Pentru echipajul 80, Andrei Stan si Liviu Lacatus, Raliul Iasului Cotnari 2014 a avut ca obiectiv parcurgerea tuturor celor 10 probe speciale intr-un ritm cat mai alert si sosirea fara evenimente la podiumul de final.
Dupa ce la jumatatea campionatului, batranul si mult prea incercatul “Logan Albastru”, a cazut eroic la datorie, micuta “Suzuka”, chemata sa-l inlocuiasca, nu putea sa mai emita pretentii in algoritmul final al Campionatului National de Raliuri. De aceea fara presiunea acumularii de puncte, si doar cu bucuria pilotajului, cei doi ieseni au abordat hotarati primii kilometri de macadam din jurul Iasului.
Dupa un inceput ezitant,datorat prafului de pe Dobrovat, si unei anomalii tehnice care a interrupt alimentarea cu carburant a masinii pentru 15,20 de secunde, Andrei si Liviu s-au mobilizat si au inceput sa scoata timpi din ce in ce mai buni.Proba de “noapte”,a fost cea mai grea din tot raliul. Cu o dictare intrerupta pentru cativa kilometri datorita defectarii lampii de navigator si cu aceleasi probleme de alimentare la motor care s-au materializat chiar pe finalul celor 26 de km de proba, ei s-au putut considera norocosi cand au ajuns in parcul inchis din fata Mitropoliei. „Am avut probleme importante cu electronica mașinii chiar pe PS1, unde am fost forțați să oprim pentru a restarta calculatorul mașinii, oprind contactul general electric. Am pierdut secunde bune din această cauză.” declara Andrei Stan la finalul primei zile a Raliul Iașului 2014.
„La sfârșitul PS3, Mădârjac, am vrut să abandonăm întrucât mașina a refuzat să mai pornească. O minune a făcut ca aceasta să repornească chiar în momentul în care mașina oficială de închidere a ajuns în stop.” a adăugat Liviu Lăcătuș, copilotul lui Andrei Stan, citat de Autostiri.ro.
A doua zi, a fost ca o poveste despre bine si rau. Probe pe care s-a mers cu pedala la podea, timpii rezultati dandu-le speranta ca sunt pe drumul cel bun, amestecate cu dezamagirea unor noi intreruperi la motorul masinii, precum si a unor intoarceri buclucase pe speciala a noua.
Una peste alta un raliu terminat, este un raliu castigat, in conjunctura de final, cei doi reusind sa-si adjudece locul trei la Cupa Suzuki. Au fost motivati de numerosii fani, prieteni si cunoscuti din capitala Moldovei, precum si de organizarea impecabila a penultimei etape de campionat.
Ca de obicei, multumirile lor, sunt adresate si putinilor sponsori pe care-i reprezinta, Auto Confort Iasi si Total Romania, numarandu-se printe acestia.
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro
Credit foto: Dan STRAUTI – Autostiri.ro