spot_img

CNRB: Între asfalt și macadam alături de echipajul 412

Campionatul Național de Raliuri Betano se află la jumătatea acestui sezon și, odată cu Raliul Sibiului, distracția s-a mutat pe macadam.

Lucian Pop si Florin Durche, protagoniștii interviului de astăzi, ne povestesc despre diferențele dintre asfalt și macadam, dificultatea probelor din Raliul Sibiului dar și despre finalul acestei etape, ce s-a lăsat cu podiumuri importante.

ANA: Cum a fost pentru echipajul 412 această aventură pe macadam?

Lucian: O aventură destul de complexa aș putea spune. Am început cu o noapte furtunoasă chiar înainte de prima zi de rally care a schimbat destul de mult peisajul cu care ne obișnuisem de la recunoașteri. PS1 a fost anulată din cauza copacilor căzuți pe proba, PS2 a fost foarte alunecoasă pentru noi și abia de la PS3 am început să ne încălzim puțin, dar Șanta pe noapte din nou a fost destul de alunecoasă, sau cel puțin așa am simțit eu.

Ziua doi a început cu punte spate strâmbă și amortizoarele spate cam moi și ele. Raliul Sibiului și-a pus amprenta destul de bine pe mica noastră mașină dar astea sunt regulile jocului așa că trebuie să învățăm să ne și adaptăm. Pentru asta mai avem nevoie de experiență, mai multi km de probă, deci cât mai multe participări în viitor.

ANA: Din perspectiva navigatorului, asfalt sau macadam? Care este preferatul tău? 

FLORIN: Din orice perspectivă raliul de macadam este mult mai distractiv, derapaje controlate sau mai puțin controlate, dar cel mai important aspect este că aici (la macadam) diferențele de putere între mașini se mai nivelează și ai posibilitatea chiar să pui problema mașinilor mai valoroase.

ANA: De unde reușești să îți iei energia pentru o etapa de raliu? 

FLORIN: Anul acesta avem un calendar plin (coastă/masters/raliu), cu energia suntem un pic în partea de jos a contorului, dar gândul că suntem suficient de norocoși să concurăm pe probe pe care nu de mult le vedeam de pe margine este mereu un boost bun pentru cursă. Chiar discutam la raliul Argeșului cu un coleg: “Chiar și pentru palmares, câti oameni de la o masă pot spune ca au concurat vreodată pe cel mai frumos drum din Romania, Transfagărășanul?! Suntem cu adevarat privilegiati”.

ANA: Asfalt sau macadam? Care dintre aceste suprafețe este mai pe placul vostru?

LUCIAN: Macadam, fără sa mă gândesc prea mult. Am știut de când mergeam ca spectator, că macadamul va fi suprafața mea preferată.

ANA: Care este partea dificilă a raliului pe macadam?

LUCIAN: Sunt destul de multe părți dificile la un raliul pe macadam, dar partea cea mai dificila o duce mașină, care are foarte mult de suferit, în special la un raliul dur precum Raliul Sibiului.

Încă un element de luat în calcul, ca și debutant, cel putin la noi, a fost timpul de acomodare pe noua suprafață. După 2 etape de asfalt, trecerea la macadam a fost destul de bruscă, iar lipsa experienței și-a spus cuvântul. Dar am învățat, ne-am făcut temele, și suntem pregătiți pentru Raliul Iașului, unde sperăm să ne intram în ritm din prima probă.

ANA: Dar partea plăcută a acestei experiențe?

LUCIAN: Evident, macadamul dar și km parcurși. Simt că după Raliul Sibiului suntem mai pregătiți pentru ce ne așteaptă, știm cum să abordăm anumite aspecte și cel mai important, devenim tot mai buni pe partea de dictare și comunicare.

Ne-am distrat destul de mult și pe Super Specială, în așa zisa “Groapa”. Pentru noi, a fost prima data acolo, dar aș zice ca ne-am descurcat destul de bine.

ANA: Cu ce este diferita o etapa de macadam fata de una de asfalt?

FLORIN: Etapele de asfalt sunt precise, de cele mai multe ori cu viteze foarte mari, pe cand cele de macadam datorită suprafețelor pe care se rulează sunt ceva mai permisive si de foarte multe ori iți pun zambetul pe buze, simiti ca te distrezi ceva mai mult ca de obicei.

ANA: Care a fost proba voastră preferată din Raliul Sibiului? 

FLORIN: Șanta de noapte, inedită, plină de spectatori  pasionați pe margine, lumini, blițuri, m-a dus cu gândul la etapa de noapte Brașov-Poiana Brașov cu mult timp în urmă cu record de spectatori pe margine, acum înțeleg de ce.

ANA: De unde reusiti sa va “culegeti” energia in momentele mai dificile ale raliului?

LUCIAN: Bună întrebare. Cred că adrenalina își face treaba în astfel de momente. Te simți deconectat și obosit între probe, mai ales dacă sunt întârzieri sau anulări, dar odată ce ajungi la start și ai plecat pe probă, după primele viraje îți revii destul de repede. 

ANA: Deși a fost un raliu dur, podiumul nu a întârziat să apară. Despre ce clasări a fost vorba?

LUCIAN: Am reușit să obținem locul 2 la Cupa Dacia și locul 2 Debutanti la cupa. Toți “adversarii” noștri sunt mult mai tineri decât noi, cu destul de multa experiență în motorsport și încercăm sa ne ținem după ei, bă chiar sa ii ajungem din urma, dar avem mult de recuperat.

Suntem aici să acumulăm experiență, cât mai mulți km și să vedem progres de la o proba la alta, de la un raliul la altu. Asta este cel mai important pentru noi în acest moment.

Deși macadamul nu este mereu cea mai ușoară variantă, se pare că echipajul 412 reușește să își mențină un ritm foarte bun, făcând față cu brio tuturor provocărilor.

Credit foto: Rally Focus

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri