În 2024, BMW M Motorsport revine în Campionatul Mondial de Anduranţă FIA (WEC) şi în cursa de 24 de ore de la Le Mans (Franţa). La un an după sezonul său de debut în IMSA WeatherTech SportsCar Championship din America de Nord, în 2023, noul BMW M Hybrid V8 va înfrunta opoziţia de top şi în categoria Hypercar din Campionatul Mondial FIA de Anduranţă. Luni, 25 iulie, primul prototip BMW M Motorsport de la legendarul BMW V12 LMR a parcurs primele tururi pe circuit la lansarea de la Varano de Melegari (Italia).
„Decizia de a înscrie BMW M Hybrid V8 în seria IMSA din 2023 şi WEC din 2024 este o piatră de hotar pentru proiect”, a declarat Franciscus van Meel, directorul executiv BMW M GmbH. „Am încercat şi m-am minunat de atmosfera extraordinară al celor 24 de ore de la Le Mans în timpul primului meu mandat ca director executiv al BMW M, aşa că sunt foarte încântat să concurăm din nou pentru victoria în clasamentul general ca BMW M Motorsport la această clasică şi în întregul Campionat Mondial de Anduranţă, pentru prima dată după câteva decenii. BMW M Hybrid V8 reprezintă un punct de cotitură către electrificare pentru BMW M. Seria IMSA din America de Nord şi WEC, care se desfăşoară în întreaga lume, sunt platformele perfecte unde să folosim prototipul nostru pentru a arăta cât de interesante vor fi automobilele BMW M electrificate în viitor.”
Andreas Roos, directorul BMW M Motorsport, a declarat: „Din cauza programului foarte strâns pentru proiectul LMDh, planul a fost întotdeauna să ne concentrăm pe un singur domeniu de aplicare în primul sezon din 2023. Seria IMSA este perfect potrivită pentru acest lucru. Cu toate acestea, obiectivul nostru pe termen mediu a fost evident să concurăm pe două fronturi cu BMW M Hybrid V8 şi, de asemenea, să folosim platforma majoră oferită de WEC şi de cursa de 24 de ore de la Le Mans.
Acum lucrăm cu determinare în acest sens, în acelaşi timp cu programul nostru din America de Nord. Următorul pas important l-am făcut luni. Maşina a finalizat cu succes prima apariţie pe circuit la Dallara, în Varano de Melegari. Acum începem munca de testare intensivă înainte de debutul în curse, în ianuarie 2023, la Daytona.”
BMW M Hybrid V8 nu numai că a folosit pista de testare Dallara pentru primul său test funcţional, dar săptămâna aceasta a şi petrecut câteva zile pe circuit. La volan alternează piloţii oficiali BMW M Connor De Phillippi (SUA) şi Sheldon van der Linde (Africa de Sud). „A fost o onoare şi o plăcere să parcurg primele tururi ale BMW M Hybrid V8″, a spus De Phillippi după lansarea de luni. ”
Aceasta a fost o zi istorică pentru BMW M Motorsport în cadrul proiectului LMDh. Pas cu pas am trecut prin toate funcţiile maşinii şi până la sfârşitul zilei am putut face câteva ture cu putere aproape maximă, ceea ce este un rezultat bun pentru o lansare. Mulţumim tuturor celor care lucrează atât de mult pentru acest proiect la BMW M Motorsport, BMW M Team RLL, BMW M Team RMG şi Dallara!”
Mai multe teste europene sunt programate pentru august înainte ca BMW M Team RLL şi un echipaj de experţi BMW M Motorsport să înceapă pregătirile specifice IMSA cu teste în SUA din septembrie. Pe parcursul fazei de testare, la volan vor fi numeroşi piloţi oficiali BMW M. Cine ocupă cockpiturile pentru sezonul IMSA 2023 va fi decis la o dată ulterioară. Acelaşi lucru este valabil şi pentru echipa de operaţiuni pentru WEC şi piloţii pentru sezonul 2024.
În doi ani BMW M Motorsport revine la Le Mans cu un prototip pentru prima dată din 1999. Pe atunci, Joachim Winkelhock (Germania), Pierluigi Martini (Italia) şi Yannick Dalmas (Franţa) au obţinut victoria cu BMW V12 LMR în clasamentul general după cele 24 de ore de cursă. În acelaşi an, maşina a triumfat şi în cursa de 12 ore de la Sebring (SUA), unde succesorul său, BMW M Hybrid V8, va concura în 2023.
Sursa si imagini: comunict remis Autostiri.ro