spot_img

Conceptul Opel GT îşi va sărbători premiera mondială la Geneva

Prima apariţie: premiera mondială la cea de-a 86-a ediţie a Salonului Auto de la Geneva

· Un concept plin de emoţie: design uimitor, purist

· Predecesori de succes: urmează tradiţia modelului Opel GT şi a Conceptului Monza

· Un model sport veritabil: motor amplasat central, în faţă, cutie de viteze secvenţială, tracţiune pe puntea spate

Opel Concept GTConceptul Opel GT îşi va sărbători premiera mondială la cea de-a 86-a ediţie a Salonului Auto Internaţional de la Geneva (3 – 13 martie 2016), potrivit Opel Romania. Acest model sport ce va impune standarde este expresia puterii inovatoare a Opel – cu o formă uimitoare, redusă la esenţial, emanând pasiune pură. Atletul pur-sânge cu motorul amplasat central faţă şi tracţiune pe puntea spate este descendentul direct al modelului Opel GT şi al Conceptului Monza, ducând la un nou nivel filosofia de design sculptural a Opel. Autovehiculul sport este avangardist şi purist în acelaşi timp, renunţând la orice element ce i-ar putea perturba forma pură. Conceptul GT nu are mânere de uşi, nici oglinzi exterioare sau ştergătoare de parbriz.

„Cu Conceptul Opel GT trecem la etapa următoare, pentru a oferi şi mai multă emoţie şi plăcere de a conduce. Conceptul Opel GT demonstrează ce reprezintă Opel în momentul de faţă. Suntem încrezători, ambiţioşi, inovatori şi cu fiecare autovehicul dorim să câştigăm şi mai mulţi clienţi”, a declarat CEO-ul Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann, care aşteaptă deja cu nerăbdare premiera mondială de la Geneva.

În cea mai bună tradiţie: Conceptul GT continuă filosofia Opel Experimental GT

La Salonul Auto de la Geneva, Conceptul Opel GT va urma traiectoria renumitului Opel Experimental GT. În 1965, la doar un an de la înfiinţarea primului studio de design deţinut de către un producător auto european, Opel a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt acest coupé elegant şi expresiv echipat cu tehnologia fiabilă preluată de la modelul Kadett B. Dar caracterul inovator al acestuia nu se datora doar faptului că era primul concept prezentat vreodată de un producător auto european, precizeaza Opel Romania. Conceptul GT strălucea deja prin inovaţii cum ar fi farurile retractabile şi afişa o formă alungită cu proporţii perfecte, fără ornamente inutile. Singura intenţie a conceptului proiectat fără compromisuri, creaţie a designerului Erhard Schnell, era de a fi o declaraţie de design. Reacţia din partea publicului a fost atât de copleşitoare încât autovehicule din producţia de serie a modelului Opel GT au ajuns la reprezentanţe după numai trei ani. Restul este istorie, o poveste de succes, un autovehicul legendar.

Opel Concept GT - GenevaConceptul GT etalează încă o dată spiritul avangardist al mărcii Opel. Un autovehicul cu conducere dinamică, lucru simbolizat deja prin linia roşie caracteristică ce îl divide orizontal şi îl proporţionează. Pneurile distinctive, roşii, ale roţilor din faţă, montate pe jantele cu design îndrăzneţ de patine cu rotile, reprezintă o reminiscenţă de la motocicleta Opel, Motoclub 500, care a fost, de asemenea, avangardistă la vremea sa, purtând cu mândrie două pneuri roşii în anul 1928. În afară de acest amănunt, Conceptul GT nu are multe legături cu trecutul. Capota lungă, absenţa capotei portbagajului, cele două ţevi de eşapament amplasate central şi, desigur, numele – totul face referire la modelul GT original. În rest, Conceptul Opel GT este independent, fără niciun element de design retro.

„Am creat Conceptul GT astfel încât să fie întruchiparea spiritului îndrăzneţ şi sensibil al mărcii Opel. Este dramatic, sculptural şi plin de inovaţii, ceea ce reprezintă marea noastră tradiţie, pe care intenţionăm să o ducem mai departe. În anul 1965, Opel a dezvoltat Experimental GT, un autovehicul complet modern, care se mândrea şi cu o formă sculpturală pură. Desigur, este dificil de reinventat o legendă, dar exact cum modelul Experimental GT era avangardist la vremea respectivă, aşa este şi Conceptul GT în momentul de faţă: absolut pur şi minimalist, dar în acelaşi timp îndrăzneţ şi fără compromisuri. Acest coupé arată în mod impresionant dezvoltarea continuă a filosofiei noastre de design: „măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană”, a declarat Mark Adams, Vicepreşedinte Design Opel Europa.

