Ajuns la cea de-a doua editie, dupa trei ani de absenta din calendarul competitional, Timis Rally si-a asteptat protagonistii cu aceleasi probe de viteza din apropierea localitatii Lugoj. Dupa ce zapada a jucat un rol important la Brasov, ploaia cazuta din abundenta in ziua de vineri a ingreunat evolutia concurentilor si la Timis Rally. In a doua zi a raliului, valorile ridicate inregistrate de vitezometrele masinilor de competitie au dus la anularea a doua probe speciale, insa publicul s-a putut bucura atat vineri, cat si sambata, de spectacolul oferit de concurenti in cadrul celor doua superspeciale din Lugoj si Timisoara.
Adrian Raspopa si Catalin Grigoriu s-au aliniat la startul etapei a doua din Campionatul National de Raliuri cu temele facute, dupa o sesiune de teste la capatul careia feelingul a fost foarte bun.”Nu pot sa spun ca mi-a facut o placere deosebita configuratia acestui raliu in care am fost nevoiti sa mergem cu pistolul la tampla la viteze de peste 200 km/h. Pe aceste paliere de viteza am pierdut destul de mult timp in prima zi dar nu-mi pare rau deloc de strategia adoptata.” a concluzionat Adrian Raspopa. „Chiar daca multi au privit cu scepticism declaratiile mele anterioare, mi-am propus sa crestem ritmul gradual la fiecare etapa. Trebuie sa-mi consolidez si relatia cu copilotul meu Catalin Grigoriu si din fericire suntem pe drumul cel bun” a mai spus Raspopa.
Adrian Raspopa si Catalin Grigoriu au avut parte de emotii pe ultima proba, superspeciala din Timisoara, dupa ce motorul li s-a oprit vreme de aproximativ 40-50 de secunde. Acest lucru s-a datorat unei alegeri neinspirate de pneuri foarte moi si aderente, care i-a impiedicat sa foloseasca corespunzator frana de mana in locurile inguste. In cele din urma, liderii Bacau Rally Team au incheiat din nou pe locul secund al clasei 5 si in intrecerea rezervata automobilelor cu doua roti motrice. ”Rezultatul obtinut la Timis Rally este unul bun, care ne aduce puncte importante in economia campionatului si care ne mentine in lupta pentru titlu. La aceasta etapa trebuia atacat inca de la primele probe speciale, insa noi nu ne-am propus asta. In schimb, sambata am facut un mic experiment si nu ne-au mai interesat timpii inregistrati de cei cu care ne luptam. Am fost placuti surprinsi sa vedem ca am castigat astfel cateva probe speciale.” a mai declarat Adi Raspopa.
Dupa abandonul de la prima etapa, cea de casa, Dan Girtofan si Adrian Berghea luau startul in Timis Rally cu gandul la un rezultat cat mai bun. Daca la shakedown totul a decurs perfect pentru echipajul Bacau Rally Team, imediat dupa inceperea raliului motorul Skodei Fabia S2000 a inceput sa intrerupa. „Prima zi la Timisoara a fost una pe care vreau s-o uit cat mai repede. In fiecare parc de service am schimbat cate ceva la masina: bujii, bobine, etc.” povesteste Giri. In cele din urma problema a fost identificata la filtrul de benzina, care desi era nou se infundase. Dupa anularea acestuia, masina a functionat foarte bine insa Dan Girtofan a pilotat cu rezerve. „Am pierdut mult timp in prima zi pentru ca mi-am pierdut increderea in masina. Nici vremea nu ne-a inlesnit evolutia si nici nu stiam daca problema la masina va reveni. Sa ramai fara putere pe un viraj de viteza nu este un sentiment foarte placut.” a mai explicat Dan Girtofan.
La finalul intrecerii desfasurate in acest weekend pe probele speciale din jutetul Timis, Dan Girtofan si Adrian Berghea s-au clasat pe locul al cincilea in clasamentul general, desi au avut exact acelasi timp cu ocupantii locului patru, acestia beneficiind de o prevedere din regulament care favorizeaza echipajul cu un timp mai bun pe prima speciala a raliului. „Timis Rally a fost o etapa la care am muncit foarte mult, atat noi, cat si echipa tehnica, si ne bucuram pentru punctele castigate aici. De la acest raliu ni s-a alaturat si Porsche Finance Group si speram ca de la urmatoarele vom gasi noi parteneri impreuna cu care sa reusim sa completam bugetul de care avem nevoie” a mai spus Girtofan.
Timis Rally trebuia sa reprezinte raliul in care Rares Tomita si Levente Csegzy isi propuneau sa revina din punct de vedere al vitezei pe probe. Din pacate, nici la aceasta etapa zeita Fortuna nu le-a suras celor doi, care s-au clasat doar pe locul noua la clasa 3. ”Daca era ceva care putea sa mearga rau la Timisoara, a mers! Totul a inceput de la shakedown. Am inlocuit cutia de viteze cu una de strada, din cauza unor probleme. Dupa inca doua ture, am schimbat toate amortizoarele pentru ca am observat ca unul era scurs. La startul PS6 s-a rupt o planetara si am parcurs urmatoarele doua probe cu doar trei planetare. Totul a culminat cu o mica iesire in decor in ultima zi cand am pierdut peste 5 minute pana am revenit.” rememoreaza Tomita Rares suita de ghinioane care l-a urmarit la Timisoara.
„Cu toate astea, nu ne-am descurajat si am facut tot ce am putut sa ajungem la final, chiar daca rezultatul nu mai conta. Am avut si momente bune, atunci cand timpii nostri au fost comparabili cu cei ai celor din fata. Vreau sa-i multumesc lui Titi Aur si echipei de asistenta tehnica pentru efortul depus dar si spectatorilor care ne-au ajutat sa readucem masina pe traseu” a mai spus Rares Tomita.
Reacomodarea la ritmul Campionatului National de Raliuri nu este o sarcina facila pentru Bogdan Samoila si Florin Cojocaru. Dupa o pauza indelungata, cei doi au pornit optimisti catre Timisoara insa planurile le-au fost date peste cap, si ei fiind urmariti de ghinion. „Atat eu, cat si copilotul meu Florin, am ajuns la aceasta etapa vlaguiti de putere din cauza unei puternice raceli. Am reusit sa parcurgem primele cinci probe speciale de vineri, apoi am fost obligati sa abandonam din cauza cutiei de viteze care a cedat, desi o revizuisem inainte de raliu. Vreau sa-i felicit pe toti juniorii care concureaza pe Dacia Logan. Sunt foarte buni, jos palaria! Sper sa incepem curand sa ne apropiem cat mai mult de ritmul lor” a declarat Bogdan Samoila la finele Timis Rally.
In perioada 31 mai – 01 iunie, Bacau Rally Team va accepta provocarea Raliului Deltei revenit in calendarul competitional dupa o pauza de 20 de ani. Bacau Rally Team este sustinuta in sezonul 2013 de Comfert, Popasul Trebes, Pambac, Consiliul Judetean Bacau, Primaria Onesti, Mere de Itesti, Omniasig, Xtremvideo.ro, Sky Wellness, Vostok Europe prin Russian Shop si Auto Plus.
Sursa: comunicat de presa remis publicatiei Autostiri.ro de Mihai Popescu – Media Specialist
Credit foto : Bogdan Tintaru