BMW Team RLL a trecut cu bine de o după-amiază caniculară şi umedă pe Circuit of the Americas (SUA), la Austin (Texas): la capătul penultimei etape din ediţie 2015 a United SportsCar Championship, echipa a ocupat locurile întâi şi al şaptelea în cursa de două ore şi 45 de minute, Lone Star Le Mans. A treia victorie reuşită de echipă în această stagiune duce BMW pe locul al doilea în clasamentul constructorilor la categoria GTLM.
Bill Auberlen (SUA) şi Dirk Werner (Germania) au obţinut victoria cu #25 BMW Z4 GTLM, acesta fiind al doilea succes reuşit de către cei doi piloţi în acest sezon. Ei au parcurs 72 de tururi pe circuitul cu o lungime de 3,4 mile (5,47 km), încheind cu un avans de 1,993 secunde faţă de modelul #62 Ferrari.
Echilibrul cursei a făcut ca #25 BMW Z4 GTLM să se afle, cel mai sus, pe locul al treilea, dar victoria s-a datorat în mare parte strategiei de cursă şi a gestiunii excelente pe care le-a oferit BMW Team RLL, Werner având suficient combustibil pentru victorie. În ultimele minute ale cursei, ambele modele Porsche, care au condus pe aproape întreaga durată, au fost nevoite să intre la standuri, în timp ce ocupau primele două locuri, pentru scurte realimentări. Acum, Auberlen şi Werner ocupă locul al doilea în clasamentul piloţilor de la categoria GTLM, la doar trei puncte de liderul Patrick Pilet (Franţa).
John Edwards (SUA) şi Lucas Luhr (Germania) au avut o zi dezamăgitoare, încheind pe locul al şaptelea cu maşina #24 – cei doi au fost obligaţi să intre la boxe cu nouă tururi înainte de final, din cauza unei pene provocată de resturile de pe circuit. Edwards şi Luhr ocupă locul al cincilea în clasamentul piloţilor GTLM.
După această etapă, BMW Team RLL a revenit în disputa pentru campionat, iar ultima cursă a sezonului – Petit Le Mans (1.000 de mile) -, care va avea loc la 3 octombrie, va decide toate titlurile categorie GTLM.
Bobby Rahal (Team Principal, BMW Team RLL): Am simţit că putem avea o zi bună, dar nu credeam că vom avea parte de un final atât de strâns. A fost o zi excelentă pentru echipă şi pentru BMW. Am avut evoluţii foarte bune pentru Bill şi Dirk, care şi-au dovedit măiestria la volan. A trebuit să economisim combustibil pentru a ajunge la final, aşa cum au făcut toţi. Modelele Porsche au efectuat pit stopurile cu câteva tururi înaintea noastră şi a fost dificil pentru Dirk să piloteze cât poate de tare spre final, dar să evolueze şi economic. A funcţionat excelent. După ultimele curse, aceasta a fost una deosebită.
Bill Auberlen (#25 BMW Z4 GTLM, locul 1): Mulţumesc BMW Team RLL pentru cum s-a descurcat pe căldură şi umiditate. Datorită unor zile precum aceasta, merită tot efortul. Dai maximum posibil de fiecare dată când urci în cockpit. De-a lungul întregului an am fost în bătălia pentru titlu şi acum suntem pregătiţi pentru disputa finală.
Dirk Werner (#25 BMW Z4 GTLM, locul 1): Ce cursă a fost aceasta, cu suişuri şi coborâşuri. La început, lucrurile au mers împotriva noastră, pentru că la start am pierdut patru locuri. Apoi, în primul meu tronson, am suferit o pană lentă, ceea ce a făcut să nu pot avea un ritm bun. Când Bill a urcat în cockpit, s-a dovedit a fi foarte rapid. A depăşit un Corvette şi apoi a fost foarte aproape de plutonul fruntaş. După neutralizare, am ajuns din nou pe locul al şaselea, fiind depăşiţi de Ferrari, Falken Porsche şi ambele Corvette, aşa că este un miracol că am încheiat pe primul loc. pregătirile au dat rezultate, iar echipa a făcut o treabă foarte bună în calcularea combustibilului şi cu instrucţiunile pe care mi le-a dat. Maşina a fost foarte bună în ultima parte. Cred că toată lumea poate fi fericită astăzi pentru că am făcut o treabă excelentă.
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro