiţie internaţională. Modelul Opel Calibra V6 i-a dominat pe ceilalţi concurenţi, de la Alfa Romeo la Mercedes, care erau echipaţi cu tehnologie de Formula 1.
Anii ’60 şi ’70 au reprezentat perioada de glorie a „tunării”, prin care autovehiculele sport de serie erau transformate în maşini de curse spectaculoase. Vedetele acelei epoci au fost modelul Opel Commodore A, de la Klaus Steinmetz, două Opel GT de la Virgilio Conrero, precum şi cel mai puternic Opel GT din toate timpurile, cu o putere de 280 cp, de la regele motoarelor, Ulrich Gerent.
Via: Opel Romania. Imagini: media.gm.com