Au trecut 11 ani de cand automobilele istorice au aparut in competitiile automobilistice romanesti sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, odata cu sezonul 2009 in Campionatul National de Viteza in Coasta. Catalin Ghigea a participat in fiecare sezon al acestei competitii incepand cu anul 2013. In cele sapte sezoane de coasta, Catalin a pilotat automobile renumite, cum ar fi: MGC GT Gr. 2, Alfa Romeo Alfetta GTV Gr. 2, Fiat 124 Abarth Gr. 4, Detomaso Pantera Gr. 4, Alfa Romeo GTV Turbodelta Gr. 4. In 2014 a fost vicecampionul Clasei I1, iar intre 2015 si 2019 a obtinut 5 titluri de campion national al istoricelor.
,,Nu am sa uit niciodata bucuria primei urcari la Poiana in 2013, asa cum nu am sa uit nici tristetea ultimei urcari din 2019, tot de la Poiana. Au fost 7 ani de Coasta, cu bune si cu rele, cu bucurii si tristete, cu nopti nedormite, urmate de duminici fericite. Am avut norocul sa lucrez cu echipe minunate de asistenta, fie ca este vorba de echipa lui Iulian Nita, fie ca este vorba de Varu Nicu Motorsport. Am simtit in 2019 ca va fi ultimul meu an de sezon complet de coasta si vor urma experiente noi.”
In 2018 si 2019, Catalin Ghigea a castigat Campionatul National de Viteza pe Circuit pentru Automobile Istorice. Campionatul a crescut de la o etapa la alta, atat prin numarul participantilor, cat si prin calitatea etapelor. In 2018 au fost 4 etape, in 2019 au fost 6, iar in 2020 numarul lor va creste iar. Daca la prima etapa din 2018 numarul de participanti era de 25, la ultima etapa din 2019 acest numar a urcat la aproape 70.
,,Acest Campionat nu este numai o competitie. Este un grup de oameni inimosi, este un grup de prieteni, este o comunitate ce creste frumos pentru ca oamenii impartasesc aceleasi valori, intrinseci unei competitii cu si despre automobile istorice. Campionatul va fi dus mai departe, voi continua sa il sustin, ca promotor, si voi incerca ca echipa de organizare sa devina din ce in ce mai autonoma. Voi face asta nu pentru a raspunde zvonurilor, ci pentru ca maturitatea echipei de organizare o dicteaza.”
In 2020, Campionatul National de Raliuri pentru Istorice va include 5 etape de asfalt. Vor fi 3 in Romania (Harghita Rally, Transilvania Rally, Raliul Argesului), una in Bulgaria si una in Ungaria. Cvasi totalitatea pilotilor de istorice si-au manifestat dorinta de a participa numai la raliuri de asfalt.
,,Pe langa participarea in Campionatul de Viteza pe Circuit pentru Istorice, in 2020 voi participa la 4 raliuri de asfalt. Chiar daca am avut succes la coasta si circuit pana acum, raliurile au reprezentat ,,calcaiul lui Ahile” pentru mine si este zona in care imi doresc cel mai mult sa cresc in anii viitori. Sper ca in 2020 automobilul de concurs sa fie mult mai putin indaratnic si sa ma ajute.”
Unul din campionatele din motorsportul romanesc care atrage din ce in ce mai multi participanti este Campionatul National de Anduranta – Romanian Endurance Series. Cele doua circuite din Romania (Motorpark Romania si Transilvania Motor Ring) pot fi parcurse in ambele sensuri, iar Motorpark Romania poate fi folosit atat in varianta scurta, cat si in cea lunga. Acestea sunt ingredientele necesare pentru a avea parte de curse variate, interesante si antrenante.
,,In 2019 am reusit sa cumpar un Ligier JS-51. Este o masina ce s-a nascut pe, dar si pentru cursele pe circuit. Ma atrage foarte mult faptul ca se piloteaza foarte diferit de un turism si, cu atat mai mult, foarte diferit de automobilele mele istorice de competitie. In 2020 voi face primii pasi in acest campionat alaturi de colegul meu de echipa, Dani. Va fi, cu siguranta, o experienta noua, inedita si placuta.”
,,In concluzie, chiar daca nu voi mai participa in Campionatul de Coasta, sezonul 2020 va fi unul destul de plin, cu participarea in 3 campionate nationale distincte, doua pe circuit si cel de raliuri. Voi duce dorul atmosferei de la coasta, oamenilor ce ne urmaresc de pe margine, dar am ales sa incerc experiente noi care sa ma imbunatateasca pe mine, ca pilot.
Sper sa avem toti un sezon bun, lipsit de incidente si cu bucurie pe trasee”, a declarat Catalin-Cedric Ghigea, citat de autostiri.ro.
Partenerii lui Catalin in 2020 vor fi Autoitalia – importator Alfa Romeo, Oldtimer Studio, Motul, Foerch si publicatia RacingWheels.
Credit foto: Rallyzoom.ro, rally cow; Catalin Stoia.
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro