Audi e-tron Sportback: mai dinamic și mai elegant

| 26 noiembrie 2019 | 0 Comments
  • Audi prezintă un nou SUV-coupé, de data aceasta 100% electric
  • Putere și autonomie superioare obținute cu ajutorul aerodinamicii și a distribuției punctelor de greutate.
  • Design elegant, sistem de lumini revoluționar
  • Modelul va fi disponibil în România începând cu primăvara anului 2020

Marca Audi este convinsă că „viitorul este electric”, motiv pentru care a prezentat recent în Los Angeles al doilea model e-tron, de data aceasta un SUV-coupé puternic. Puterea noului e-tron Sportback atinge 300 de kW în modul boost. Farurile digitale Matrix LED au la bază tehnologia DMD (digital micromirror device), utilizată în producția proiectoarelor video. Iată patru inovații care vor putea fi regăsite în dotarea noului model Audi.

1. Sistemele de iluminat ale viitorului

Farurile digitale matrix LED, disponibile în variantele superioare de dotare, vor lumina carosabilul la rezoluție foarte ridicată cu ajutorul tehnologiei DMD (digital micromirror device), folosită și în producția de proiectoare video. Farurile au la bază un cip cu un milion de micro-oglinzi, fiecare de câteva sutimi de milimetri, care pot fi mișcate de până la 5.000 de ori pe secundă.

Sistemul digital de iluminare va prelua mai multe funcții din 2020. De exemplu, la plecarea sau sosirea acasă sistemul de iluminat va putea proiecta animații dinamice pe zid sau la nivelul solului. Ca alternativă la luminile cu fază scurtă, noul sistem asigură iluminarea precisă a virajului, luminile de oraș sau autostradă. Sistemul digital de iluminare aduce un plus pentru luminile de drum, fază lungă, evidențiindu-i cu o acuratețe mai mare pe ceilalți participanți în trafic.

Două inovații ale noului sistem sunt culoarul de lumină pentru șoselele cu mai multe benzi și luminile de orientare. Culoarul de lumină evidențiază pe autostradă banda șoferului, ajustându-se dinamic atunci când șoferul schimbă banda, aspect care crește siguranța în trafic. Luminile de orientare permit mascarea unor zone pentru poziționarea predictivă a mașinii pe bandă pe șosele înguste sau în zone aflate în construcții, aspect care ajută sistemul de asistență să centreze mașina pe bandă. Funcția lumini de evidențiere completează sistemul opțional de asistență asigurând o vizibilitate nocturnă superioară. În acest caz, luminile atenționează automat șoferul atunci când sunt detectați pietoni în apropierea benzii de rulare.

2. Sistem performant de accelerare rapidă

Fiecare punte a noului e-tron Sportback va fi echipată cu câte un motor asincron alimentat cu curent electric trifazic. Cele două motoare electrice standard furnizează un impuls de putere extraordinar, care va lansa energic mașina la pornirea de pe loc, fără emisii și fără zgomot. Mașina poate ajunge la 100 de km/h în doar 6,6 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 200 de km/h. Puterea mașinii este de 265 kW, cuplul ajungând la 561 Nm (consum mixt 21,9 – 26 kWh/100 km potrivit WLTP). Dacă se trece din regimul de autonomie D în regimul S și se apasă pedala de accelerație la maximum se va activa modul Boost care produce pentru un interval de opt secunde o putere totală de 300 kW și un cuplu de 664 Nm. În acest mod mașina ajunge de la 0 la 100 de km/h în doar 5,7 secunde.

Marca Audi va oferi la lansare și o a doua versiune de motorizare, e-tron Sportback 50 quattro, care generează putere de 230 kW și cuplu de 540 Nm (consumul electric mixt variază între 21,6 și 26,3 kWh potrivit testelor WLTP și între 21,4 și 23,9 conform testelor NEDC). Această versiune accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. Viteza maximă este de 190 km/h.

Bateria modelului Audi e-tron Sportback stochează 95 kWh de energie brută (86,5 kWh energie netă) și operează la 396 volți. Bateria este un bloc plat și lat, instalat sub podeaua din zona pasagerilor și fixată în 35 de puncte.

Sistemul de recuperare a energiei funcționează atât în faza de rulare liberă, când șoferul eliberează pedala de accelerație, cât și la frânare. Gradul de recuperare poate fi setat pe trei niveluri diferite, cu ajutorul padelelor de pe volan, nivelurile fiind diferențiate la noul e-tron Sportback și mai accentuat comparativ cu modelul Audi e-tron.

3. Aspect sportiv, stilat

Audi e-tron Sportback îmbină spațiul generos specific SUV-urilor, cu eleganța modelelor coupé cu patru uși, acestea fiind completate de caracterul progresist al modelelor electrice. Mașina are o lungime de 4.901 milimetri, lățime de 1.935 milimetri și înălțime de 1.616 milimetri.

Mare parte din elementele de design sunt specifice modelelor electrice Audi. Grila Singleframe cu lamelele verticale este închisă în mare parte și are finisaje platinum grey. Farurile Matrix LED poartă semnătura e-tron având în partea inferioară patru segmente orizontale care dau o formă aparte luminilor de zi. Acest design este preluat și reinterpretat și de alte elemente ale mașinii, ca pragurile laterale sau difuzorul lat care accentuează absența sistemului de evacuare. Farurile LED spate sunt conectate cu un bandou luminos. Emblema de pe clapeta care acoperă conectorul de încărcare a mașinii este portocalie, culoare care semnalează prezența unei surse de curent de înaltă tensiune.

Audi e-tron Sportback* are ampatament de 2.928 milimetri, spațiu suficient pentru cinci ocupanți și bagajele acestora. La interior, Audi e-tron Sportback este un lounge elegant, în care sunt combinate elegant designul și tehnologia. Panoul de instrumente se extinde înspre portierele din față, integrând armonios afișajul Audi virtual cockpit.  Acest display suspendat este poziționat în câmpul vizual direct al șoferului. Pe panourile portierelor sunt integrate ecranele oglinzilor virtuale opționale. Panoul de instrumente are două display-uri tactile, orientate ergonomic spre șofer. Când este stins, ecranul superior se integrează aproape invizibil în suprafața neagră a panoului de mari dimensiuni de pe bord. Deschiderea laterală a tunelului central accentuează designul aerisit.

4. Digitalizare de top

Audi e-tron Sportback poate fi echipat cu MMI Navigation plus și radio digital DAB+. Acest sistem de infotainment suportă standardul de transmitere de date LTE Advanced de înaltă viteză, cu hotspot Wi-Fi integrat pentru dispozitivele mobile ale pasagerilor.

Sistemul de navigație oferă sugestii inteligente privind destinațiile, în funcție de călătoriile precedente. Ruta este calculată la bordul automobilului și on-line de către serverele HERE, furnizorul de hărți și funcții de navigație care monitorizează traficul în regiune.

Funcțiile on-demand includ oferte din zona de iluminare, sistemele de asistență și infotainment.  Chiar și după ce i-a fost livrată mașina, clientul poate să își personalizeze mașina. Fiecare funcție poate fi achiziționată pe diferite perioade: o lună, un an sau permanent.

Sursa si imagini: comunicat tarnsmis autostiri.ro

 


Tags: , , , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Noul Opel Insignia aduce în segment ultima generație de lumini IntelliLux LED® Pixel. Premiera în ianuarie 2020 la Salonul Auto de la Bruxelles

Premiera în ianuarie 2020 la Salonul Auto de la Bruxelles. Opel dezvăluie primele imagini cu noul Insignia.

Închide