Opel Concept GT - premiera mondialaO inovaţie cheie a Conceptului Opel GT o reprezintă uşile mari, cu geamuri laterale integrate, care asigură o trecere imperceptibilă de la sticlă la suprafeţele vopsite. Atât şoferul, cât şi pasagerul din faţă au acces la un interior neaşteptat de spaţios după ce au apăsat pe touchpad-ul pentru uşile electrice, integrat în linia roşie caracteristică de pe acoperiş. Chiar şi pentru şoferii înalţi există spaţiu suficient în interior. La deschidere, uşile se lasă considerabil peste pasajele roţilor faţă. Acest tip de montaj patentat, care face economie de spaţiu, asigură un unghi larg de deschidere, în special în spaţiile înguste de parcare. Prin urmare, atletul compact este optimizat în special pentru zone urbane, anunta Opel Romania.

Două camere video, montate în spatele pasajelor roţilor, garantează vizibilitatea în timpul deplasării în zone urbane. Acestea transmit imaginile către două monitoare, în partea stângă şi în partea dreaptă a postului de conducere, prin urmare epoca oglinzilor exterioare şi a unghiurilor moarte s-a sfârşit. Parbrizul se continuă cu un acoperiş panoramic din sticlă care le asigură pasagerilor posibilitatea de a se bucura de o experienţă similară cu cea oferită de un model Targa cu acoperiş retractabil.

Model autovehicul sport veritabil: motor amplasat central, în faţă, cu supraalimentare şi tracţiune pe puntea spate

cq5dam.web.1280.1280Capota extinsă dezvăluie conceptul sistemului de propulsie al Conceptului GT: la fel ca la primul Opel GT şi la Corvette, legendarul autovehicul sport american produs tot de GM, motorul este amplasat central faţă. Prin urmare, centrul de greutate al autovehiculului este amplasat central şi coborât, ideal pentru manevrarea sportivă şi asigurând o dinamică excelentă în viraje. Conceptul Opel GT este echipat cu un motor puternic supraalimentat de 1,0 litri, cu trei cilindri, creat pe baza motorului ultra-modern fabricat integral din aluminiu utilizat pentru modelele ADAM, Corsa şi Astra.

Unitatea pe benzină extrem de eficientă şi de înaltă tehnologie dezvoltă o putere de 107 kW/145 cp şi generează un cuplu maxim de 205 Nm în configuraţia sa sportivă (valorile consumului de carburant al Conceptului Opel GT nu sunt încă disponibile). Puterea turbo este transmisă către puntea spate, care include un diferenţial mecanic prin intermediul unei transmisii secvenţiale cu şase trepte de viteză care este acţionată prin padelele de schimbare a treptelor de pe volan. Astfel, Conceptul Opel GT este echipat cu tradiţionala tracţiune pe puntea spate, deosebit de apreciată de fanii autovehiculelor sport.

Performanţele modelului cu două locuri, cu o masă totală mai mică de 1.000 de kilograme, se ridică, de asemenea, la nivelul unui autovehicul sport. Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de opt secunde şi atinge o viteză maximă de 215 km/h.

Farurile cu semnalizatoare integrate sunt o altă caracteristică reprezentativă a Conceptului Opel GT. Datorită tehnologiei ultra-moderne de proiecţie, acestea luminează tridimensional. Noua generaţie a iluminării adaptive cu matrice completă cu LED-uri este în mod evident perfectă pentru această tehnologie.

Iluminarea cu matrice cu LED-uri Opel IntelliLux LED®, care asigură o fază lungă anti-orbire, a avut deja debutul în 2015 pe noul Astra şi a câştigat premiul SAFETYBEST. Conceptul Opel GT prezintă următoarea fază de dezvoltare a sistemului inteligent de iluminare. Designul lămpilor este întregit de designul tridimensional al lămpilor spate, care îi asigură un aspect distinctiv noului GT în timpul nopţii, conform Opel Romania.

VIA: Opel Romania

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,302FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri