spot_img

Citroën C3 Rally2 revine în acțiune la Raliul Monte-Carlo

#C3Rally2Family revine la Monte-Carlo

După o campanie internațională de succes în 2021, în care și-a asigurat titlul WRC3 și a obținut mai multe victorii în WRC2 și WRC3, Citroën C3 Rally2 revine în acțiune la Raliul  Monte-Carlo din 2022, cu o echipă de piloți impresionantă ce își propune să obțină rezultate promițătoare în WRC2.

•          După un titlu mondial în WRC3 și mai multe titluri naționale obținute în cele patru colțuri ale lumii, best-sellerul departamentului Citroën Racing își începe sezonul 2022 în Campionatul Mondial de Raliuri în runda de deschidere a WRC, legendarul Raliu Monte-Carlo.

•          De la debutul său în 2017, C3 Rally2 a beneficiat de abilitățile de inginerie ale tehnicienilor din cadrul Citroën Racing, rezultatul fiind o performanță optimizată și 69 de victorii absolute obținute în 2021. Rezultatele reflectă popularitatea tot mai mare a C3 Rally2 și entuziasmul din rândul piloților.

•          Campion WRC3 în 2021, Yohan Rossel revine pentru o campanie internațională în WRC2 cu un C3 Rally2 operat de echipa PH Sport. După Raliul Monte-Carlo, pilotul francez – de patru ori învingător la volanul C3 Rally2 – va concura în Portugalia, Croația, Italia, runda a 8-a (locația urmează să fie confirmată), Grecia și apoi în Spania, evenimentul final din programul său în WRC2.

•          Câștigător în 2021 al Rallye du Rouergue și Rally Catalunya din WRC2 la volanul lui C3 Rally2, Eric Camilli s-a angajat într-un program complet în WRC2 cu 6 runde din calendarul WRC, alături de echipa SaintéLoc. Câștigător în categoria RC2 la Raliul Monte-Carlo 2020 cu C3 Rally 2, înainte de a termina pe locul al treilea, pilotul de la Nisa își propune să înceapă sezonul în forță la poalele Alpilor francezi.

•          După ce a încheiat sezonul 2021 într-o formă bună, în special cu victoriile obținute la Rallye du Condroz în Belgia și Finala Cupei Franței de la Châteauroux cu un C3 Rally2, Stéphane Lefebvre a putut cu greu să stea departe de legendarul Raliu Monte-Carlo. Încrezător la volanul C3 Rally2, o mașină pe care o cunoaște bine, Lefebvre se va alinia la start alături de echipa DG Sport, sperând să marcheze runda inaugurală a WRC de la Monaco. Vor urma raliurile din Croația, Portugalia și Italia în WRC2 și alte runde care se pot adăuga la programul său.

•          Obișnuit cu C3 Rally2 din 2020, pilotul american Sean Johnston își va face cea de-a treia apariție în Raliul Monte-Carlo, după victoria obținută la categoria RC4 în 2020. Johnston va concura anul acesta la volanul lui C3 Rally2 condus de echipa SaintéLoc. El și-a propus să își asigure un program complet în WRC2.

•          Sesiunile de teste efectuate de curând cu echipele tehnice Citroën Racing au permis piloților să își confirme încrederea la volanul modelului C3 Rally2, echipat cu cele mai recente îmbunătățiri aduse punții față, și să-și perfecționeze set-up-ul specific pentru Raliul Monte-Carlo.

Ce spun piloții

Didier Clément, Responsabil Competiții Clienți, Citroën Racing

„Cu 69 de victorii asigurate în 2021, Citroën C3 Rally2 și-a demonstrat performanța și versatilitatea pe unele dintre cele mai solicitante drumuri din Europa, America Latină și Asia. Echipele tehnice Citroën Racing au depus eforturi susținute pentru a se asigura că piloții #C3Rally2Family beneficiază de cele mai bune soluții pentru a lupta pentru pozițiile de frunte. Îmbunătățirile recente aduse punții față pentru o tracțiune optimizată vor permite piloților noștri să exploateze întregul potențial al C3 Rally2. Yohan, Eric, Stéphane și Sean vor profita de etapele din Raliul Monte-Carlo pentru a se distinge în WRC2, în fața unei concurențe acerbe.”

