spot_img

Campionatul National de Viteza – Serres Grecia

În week-endul 7-9 Aprilie 2017 pe circuitul Serres Grecia s-a dat startul Campionatului Național Individual al României de Motociclism Viteză pe Circuit.
Cu un nou format cu doua etape una sâmbătă și una duminică, campionatul national are în sezonul 2017 nu mai puțin de 10 etape și se desfășoară împreună cu Campionatul European de Viteză pe Circuit BMU, sportivii români punctand și în acest campionat.
87 de rideri din România, Bulgaria, Macedonia, Turcia, Serbia și Grecia la clasele 125cc, Debutanți 600, Debutanți 1000, SuperSport și SuperBike s-au aliniat la start.
Sambătă, prima zi de cursă – Etapa 01 – 30° la asfalt și 19 în aer, vânt 21 km/h
Serres Circuit – Grecia.Un circuit stop and go, foarte solicitant de 3.186 metri lungime, 12-15m lațime, 10 viraje de dreapta și 7 viraje de stânga.
Primele două sesiuni de calificare ce prin cumulare au format grila de start scoate în evidenta pregatirea fizică a sportivilor care la început de sezon nu este de maximă formă. Pe un traseu foarte penalizant Adrian Petrovici suferă un accident și a fost nevoit să renunțe la cursă pentru a remedia avariile până la cursa de duminică ce contează pentru etapa 02.
Clasa 125. Cursele ce au început la ora 14:00 aveau să aducă și primele rezultate pentru români, la clasa 125 s-a remarcat Cristina Udrescu #21 și Dimitru Alexandru #56 singurii reprezentanți ai României la această clasă.
Clasa Formula 600 /Debutanți 600 cu mai puțin noroc pentru Cezar Bordeianu #99 și Ursachi Ionut #23 de la Century Team care se acroșează reciproc și abandonează, motiv pentru care și cursa este oprită cu steagul roșu. O ușoară bâlbă la restart aduce o pierdere de timp pentru Giorgio Versaci #77 , Florin Birladeanu #555 și Alexandru Exergian #193, dar s-a recuperat până la finalul cursei.
Clasa Formula 1000 /Debutanti 1000 aduce pe pistă 20 de sportivi unde pilotii care se antrenează constant pe acest circuit reușesc timpii reper si ocupă primele pozitii.
Clasa SuperSport. Un start frumos și o luptă pentru prima poziție foarte antrenantă, Pascota #1 termină pe 5 cu un start de sezon sub așteptări și un Aron Romocea #138 foarte motivat pe 11 urmat de Eduard Socaci #22 de la GO Racing. Adrian Petrovici #96 nu a luat startul din cauza accidentului din QP1 motocicleta fiind încă pe bancul de reparații.
Clasa SuperBike. O clasă unde Martin Choy #77 (BG), Robert Mureșan #95 (ROU) și Haris Paraskevopoulos #27 (GRE) erau așteptați de audiență cu sufletul la gură, a început foarte agresiv fiind votată ca cea mai frumoasă cursă a etapei. Haris Paraskevopoulos #27 (GRE) termina pe 1, Matin Choy #77 (BG) pe 2 și Robert Mureșan #95 (ROU) pe 3, Robi este la primul contact cu Serres Circuit la clasa SuperBike, el concurând aici în 2003 la clasa 125.
Cătălin Cazacu #21  termină pe 5 reușind să nu se lase depașit de cei 4 rideri care i-au stat în plasă și care l-au atacat în permanență pe toate cele 14 tururi.
Duminică, ziua a doua de cursă – 34° la asfalt și 22 în aer, vânt 16 km/h
La clasele debutanți timpii de calificare nu au fost printre cei mai buni, riderii români nereușind să ocupe poziții fruntașe.
La SuperSport, Ionel Pascota #1 vine cu un setaj optimizat și recuperează, un timp de 1:21.145 îi aduce pozitia 2 în grilă. Adrian Petrovici #96 deși ajutat de George Radovanovici #13 care a venit cu o altă motocicletă din România pentru a remedia avariile extinse din urma accidentul de sambătă, a trebuit să declare forfait. Motocicleta nu a putut fi pornita la timp.
