O ediţie foarte disputată în toate segmentele
Mitsubishi Outlander este „Cel mai 4×4 SUV” din România, în timp ce categoria SUV Premium a fost adjudecată de
Audi Q3.Range Rover a fost ales „Cel mai 4×4 off-road” din România,
Ford Ranger primind laurii la categoria pick-up. Michelin România şi EurotaxGlass’s România au fost partenerii evenimentului la ediţia din 2013.
Mitsubishi Outlander a câştigat titlul „Cel mai 4×4 SUV”
Mitsubishi Outlander a câştigat titlul „Cel mai 4×4 SUV” din România şi s-a impus în faţa unei concurenţe formate din: Dacia Duster, Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento si Nissan X-Trail.
Membrii juriului au apreciat mixul foarte bun între calitătile rutiere ale SUV-ului japonez si abilitătile sale în teren accidentat, dovedite în a doua zi a competiţiei pe traseul amenajat în perimetrul comunei Lereşti. “Cu o traditie de peste 70 ani pe segmentul 4×4, Mitsubishi si-a indeplinit in mod sustinut promisiunea de brand, asigurand fiabilitate, tehnologie de ultima generatie, siguranta si eficienta in consum cu fiecare model lansat. Noul Mitsubishi Outlander completeaza cu succes aceasta gama. Recunoasterea juriului concursului « Cel mai 4×4 » ne onoreaza si ne bucura, in egala masura, reconfirmand calitatile remarcabile ale acestui SUV japonez”, declara Leonard Ungureanu, Director Executiv M Car Trading, Distribuitor General Mitsubishi Motors pentru Romania, citat de Autostiri.ro.
Audi Q3 a fost desemnat „Cel mai 4×4 SUV Premium”
Cu o calitate de fabricatie extrem de bună, un comportament dinamic de top si polivalentă în exploatare, Audi Q3 a fost desemnat „Cel mai 4×4 SUV Premium” din România. Cel mai mic membru al familiei Q de la Audi a depăsit în clasamentul categoriei pe Audi Q5 si pe Land Rover Freelander 2. “Audi Q3 demonstrează abilitatea constructorului în segmentul SUV-urilor premium de mici dimensiuni. Dupa produse de succes precum Q7 și Q5, cel mai mic model din gama Q aduce o calitate ireproșabilă și un comportament dinamic de top”, a declarat Iulia Dinescu, Marketing & Communication Manager Audi.
Range Rover, a fost ales „Cel mai 4×4 off-road”
Clasa off-road a fost dominată de noua generatie Range Rover, care a fost ales „Cel mai 4×4 off-road” din ţara noastră. Modelul britanic a convins membrii juriului prin calitătile sale extraordinare, atât pe asfalt, cât mai ales în off-road, acolo unde combină confortul oferit pasagerilor cu o usurintă remarcabilă de trece peste absolut orice fel de obstacole. La ediţia din acest an noul Range Rover s-a impus categoric în fata lui Volkswagen Touareg şi Suzuki Jimny. “Este un premiu care ne onoreaza, ne obliga si ne stimuleaza, in acelasi timp, sa ne mentinem pozitia dominanta in subsegmentul SUV-urilor de lux. Fara indoiala, aceasta masina – una dintre cele mai bune, atat din punct de vedere tehnologic dar si al dotarilor “high-end” – va ramane mult timp un lider autoritar, atat in inima jurnalistilor, cat si a clientilor Range Rover de pretutindeni”, declara Mihai Ivanescu, Director General Premium Auto.
„Cel mai 4×4 pick-up” din România, este noul Ford Ranger
„Cel mai 4×4 pick-up” din România, este noul Ford Ranger, ce a devansat alte trei modele cu experientă în acest segment si anume Isuzu D-MAX, Mitsubishi L200 şi Nissan Navara. Ford Ranger a impresionat juriul prin calitătile sale în teren accidentat, tinuta de drum extrem de sigură, dar şi pentru consumul bun de carburant. „Titlul Cel mai 4×4 pick-up reconfirma calitatile extraordinare ale noului Ford Ranger, singurul model din segment ce a obtinul 5 stele Euro NCAP in Europa. Suntem convinsi ca atuurile modelului nostru, care au fost recunoscute si votate de juriul competiei, vor fi apreciate de clientii lui Ranger. Iata ca expertiza Ford in acest domeniu isi spune cuvantul prin acest model, care fortifica prezenta marcii pe piata din Romania”, declara Zoltan Brassai, Director General Ford Romania.
Pentru a fi eligibile în această competiţie, modelele au intrat în vânzare în România până în primul semestru al anului 2013. Toate modelele din concurs au avut exclusiv echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutieră obişnuită. Nu au fost permise nici un fel de imbunatăţiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, iar anvelopele au fost cele prevăzute ca echipament original al autoturismului.
Acordarea celor 4 distincţii s-a făcut în urma testelor efectuate pe 8 şi 9 iunie de cei 8 membri ai juriului cu automobilele nominalizate în competiţie. Anul acesta membrii juriului provin de la cele mai cunoscute medii auto: revistele Auto Expert, Auto pro, CAESAR, 4×4 crossover lifestyle magazine si site-urile auto.ro, autobis.ro, motorstory.ro respectiv autovit.ro.
Probele on-road s-au desfăşurat pe drumul DN 73A, pe tronsonul dintre Mausoleul Mateiaş şi combinatul Holcim. Testele off-road au avut loc pe două trasee de munte amenajate în jurul comunei Lereşti.
Competiţia „Cel mai 4×4” din România se află la a XIII-a ediţie. Titlurile acordate în această competiţie sunt Mărci Înregistrate la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, fiind singura competiţie naţională de tradiţie rezervată domeniului 4×4 care îşi propune să ofere consumatorului „SUV-ul, SUV-ul Premium, off-road-ul şi pick-up-ul anului”.
Organizatorii mulțumesc partenerilor Michelin România şi EurotaxGlass’s România, care au avut o contribuţie importantă la realizarea acestui eveniment.
Autofan Company, organizatoarea acestei ediţii, este o companie specializată în evenimente auto, având o vastă experienţă în domeniul testelor 4×4.
Sursa si imagini: comunicat transmis publicatiei Autostiri.ro de Elena Hirtan
Credit foto: Elena Hirtan