Yohan Rossel, pilot C3 Rally2 echipa PH Sport în WRC2

„Sunt foarte încântat să particip în continuare la Campionatul Mondial alături de Citroën Racing. Titlul WRC3 a fost o etapă foarte importantă și voi face tot posibilul să fructific acest rezultat în WRC2, într-un program de șapte etape. Raliul Monte-Carlo este, fără îndoială, cel mai dur raliu al sezonului. M-am pregătit temeinic pentru acest eveniment de anduranță. Anul acesta, revin cu PH Sport, echipa care m-a ajutat să câștig titlul de Campion al Franței cu C3 Rally2 în 2019. Sper să profit la maximum de experiența mea din Raliul Monte-Carlo pentru a obține un rezultat bun și a începe în forță programul meu în WRC2.”

Eric Camilli, pilot C3 Rally2 echipa SaintéLoc în WRC2

„Aștept cu nerăbdare să concurez din nou în WRC2 cu Citroën Racing și echipa SaintéLoc. Am revenit într-o echipă pe care o cunosc bine și la volanul unei C3 Rally2 formidabil, cu care am câștigat Raliul Cataloniei în octombrie anul trecut. Am șansa să particip la un program complet în WRC2. Știm că va fi un sezon dur, foarte strâns disputat. Prima rundă a anului, Raliul Monte-Carlo, este evenimentul din țara mea de origine. M-am pregătit cu minuțiozitate, fără a trece cu vederea niciun detaliu, pentru a fi pregătit încă de la primii metri din acest sector cronometrat.”

Sean Johnston, pilot C3 Rally2 echipa SaintéLoc în WRC2, Monte-Carlo

„Eu și copilotul meu, Alexander Kihurani, suntem foarte nerăbdători să revenim la acest raliu legendar și să abordăm probele sale extrem de solicitante. După ediția grea din 2021, pentru că încă mă recuperam după Covid, anul acesta m-am putut pregăti foarte bine pentru a participa din nou cu C3 Rally2 și echipa SaintéLoc și a intra în raliu într-o formă mult mai bună. Programul meu WRC de anul trecut m-a ajutat să îmi perfecționez experiența la volanul lui C3Rally2, în special pe asfalt.

 Fișă tehnică C3 Rally2

  Șasiu: corp ranforsat cu lonjeroane sudate în mai multe puncte.

  Motor: Citroën Racing 1,6 litri Turbo cu injecție directă – Flanșă FIA de 32 mm.

  Putere maximă: 282 CP la 5.000 rpm

Cuplu maxim: 420 Nm la 4.000 rpm

Cutie de viteze: cutie de viteze secvenţială manuală Sadev cu cinci trepte (plus marşarier).

Diferențiale: mecanice autoblocante față și spate.

Frâne față: discuri ventilate de 355 mm (asfalt) și 300 mm (pietriș), cu etriere Alcon cu patru pistoane.

Frâne spare: discuri ventilate de 355 mm (asfalt) și 300 mm (pietriș), cu etriere Alcon cu patru pistoane.

Frână de mână: control hidraulic.

Suspensie: tip McPherson.

Amortizoare: Reiger reglabile pe trei direcții (compresie și rebound la viteză mică și mare).

Lungime: 3.996 mm.

Latime: 1.820 mm.

Ampatament: 2.567 mm.

Şenile: 1.618 mm (față și spate).

Capacitate rezervor combustibil: 81 litri.

Greutate: minim 1.230kg (reglementat) – 1.390kg cu echipaj (reglementat).

Kit 2021 disponibil pentru toate modelele C3 Rally2.

Kituri asfalt și pietriș disponibile.

La comanda pot fi alese kituri opționale.

Credit foto: AURELIEN VIALATTE

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -spot_img
15,357FaniÎmi place
700CititoriConectați-vă
1,110AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -spot_img
- Partener – GT Auto Club Sportiv -spot_img

Parteneri Autostiri