La clasa Superbike după cateva tururi foarte rapide și un timp de 1:19.282 ce i-a rezervat locul 2 pe grilă, Robert Muresan #95 are un accident urât, avariază puternic motocicleta și a fost transportat la spital pentru verificări în urma puternicei contuzii la cap și a umărului drept. La acea oră se punea în discuție dacă vă putea reveni în șa.
Clasa 125. Cursa ce a început la ora 14:00 a fost una destul de liniștită iar riderii români au ocupat locurile 4 Cristina Udrescu #21 și 5 Dimitru Alexandru #56. De retinut că aceasta clasă 125 admite în campionatul românesc motoare până la 125cc, riderii romani deținând motoare ce se înscriu în această capacitate, iar sportivii străini pilotează pe motoare pana la 200 cc după limita de capacitate maximă admisă la Campionatul European BMU la această clasă.
Clasa Formula 600 /Debutanți 600 vine fara surprize, un loc 9 pentru Giorgio Versaci #77, 10 Florin Birladeanu #555 de la Century Team, piloții români neacomodați suficient cu circuitul ocupă poziții în cea de-a doua parte a clasamentul.
Clasa Formula 1000 /Debutanți 1000 aduce pe pistă 18 sportivi la start pentru 12 tururi. Cursa este intensă doar la vârf, de la jumatatea locurilor s-a dus o luptă de conservare, vântul punând ceva probleme debutanților.
Clasa SuperSport. Un start frumos și o luptă pentru primele poziții, Pascota #1 reușește o revenire față de cursa etapei 01 și termină pe 2 la 9 secunde de puternicul adversar Dimitris Karakostas  #7 ți la foarte mare distanță de locul 3. Boyan Bonchev #87 implicat în lupta la vârf a căzut și astfel Pascotă recuperează puncte serioase.
Pe un loc onorant 8 a venit și Aron Romocea #138 deranjat de probleme musculare, urmat pe 10 de Eduard Socaci #22 și locul 11 Dan Mainescu #134.
Clasa SuperBike. O uriașă surpriză o face Robert Mureșan care în pofida recomandarii medicului și a rumorii generale, se prezintă la start în poziția 2 a grilei.
serres robiDupă o frumoasă cursă pentru locul 1 între Martin Choy #77 (BG) și Haris Paraskevopoulos #27 (GRE), Robert Mureșan #95 (ROU) vine pe un loc 4, un loc incredibil în condițiile date.
Robert Mureșan #95 a ținut să mulțumească echipei, mecanicilor și celor care s-au implicat și au facut posibil ca motocicleta să fie reparată în timp foarte scurt, Martin Choy #77, Masinuță, Ionel Pascotă #1, Eduard Socaci #22, Adrian Petrovici #96 și a fost felicitat de toți piloții pentru deosebitul efort depus de a pilota cu un umăr aproape distrus.
Un efort deosebit l-a depus și Cătălin Cazacu #21 care termină pe 6 dar și Mihai Iuliu #22 și el avariat serios cu câteva zile în urmă la antrenament, iar pe locul 11 vine Bogdan Vrajitoru #30.Locurile 15 și 16 au fost ocupate de Marin Virgil #24 și Ionuț Pasere #117.
Următoarele etape 03 și 04 se vor desfășura în România pe Circuitul Motorpark pe 21-23 Aprilie, unde riderii români pleacă ca favoriți în lupta cu sportivii bulgari, sârbi, greci, turci și macedoneni.
Nivelul Campionatului European de Viteză BMU este unul foarte ridicat și ne așteptăm la un adevarat spectacol, etapele urmatoare a CNIRv sunt deasemenea organizate de Motorsport Race Management sub egida Federației Române de Motociclism.
Credit Foto: Andrei Gemeș / Luminița Gemeș

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri