Avancronica Red Bull Romaniacs 2014

| 8 iulie 2014 | 0 Comments
Graham Jarvis - castigatorul Red Bull Romaniacs 2013

Graham Jarvis – castigatorul Red Bull Romaniacs 2013

Cu mai mult de zece ani în urmă, Martin Freinademetz (campion mondial de snowboard și un pasionat al sporturilor extreme în general) a descoperit, în șaua motocicletei, frumusețea Carpaților. Alături de echipa de la Xventure și-a dorit o cursă care să îmbine rally-raidul cu enduroul și așa a apărut cel mai dificil raliu hard enduro din lume, o competiție făcuta de rideri pentru rideri. Cel mai dificil raliu hard enduro din lume și-a diversificat traseele, iar din acest an are o nouă categorie de concurs făcând ”un pic mai accesibilă” această aventură extremă și pentru amatori.

În 2004, Sibiul a devenit pentru prima dată locul unde rideri din toată lumea își depășesc limitele în încercarea de a ajunge la finișul Red Bull Romaniacs. Chiar din primul an, Prologul din centrul Sibiului a devenit un punct de reper al raliului și a arătat lumii întregi că hard enduro sau enduro extrem înseamnă o provocare care poate fi urmărită de mii de spectatori.

La editia din anul 2013, Mani Gyenes a ocupat locul doi la Expert Single iar echipa Do:More formată din Dani Oțil și Lucian Neaga s-a clasat pe doi la Expert Team. După două clasări pe podium și cinci finișuri la Red Bull Romaniacs, Dani a devenit jurnalistul cu cel mai mare succes in acest raliu extrem. De-a lungul timpului au mai concurat în cel mai dificil raliu hard enduro din lume și jurnaliști din SUA, Germania, Austria sau Marea Britanie.

Sorina Sandu este femeia care a terminat de trei ori Red Bull Romaniacs și în 2014 încearcă să stabilească un nou record. Dacă va ajunge la finișul de pe 19 iulie, atunci românca va deveni femeia care a terminat de cele mai multe ori cel mai dificil raliu hard enduro din lume. Anul acesta Sorina concurează la clasa Bronze Team alături de tatăl său, omul care a învățat-o să meargă pe motocicletă. Pe lângă Sorina Sandu, în raliu vor mai concura alte cinci riderițe două dintre ele călătorind mi de kilometri pentru a ajunge în România. Este vorba despre Kristen Landman din Africa de Sud și Cristina Silva din Mexic.

Ediția a 10-a a celui mai dificil raliu hard-enduro din lumea, Red Bull Romaniacs 2013 a fost castigata de Graham Jarvis care are în palmares patru titluri în cel mai dificil raliu hard enduro din lume.

Cea de a 11-a ediție a celui mai dificil raliu hard enduro din lume se va desfășura în perioada 15-19 iulie, iar așa cum este tradițional startul se va da cu Prologul din centrul Sibiului, urmat de patru zile de off-road în Carpații Meridionali. Anul acesta raliul va ajunge și la Voineasa (17 iulie) și Petroșani (18 iulie). Pentru a asigura o competiție de calitate și pentru a proteja mediul, numărul riderilor admiși a fost stabilit la 350, conform comunicatului remis Autostiri.ro.

În cele zece ediții raliul a explorat Carpații, iar frumusețea peisajelor românești a devenit celebră peste tot în lume. Cyril Despres (de 5 ori câștigător al Raliului Dakar), a fost primul rider care a câștigat Red Bull Romaniacs, repetând performanța în 2005 și 2007.

Orice ediție începe cu Prologul din inima Transilvaniei. Tone de piatră, bușteni, cauciucuri, mașini sunt aduse în centrul orașului Sibiu și sunt transformate într-un traseu care este proiectat pentru a arăta cu ce se vor confrunta riderii în timpul celor patru zile de off-road. Clasamentul din oraș este luat în considerare atunci când se stabilește ordinea de start pentru prima zi de off-road (prima zi în munți).

Indiferent de clasa la care s-au înscris Gold, Silver Single, Silver Echipe, Bronz Singel, Bronz Team, Iron, riderii au parte în fiecare zi de provocări extreme. În unele zone ale traseului este dificil să urci și să cobori la pas, însă concurenții trec prin aceste porțiuni în șa.

Gold înseamnă IMPOSIBIL de parcurs (asta dacă nu ești un semizeu în enduro extrem) și Iron se traduce prin “o dificilă cursă de patru zile fără secțiuni IMPOSIBILE “. Totuși, tineți cont că și clasa Iron nu este chiar o ”plimbare prin parc”, iar riderii trebuie să fie bine pregătiți ca să poată ajunge la finiș.

În general, traseul tuturor claselor are lungimi ce variază între 100 și 200 km/zi și include pauza de 20 de minute de la punctul de service, iar riderii le parcurg cu ajutorul GPS-ului – în fiecare seară se încarcă harta pentru ziua următoare. Timpul de parcurgere al traseului este similar pentru toate clasele, iar media este undeva între 6 și 8 ore.

Unul dintre lucrurile cele mai impresionante la Red Bull Romaniacs este faptul că la acest eveniment amatorii sunt tratați în același mod ca și riderii profesioniști. Un concurent de la clasa Hobby este la fel de important pentru echipa Red Bull Romaniacs ca un rider de la echipele de uzină. Practici enduro extreme ca un hobby, dar cand ai venit la cel mai dificil raliu hard enduro din lume vei sta la aceeași masă cu piloții profesioniști. Pentru a fi pe lista celor care termina raliul un rider trebuie să aibe suficiente abilităti tehnice pentru a-și duce motocicleta în fiecare zi la finiș; în plus trebuie să vină cu motocicleta bine pregătită pentru un eveniment de enduro extrem și să se antreneze când vine vorba de utilizarea GPS-ului.

Toate locurile disponibile au fost ocupate deja de la mijlocul lunii ianuarie, iar cei care doresc să își depășească limitele și nu pot concura în acest an se pot înscrie la ediția din 2015 (înscrierile vor debuta pe 1 octombrie 2014). Printre cei care vor veni cu pretenții la top 5-ul clasei Gold se număra rideri precum: Graham Jarvis (Husqvarna – Marea Britanie), Jonny Walker (KTM – Marea Britanie), Alfredo Gomez (Husqvarna – Spania), Chris Birch (KTM – Noua Zeelandă), Andreas Lettenbichler (KTM – Germania), David Knight( Sherco – Marea Britanie), frații Dan și Ben Hemingway (Beta – Marea Britanie), Homero Diaz (KTM-Mexic).

Credit foto: Dan STRAUTI – Autostiri.ro


Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: Moto GP, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Premieră: Bridgestone aduce tehnologia de ultimă oră ENLITEN pe modelul full-electric ID.3 al partenerului Volkswagen

Bridgestone a colaborat cu partenerul său de lungă durată, Volkswagen, pentru a aduce tehnologia de pneuri ușoare ENLITEN Technology la...

Închide